Pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maffia741

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2010
Hallo ik word bijna jarig en wil toch een nieuw pctje samenstellen.

Het gaat erom dat ik hem nog kan uitbreiden dus beetje zwakke videokaart die ik later nog kan uitbreiden hardeschijf enzo.

Ik wil zo goedkoop mogenlijk uitzijn maar wel later nog naar i7 extreme kunnen uitbreiden daarom een moederbord gekozen die dat ondersteunt en een zwakke i7 erin zet.

Maar ik vraag me af of dat moederbord wel een beetje goed is?
Het is vooral een game pc.

-Grafische kaarten ATI Workstation
ATI FirePro V3700

-CPUs Socket 1366
Intel® Core™ i7-930

-Aerocool E85M-700
700 Watt, ATX 2.03, EPS, ATX12V 2.3, 6 x, 4 x

-Moederborden Socket 1366
ASRock X58 Extreme
Intel® X58, ATX, 3x PCIe x16 v2.0, SLI, CrossFire, 1366

-Western Digital WD6400AAKS
640 GB

-Kingston HyperX 4 GB DDR3-1333 Kit

Ik vraag me af kan ik dit systeem later nog mooi uitbreiden? Dit is denk ik het nieuwste type moederbord Socket 1366? Wel de goedkoopste versie maa daarom vraag ik het hier ook ff.

Let niet op de videokaart komt later nog een mooiere in maar wil hem gewoon in elkaar hebben ff spelen dan rustig sparen voor mooi videokaartje.

En ik snap hte verschil niet tussen de moederborden 1366 want ik zie ze staan voor 150 en voor 450 ik heb er een voor 160 ofzo aangeklikt.

Prima in orde, behalve de voeding die is bagger. Neem liever eentje van een merk zoals Cooler Master, Be Quiet!, Antec of OCZ.

Ik raad deze videokaart je enorm af :|
deze videokaart is meer geschikt voor werkstations.. het zou uiteraard wel kunnen, maar denk dat je beter uit kunt zijn voor die prijs
kies gewoon een Nvidia Geforce of een ATI Readon kaart....

Groetjes

Laatst bewerkt:
Let niet op de videokaart komt later nog een mooiere in maar wil hem gewoon in elkaar hebben ff spelen dan rustig sparen voor mooi videokaartje.

Dat is wat hij zei, maar ik weet niet hoe duur die is maar je kan vast een betere kopen voor hetzelfde geld. Fire Pro's zijn extra duur.

Dat is wat hij zei, maar ik weet niet hoe duur die is maar je kan vast een betere kopen voor hetzelfde geld. Fire Pro's zijn extra duur.

Bedankt man kan jij misschien een pc samenstellen?

Met dezelfde Processor iig de rest in niet belangrijk want wil later nog kunnen overgaan op de i7 extreme.

zo goedkoop mogenlijk harddisk mag gerust 400gig zijn max 4gig geheugen voeding maakt niks uit als het maar kan en videokaart zo goedkoop mogenlijk omdat ik die later pas wil uitbreiden ivm geld.

Als jullie nog een mooie goed koelende kast weten wil ik dat ook wel weten!
Ik had er een op het oog voor 62 euro ofzo zit blauwe neon in ( Vind ik mooi ) En ventilator enzo kan je allemaal extra ventilators inzetten, Vind dit ook wel leuk.

Bedankt alvast!

Groetjes, Jordi

Heb een nieuwe samengestelt misschien is dit beter?

-Moederborden Socket 1366
ASRock X58 Extreme
Intel® X58, ATX, 3x PCIe x16 v2.0, SLI, CrossFire, 1366

-Grafische kaarten NVIDIA GeForce GT
Club 3D CGNX-G43024LI
NVIDIA GeForce GT 430, 1024 MB, 128 Bit, PCIe x16 v2.0

-CPUs Socket 1366
Intel® Core™ i7-930
4x 2800 MHz, 4x 256 kB, 8192 kB, Bloomfield

-OCZ StealthXStream 2 700W
700 Watt, ATX 2.03, ATX12V 2.0, 6 x, 6 x

- ( Pc kast )Zalman Z7
9x 5,25" extern, HDD kooi, FDD-adapter, ATX, µATX

-Geheugen DDR3-1333
Kingston HyperX 4 GB DDR3-1333 Kit
4096 MB, CL9 9-9, 2 stuk(s), PC3 10600

-Harddisks 2,5 inch SATA
Hitachi HTS725050A9A364
500 GB, 12/16/7200, € 0,16*, Serial ATA/300

Wat is je budget eigenlijk?

misschien is dit ook iets
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...260610]=1&product[232977]=1&product[253381]=1

Met een i7 950 ipv de 930 => is maar 4 euro duurder.
Een ddr3 TRI kit, aangezien je een 1336 mobo hebt.
Asus mobootje
ATI HD5670
Cooler master behuizing + Voeding
Samsung 500 GB hard disk 500GB
DVD brandertje => ik wist niet of je dit nodig had, die miste ik eigenlijk in jou samenstellingen

Laatst bewerkt:
Me budget is zo goedkoop mogenlijk maar wat ik later dus kan uitbreiden.

meschien een beetje offtopic

maar is het wel slim om voor socket 1366 te gaan?
er komt straks tog socket 2011 en dan stoppen ze tog met 1366?

meschien een beetje offtopic

maar is het wel slim om voor socket 1336 te gaan?
er komt straks tog socket 2011 en dan stoppen ze tog met 1336?
Daarom vraag ik het hier.

Ik wil een game pc die alle specs aankan op cod mw2, black ops.

Maar videokaart zo goedkoop mogenlijk
Hardeschijf is niet belangrijk
Alleen processor is ff belangrijk zodat ik een goeie basis heb die ik kan uitbreiden.

Maar ik vroeg me af kan ik niet beter voor een amd x6 ofzo te gaan? Scheelt me wel een hoop geld en als ik met die processor alle specs aankan op high van black ops enzo dan vind ik het goed!

AMD komt straks uit met AM3+
en dat zal een totale nieuwe architectuur worden is dus ook geen optie

meschien tog beter om voor intel 1336 te gaan

AMD komt straks uit met AM3+
en dat zal een totale nieuwe architectuur worden is dus ook geen optie

meschien tog beter om voor intel 1336 te gaan

ik wil iets waar ik black ops met max kan spelen zogoedkoop mogenlijk wat is dan het beste?

Met de 1336 kun je altijd nog de I7 970 / 980 / 990 nemen. 6cores van intel.
Daar kan geen enkele AMD tegen op. Alleen kost het een stuk meer.

Die nieuwe sockets komen ergen halverwege volgendjaar pas.
Persoonlijk zou ik daar niet echt op wachten. 1336 bied keuzes zat. En de processors blijven zeker nog een jaar of 4 goed leverbaar.

De nieuwe sockets moeten zich zelf eerst nog maar bewijzen imo

Laatst bewerkt:
Met de 1336 kun je altijd nog de I7 970 / 980 / 990 nemen. 6cores van intel.
Daar kan geen enkele AMD tegen op. Alleen kost het een stuk meer.

Die nieuwe sockets komen ergen halverwege volgendjaar pas.
Persoonlijk zou ik daar niet echt op wachten. 1336 bied keuzes zat. En de processors blijven zeker nog een jaar of 4 goed leverbaar.

De nieuwe sockets moeten zich zelf eerst nog maar bewijzen imo

Ja maar als ik black ops op een amd al op high kan spelen zonder enige lag waarom dan een dure i7?

Is dit waar of niet?

daar heb je gelijk in i7 is over kill voor games
met een I5 kom je niet eens over de 40% gebruik bij games
en dat zal ook zo zijn bij die Phenom ii x 6

Ik wil zo goedkoop mogenlijk uitzijn maar wel later nog naar i7 extreme kunnen uitbreiden daarom een moederbord gekozen die dat ondersteunt en een zwakke i7 erin zet.

euh je geeft zelf aan dat je een een i7 wilt.... zie start post..
Maar meer spellen ondersteunen multicores. En dit zal aardig toenemen in de tijd komende. Een beetje toekomst voorbereiding kan geen kwaad toch??

Bovendien is een i7 950 sneller als het top model van AMD de phenom II X6 1090 en goedkoper.

Je kunt de huidige games goed spelen met een ohenom x4 966 / i5 750.
Maar is dat over een jaar ook nog?

Ja maar dat is helaas zo lang doorsparen ben zelf 16 doe een ict opleiding dus kan hem op school in elkaar zetten esd veilig.

Maar ik verdien ook niet zoveel met me bijbaantje anders moet ik nog flink doorsparen maarjah als het echt beter is dan doe ik dat maar.

euh je geeft zelf aan dat je een een i7 wilt.... zie start post..
Maar meer spellen ondersteunen multicores. En dit zal aardig toenemen in de tijd komende. Een beetje toekomst voorbereiding kan geen kwaad toch??

Bovendien is een i7 950 sneller als het top model van AMD de phenom II X6 1090 en goedkoper.

Je kunt de huidige games goed spelen met een ohenom x4 966 / i5 750.
Maar is dat over een jaar ook nog?

ik denk eerlijk gezecht wel
ik bedoel de software loopt nogal achter wat dat betreft en de games die er nu op de markt zijn doen niets meer dan kietelen voor de I5 750 /x4 965

ik zit ook nog steeds met een Core 2 Quad q6600 en deze is nu al 2 jaar oud ik kan nogsteeds alles op ultra high spelen...

Laatst bewerkt:
Ik kan ook een ander systeem samen stellen voor een leuk lager budget.
Je gaf in je start post zelf aan naar een i7 extreme te willen upgraden in de toekomst
Als je dit echt wilt, heb je een socket 1336 mobo nodig en dat valt duurder uit.

Ik kan nu bv ook een AMD variant maken, met bv een phenom II x4 955 (vergelijkbaar met de i5 750) dan kun je in de toekomst ook upgraden naar een 6-core.
Alleen heb je dan geen i7 xtreme.

bv dit:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...260610]=1&product[281570]=1&product[242662]=1

Leuk systeempje voor 555,- dat nog even door kan, makkelijk te upgraden naar een 6-core. AMD valt goedkoper uit. Voor de een enkele i7 950 heb je hier een mobo + cpu.
Niet zo " snel" wel eens waar, maar zeker niet slecht en je hebt gelijk een goede videokaart.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit.

Ik ben binnekort jarig dus zal even moeten afwachten wat mijn budget is.

Maar iig bedankt ik weet nu wel wat ik ongeveer kan kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan