Windows loopt vast bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertal

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
Beste mensen,

Sinds een uurtje terug heb ik een probleempje.
Ik was me e-mails aan het bekijken, en toen liep windows vast. Muis deed niks, toetsenbord deed niks, ik kon niks. Nou, dat kan een keer gebeuren natuurlijk, maar vond het nogal vreemd. Dus opnieuw opstarten. Daar ging het echter fout. Hij blijft hangen bij 'windows starten'. Waarbij je de ramen van windows ziet. Heel af en toe kom ik bij de herstel optie. Hij laadt dan de bestanden, maar komt niet verder dan het balken waarin windows geladen wordt.

Even nog wat info: Het gaat dus om windows 7. geinstalleerd op een computer waar eerder altijd windows vista op stond. Recovery system van compaq zelf doet het niet meer, volgens mij door dat windows 7 over vista geinstalleerd is. Ik heb geen cd van vista. En 7 is gekocht op marktplaats, wat later helaas illegaal bleek.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Groeten,
Bertal

Bedankt voor je reactie, maar ook dit werkt niet.
Als ik de cd erin doe, en daar vanaf boot, komt ie niet verder dan het laden.
Ik heb zelf een beetje het idee dat de hd niet goed meer is. Is dit een mogelijkheid?

Bertal

Beste mensen,

Sinds een uurtje terug heb ik een probleempje.
Ik was me e-mails aan het bekijken, en toen liep windows vast. Muis deed niks, toetsenbord deed niks, ik kon niks. Nou, dat kan een keer gebeuren natuurlijk, maar vond het nogal vreemd. Dus opnieuw opstarten. Daar ging het echter fout. Hij blijft hangen bij 'windows starten'. Waarbij je de ramen van windows ziet. Heel af en toe kom ik bij de herstel optie. Hij laadt dan de bestanden, maar komt niet verder dan het balken waarin windows geladen wordt.

Even nog wat info: Het gaat dus om windows 7. geinstalleerd op een computer waar eerder altijd windows vista op stond. Recovery system van compaq zelf doet het niet meer, volgens mij door dat windows 7 over vista geinstalleerd is. Ik heb geen cd van vista. En 7 is gekocht op marktplaats, wat later helaas illegaal bleek.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Groeten,
Bertal

het zou kunnen liggen aan het illegale gedeelte. heb je goede backups? Dan kan je het beste Windows opnieuw installeren

edit:
Bedankt voor je reactie, maar ook dit werkt niet.
Als ik de cd erin doe, en daar vanaf boot, komt ie niet verder dan het laden.
Ik heb zelf een beetje het idee dat de hd niet goed meer is. Is dit een mogelijkheid?

Bertal

Dit zou een probleem met je RAM-geheugen kunnen betekenen. test eens een paar uren met MemTest 86+, daaruit kan je halen of er nieuw ram in moet zetten
vanaf een DVD opstarten heeft geen invloed op je HDD, daar ligt het niet aan. Ik gok op geheugen

Laatst bewerkt:
Maar dan moet dat illegale toch al veel eerder naar boven gekomen zijn.

En hoe kan ik mijn geheugen testen als ik niet in windows kan komen :confused:?

Daarnaast kan ik ook geen schone install doen, omdat hij er gewoon mee kapt, hij stopt er op een gegeven moment gewoon mee, en ik had het idee dat dat was, wanneer de harde schijf aan het werk moet, maar ik kan het helemaal mis hebben.

Bedankt voor je reactie!

Bertal

Maar dan moet dat illegale toch al veel eerder naar boven gekomen zijn.

En hoe kan ik mijn geheugen testen als ik niet in windows kan komen :confused:?

Daarnaast kan ik ook geen schone install doen, omdat hij er gewoon mee kapt, hij stopt er op een gegeven moment gewoon mee, en ik had het idee dat dat was, wanneer de harde schijf aan het werk moet, maar ik kan het helemaal mis hebben.

Bedankt voor je reactie!

Bertal

memtest moet je op een dvd/cd branden op een andere computer, en dan net als een boot cd, linux live cd, whatever opstarten, en testen maar :)
maar dus wel een andere computer hebben

Dat is geen probleem, ik zal me best er eens even voor doen, jullie horen wel!

inmiddels memtest uitgevoerd, hij vind niks
Alles is helemaal 100% in orde.

Iemand nog enig idee(A)?

Inmiddels 10 tests voorbij laten gaan, met 0 errors..
Dus dat kan het probleem niet meer zijn, toch?

Iemand nog andere ideeën?

Bertal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan