zeer lage ping!! Hoe kan dit??

Status
Niet open voor verdere reacties.

tamahoeloe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2010
Hallo allemaal ben nieuw hier dus plaats direct maar ff een berichtje,

Ik heb een ping van 15 (PC) terwijl ik anders veel hoger zit rond de 70, 80.
Heb wel een telefoon aangesloten op het modum maar daarin tegen heb ik ook sneller internet gekregen namelijk van 5mb naar 25 mb ja oude **** van upc.

Iemand enig idee hoe dit kan?

Speel cod mw2 pc gaming

vr.gr. vincent

Met de ping wordt de vertraging (of tijd tot antwoord) weergeven.
Zoals hierboven vermeld hoe lager hoe beter.

Het kan goed zijn dat de computer een andere route heeft gevonden om het pakket van uw computer naar de ontvanger te versturen. Dit kan voorkomen als de provider of een ISP tussen de eindpunten de infrastructuur hebben verbeterd (of gewijzigd).

Voor de mensen hierboven over het algemeen klopt des te lager hoe beter maar dit geldt niet altijd.
Een te lage ping zoals 15 is ook niet goed ;).

Voor de mensen hierboven over het algemeen klopt des te lager hoe beter maar dit geldt niet altijd.

Ik kan me geen situatie bedenken waar een lage ping voor problemen kan veroorzaken.
Ik heb zelf op mijn thuisverbinding glasvezel wat over het algemeen al lage ping heeft.
Hieronder bijvoorbeeld een ping meting tussen mijn computer en Google.nl.
Antwoord van 74.125.79.104: bytes=32 tijd=8 ms TTL=52
Antwoord van 74.125.79.104: bytes=32 tijd=7 ms TTL=52
Antwoord van 74.125.79.104: bytes=32 tijd=8 ms TTL=52
Antwoord van 74.125.79.104: bytes=32 tijd=7 ms TTL=52

Lange afstanden is wel wat langer, hieronder comcast.com (ik heb andere geprobeerd maar die negeren ping)
Antwoord van 69.241.45.20: bytes=32 tijd=90 ms TTL=237
Antwoord van 69.241.45.20: bytes=32 tijd=89 ms TTL=237
Antwoord van 69.241.45.20: bytes=32 tijd=89 ms TTL=237
Antwoord van 69.241.45.20: bytes=32 tijd=90 ms TTL=237

Kun je dit dan even toelichten?
Waarom zou een lage ping niet goed zijn?
Binnen je eigen netwerk kun je ook ping van 0 of 1 hebben. Wat zou hier niet goed aan zijn?

Het gaat hier om online gaming dat is anders als thuis.
Bij mw 2 wordt de genenen met laagste ping meestal host als deze onder 20 zit verorzaakt dit bij de rest lag van hier tot tokio omdat ze te langzaam pingen.

Als ik naar mezelf ping heb ik ook 1 maar dat is normaal voor gamen niet echt:mad:.

Het gaat hier om online gaming dat is anders als thuis.
Bij mw 2 wordt de genenen met laagste ping meestal host als deze onder 20 zit verorzaakt dit bij de rest lag van hier tot tokio omdat ze te langzaam pingen.

Als ik naar mezelf ping heb ik ook 1 maar dat is normaal voor gamen niet echt:mad:.

Dan heb je het ook over een gefaald online spel. MW2 staat bekend om z'n mankementen met betrekking tot multiplayer. Dit voornamelijk omdat mw2 geen dedicated servers heeft.

Zelfs in gaming geld de regel des te lager de ping, des de lager de latency (en hierdoor ook de lag). Maar er spelen ook andere factoren hier een rol, waaronder de upload snelheid. Het aantal spelers in de game heeft veel invloed op de netwerk (ping (latency) en snelheid), de host wordt natuurlijk het meeste belast in de game.

Wij speel zelf ook op 3 netwerken simultanious op het netwerk hier. 2x PSN en 1xPC, met glasvezel (en lage ping) hebben wij hier zelden last van lag, tenzij er iemand joined met een isdn lijntje uit de oostblok of andere continenten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan