• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Synchroon scrollen bij beeld splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

2 linkerhanden

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2010
Weet iemand of het mogelijk is om bij een gesplitst beeld (bovendeel/onderdeel) het scrollen van beide schermdelen synchroon te laten lopen?

Ik weet wel dat het kan tussen verschillende vensters (andere spreadsheets dus), maar kan het ook op 1 tabblad?

Alvast dank voor jullie reacties.

Ik weet wel dat het kan tussen verschillende vensters (andere spreadsheets dus), maar kan het ook op 1 tabblad?

Als je eerst jouw tabblad in een nieuw venster opent en dan naast elkaar vergelijkt heb je toch hetzelfde effect?

Ik snap wat je bedoelt (denk ik), maar dat wil ik niet. Het tabblad maakt deel uit van een veel groter spreadsheet. Dit tabblad berekent de huidige en de nieuwe situatie over een periode van meerdere jaren.

Door hjet beeld te splitsen zie je snel waar de verschillen ontstaan. Met synchroon scrollen is dit nog eenvoudiger, omdat je altijd het zelfde voor je neus hebt.

Probeer het eens (xl2003 nederlands):

Open jouw bestand,
Klik op Venster, Nieuw Venster
Klik op Venster, Naast elkaar vergelijken met...

Er komt nu zo'n werbalkje met wat knoppen, één daarvan is synchroon schuiven
klik deze even uit om een andere rij boven te zetten (ik neem aan dat je verschillende rijen wilt vergelijken) en klik 'm weer aan.

Als je scrollt gaat het andere gedeelte mee en kun je dus verschillende rijen vergelijken uit hetzelfde bestand.

Als je iets anders voor ogen hebt, heb ik je toch blijkbaar verkeerd begrepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan