site check

Status
Niet open voor verdere reacties.
je snapte me vraag niet.
ik heb erop geklikt en ik heb er een blik op geworpen.
dus nu is je vraag opgelost?

"of iemand hem na kon checken"

Waar moeten we op checken?

1. Grafisch leuk gedaan(zelf gedaan?), jammer van het wat langer moeten laden en dat je dan 3x een plaatje ziet. Zou mooier zijn geweest als er 1 balk in het midden komt met daar de laad status en als die klaar is dat je dan de hele website ziet.

2. Dit is puur persoonlijk. Ik heb een hekel aan muziek op een website die gelijk wordt afgespeeld! Zeker een muziekje die steeds herhaald wordt en je NIET uit kan zetten. :S

3. Heb je ook een vertaling voor je website? Ik ken de taal niet dus heb geen idee waar het voer zou moeten gaan.

4. Je menulinks zijn kapot.

5. Waarom zitten er lege div in de pagina? 4 a 5 onder elkaar?

6. Waarom gebruik je een tabel inplaats van divjes(die je weer op andere plekken wel gebruikt :S )

ja de muziek kun je uit zetten
en de taal is een dummie taal, wil het verkopen als een template

Na wat zoeken het 'knopje' gevonden. Veel te onduidelijk aangegeven! En de muziek stopt ook niet gelijk.

Eerlijk gezegd als mensen hier komen vragen om hun site te checken verwacht ik dat hij af is en dat er gelijk bij wordt gezet waarop gechecked moet worden.

Deze site is nog lang niet af en we weten nog steeds niet waarop we moeten checken.

Je wilt het verkopen als template?

Dan moeten je nu even heel eerlijk zijn: Heb je de hele site zelf gemaakt? Inclusief de bewegende plaatjes en het muziek? Ik heb mijn twijfels er over.

Van een template verwacht je dat er enige flexibiliteit in zit, je wilt je eigen teksten niet moeten aanpassen aan het template. Bij een tabellenkluwen als deze is er erg weinig flexibiliteit, de huidige tekst past er niet eens goed in laat staan dat een klant zeker kan zijn dat zijn tekst zal passen.

Daarnaast is het niet handig om een menu van Flash te maken. Mensen die afhankelijk zijn van schermlezers kunnen het niet gebruiken en ook iphone/pad gebruikers zullen het menu niet zien. Nog even afgezien van het feit dat het onnodig zwaar is.
3. Heb je ook een vertaling voor je website? Ik ken de taal niet dus heb geen idee waar het over zou moeten gaan.
Logisch, het is potjeslatijn. Lorem Ipsum, erg handig om even te kijken hoe je site er met tekst uit zou zien zonder teksten te hoeven schrijven.

wil het verkopen als een template

Okay, leuk geprobeerd. Maar dit soort dingen kan je gewoon niet maken als je het wilt verkopen:
HTML:
<BODY LEFTMARGIN=0 TOPMARGIN=0 MARGINWIDTH=0 MARGINHEIGHT=0>
<TABLE BORDER=0 WIDTH=780 CELLPADDING=0 CELLSPACING=0 ALIGN=CENTER>
<TR VALIGN=TOP>
HTML:
	  <DIV></DIV>

<DIV></DIV>
	  <DIV></DIV>
	  <DIV></DIV>
	  <DIV></DIV>
Ohja, en het is mischien een idee om je pagina daadwerkelijk te valideren.

Laatst bewerkt:
ik snap het div gedeelte niet helemaal
Je hebt een hele resem lege divs in je broncode staan, da's niet echt netjes. Veel erger is dat je geen doctype hebt aangegeven. Kleine en grote letters door elkaar heen gebruiken is ook niet handig.

Als je je bezig wilt gaan houden met het maken van templates zou ik toch eerst bij de basis beginnen, het leren van HTML, CSS en later Javascript. In mijn sig kun je, in elk geval voor de eerste twee, goede inleidingen vinden.

Wat een vage site is dit.
Deze template wil niemand zo hebben.
Hoe kan die verdomde muziek uitgezet worden?, ik heb het 'duistere' knopje nog niet gevonden.
Ik heb je site zelfs door die muziek moeten afsluiten om rustig mijn kritiek te kunnen geven, een indicatie van hoe erg het is.

Het onderwerp van de site is vaag en de homepage heet hier /xv.
Met zo'n template kan je niet echt veel moet ik zeggen, wat moet de gebruiker ermee doen?
Je hebt nog geluk dat het bijna Halloween is.

sorry hoor maar het knopje zit recht boven in (moet ik denk ik wat groter maken)
de menu items kun je aanpassen door een text bestandje, maar voor de rest kun je er niet veel op kwijt dat weet ik, hij staat onder /xv omdat het een testje is.

ik wil hem ook voor mijn eigen website gebruiken www.xvilo.com ben ik nog mee bezig,

die heb ik direct gelinkt naar /xv kijk zelf maar ff

Knopje voor muziek moet echt groter en anders.

Ik zou zeggen ga eerst eens HTML en CSS leren, vervolgens JavaScript en als je echt templates wil maken gebruik dan Smarty (Template Enigine) in combinatie met PHP.

En nog een tip: Website die nog niet af zijn, niet online zetten. Staat heel slordig als iemand er prongelijk bij kan komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan