Sitecheck www.foutdatabase.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

zekering

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2010
Hallo allemaal,

Omdat ik veel van deze site heb geleerd heb ik besloten om ook maar een een sitecheck aan te vragen omgewoon weg jullie mening te horen over de site die aan het maken ben, :)

Het gaat om de website www.foutdatabase.nl dit is een website waar allerlijk foutcodes instaan met eventueel een oplossing om het probleem te verhelpen. Het zou de bedoeling moeten zijn indien je een foutcode krijgt in een programma of met apparatuur dat je eenvoudig de oplossing kan zoeken zonder dat je door verwezen word naar forums en het niet kan vinden in google.

Ook is het mogelijk om groepen te maken waarin je gebruikers kan toevoegen. hierdoor kan je eenvoudig een foutdatabase opzetten voor bijvoorbeeld een bedrijf en delen met je collega's

Graag wil ik jullie mening weten over de layout, laadtijd en of de website ook in andere browser goed zichtbaar is, Ik zelf gebruik Internet Explorer 7 en 9.

Momenteel staat er nog niet heel veel meldingen in maar je kan bijvoorbeeld zoeken op "öutlook" of "windows"

Voor de gene die geintresseerd zijn om in te loggen omzo het "user panel" te zien kan dat met loginnaam demo en wachtwoord demo. Natuurlijk mag je zelf ook een account aanmaken.

In ieder geval bedankt voor de reactie ongetwijfeld kan ik er wat mee.

Laatst bewerkt:
Ziet er lekker simpel en overzichtelijk uit, heb zelf geen foutcodes om even te testen maar ik neem aan dat het wel werkt. Waar je wel even op moet letten is je taalgebruik.

Welkom op Foutdatabase, Omdat voor elke fout een oplossing is heeft foutdatabase een website onwikkelen waar allerlij foutmeldingen opstaan, Heeft u een probleem met iets dan kunt u eenvoudig deze melding invoeren in foutdatabase en bekijken of hier een oplossing voor te vinden is. Zodra u zich aanmeld kun u eenvoudig uw eigen foutmeldingen en onderwerpen beheren deze kunt u delen met andere foutdatabase gebruikers die u toegang geeft tot deze onderwerpen.
Moet bijvoorbeeld zijn:
Welkom op Foutdatabase, Omdat voor elke fout een oplossing is heeft foutdatabase een website onwikkeld waar allerlei foutmeldingen op staan, Heeft u een probleem met iets dan kunt u eenvoudig deze melding invoeren in foutdatabase en bekijken of hier een oplossing voor te vinden is. Zodra u zich aanmeld kun u eenvoudig uw eigen foutmeldingen en onderwerpen beheren, deze kunt u delen met andere foutdatabase gebruikers die u toegang geven tot deze onderwerpen.
al kan het natuurlijk nog wel wat netter dan dat. Ik weet dat de site foutdatabase heet, maar dat is geen natuurlijk geen reden om gelijk fout Nederlands te gebruiken ;)

Leuk initiatief! Hier wat hints/tips qua techniek:

• De statistieken-pagina heeft geen stijl; de text is de standaard browserkleur/font.
  • Op de keuzelijst in een categorie (bijv. deze) werk je met Javascript; mijn Javascript stond uit, en ik kon niet meer kiezen. Waarom maak je deze items niet gewoon links?!?! Dat vergroot, naast het feit dat je mensen zonder Javascript blij maakt, ook je positie in zoekmachine's (google) heel erg.
  • twitter en facebook-icoon linkjes werken niet. Die van Hyves wel.
  • Als je zoekt op windows, krijg je 5 resultaten; de middelste heeft helemaal geen sterren! Daarnaast is de pagina niet bookmarkable; mischien een get ipv een post doen, want dan kan je daadwerkelijk de link kopieren en doorsturen naar anderen.

Ohja, ook wel netjes om deze en deze te fixen.

:thumb:

Leuk initiatief! Hier wat hints/tips qua techniek:

• De statistieken-pagina heeft geen stijl; de text is de standaard browserkleur/font.
  • Op de keuzelijst in een categorie (bijv. deze) werk je met Javascript; mijn Javascript stond uit, en ik kon niet meer kiezen. Waarom maak je deze items niet gewoon links?!?! Dat vergroot, naast het feit dat je mensen zonder Javascript blij maakt, ook je positie in zoekmachine's (google) heel erg.
  • twitter en facebook-icoon linkjes werken niet. Die van Hyves wel.
  • Als je zoekt op windows, krijg je 5 resultaten; de middelste heeft helemaal geen sterren! Daarnaast is de pagina niet bookmarkable; mischien een get ipv een post doen, want dan kan je daadwerkelijk de link kopieren en doorsturen naar anderen.

Ohja, ook wel netjes om deze en deze te fixen.

Ik heb nu de zoek pagina veranderd naar een get nu staat de juiste URL in de browser balk. Ook heb ik de Javascripts weg gehaald en hier normale links van gemaakt. Twitter en Facebook icoontjes werken nu ook dmv addthis. Dat er een artikel instaat zonder sterren dat kan kloppen omdat hier nog niet op gestemd is :).

de statistieken-pagina zal nu weer zijn goede layout moeten hebben.
Door de CSS validator komt hij goed door heen nu voor de HTML moet ik nog even induiken.

Bedankt voor de reactie.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wat ik bedoelde met die sterren is, is het niet netter om de zoekresultaten te sorteren op die sterren? Dus eerst artikelen welke de hoogste aantal sterren heeft, tot en met de minste hoeveelheid sterren.

Also, als de sterren niet de relevantie van de zoekopdracht weergeven, zou ik ze kleiner maken. Want nu lijkt het dus alsof deze dat dus aangeven.

:thumb:

Veranderingen

Hallo allemaal.

Ik heb de aanpassingen die jullie gemeld door gevoerd, zo heb ik iets met de sterren/stemmen gemaakt dat de titel met de hoogste rating boven aankomt. en de zoek resultaten met geen stemmen onderaan.

De onderwerpen heb ik even achterwegen gelaten deze komen er weer in zodra ik meer artikelen heb.

Voor de mensen die zich nog vervelen mischien willen die een account aanmaken omdat dit ook te zien ;).

Bedankt voor de reacties.

Je hebt zo'n button op je website voor vorige pagina
verander dat javascript naar: javascript:history.back()
want zoals die nu is werkt die niet :D

Laatst bewerkt:
ik kan ook op mijn eigen geschreven artikel stemmen (misschien dat even oplossen)

Een community is altijd lastig starten.
200 bezoekers per maand is niet echt veel en om dan nog leden te krijgen...
Ik kan je betreft SEO (zoekmachineoptimalisatie) wel helpen, als je dat wilt.

Een community is altijd lastig starten.
200 bezoekers per maand is niet echt veel en om dan nog leden te krijgen...
Ik kan je betreft SEO (zoekmachineoptimalisatie) wel helpen, als je dat wilt.

Tuurlijk hulp sla ik nooit af, Ik heb wel trefwoorden toegevoegd in mijn HTMl en ik zie dat Google deze netjes opneemt, heb je nog meer tips?

ik vind dat je het wel goed hebt opgelost (dat je op je eigen artikel kunt stemmen) maar als ik het had opgelost had ik er niet meteen
dit is je eigen aritkel dus je kunt er niet op stemmen.
neergezet
ik had wel de sterretjes neer gezet maar op het moment als hij het wil toevoegen de tekst er pas neer gezet

---------+edit+--------
je website is ofline

Laatst bewerkt:
je kunt nu geen enkel artikel bekijken

misschien is het ook handig om een "onthoud mij" knop aan te maken

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad wel beter, Nu gemaakt als de gebruiker de eigenaar is van het artikel komen er wel de sterretjes te staan maar zodra daar op geklikt word komt er een melding dat het niet mogelijk is. De website zou als het goed is gewoon online moeten zijn!

De onhoud knop is inderdaad een handig idee die zal ik er ook in maken.

P.S Leuke userbar onderop! :thumb:

Tuurlijk hulp sla ik nooit af, Ik heb wel trefwoorden toegevoegd in mijn HTMl en ik zie dat Google deze netjes opneemt, heb je nog meer tips?
Sta je ook al op diverse startpagina's of gerelateerde websites?
En heb je ook al een facebook/twitter/hyves account wat goed loopt?

Bovendien vind ik je juist niet goed zichbaar in Google: er zijn maar heel weinig mensen die de tag 'fout database' zoeken en zeker in de omstreken van de Benelux.
Bij de tag 'database' zie ik je niet op de eerste 5 pagina's staan, dat kan veel beter.

Laatst bewerkt:
misschien is het handig om een "contact" pagina aan te maken. zodat als mensen een vraag hebben ze je kunnen contacteren.
en misschien is het ook handig om een FAQ aan te maken
oftopic:
ik heb nog een userbar aangemaakt:

Laatst bewerkt:
Ja, geen wonder: die site werkt in zijn geheel zelfs niet.
Ik bedoel dan jouw eigen site, als ik op die link klik kom ik op een blauw veld met een niet werkende afbeelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan