Goede keuze?

Status
Niet open voor verdere reacties.

disaster9876

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2010
UPDATE: Ik heb zelf al een systeem in elkaar geduwd, graag je mening hierover!
Hallo, ik ben toe aan een nieuwe pc.
Dingen die ik wil:
Processor: Een die niet al te snel verouderd (dacht aan AMD phenomII x4 of zelfs x6 of i7)

Videokaart: Bij een phenom II x4 moet een goede kaart zitten, bij een phenom x6 of i7 mag je bezuinigen op de videokaart (koop ik later wel een betere)

Motherboard: Een die compatibel is met mijn componenten, liefst tot max. 16gb sddr3 ram ofzoiets xD (hoeft er niet op te zitten)

Intern geheugen: 4gb sddr3 (liefst op zo min mogelijk kaarten)
OF 6gb sddr3 (mag best op meerdere kaarten)

Hard Disk Drive: 500gb tot 1tb

Dvd reader/ writer: zijn meestal niet duur

Licht: licht als casemod, liefst passend bij behuizing (groen rood of.. blauw)

Voeding: eentje met genoeg watt voor de bovenstaande componenten.

Behuizing: Een games-look (met licht: rood groen of.. blauw en genoeg ruimte voor ventilatoren) (deze vond ik)

Koeling: Special effects vind ik wel mooi maar ik hoef GEEN vuurwerk in mijn kast. Geluid maakt niet veel uit, (geen straaljager geluiden, alhoewel past wel bij game pc)

Assemblage: Gaat mezelf niet lukken. Was nooit goed in Docter Bibber. (is assemblage inclusief bedrading?)

Software: Kan ergens nog wel onder de tafel door een windows7 vinden.

Externe hardware: Ik heb zelf: Beeld, Geluid, Toetsenbord, Muis, Stoel, Tafel, Drank. Meer is niet nodig.

Budget: Zou de belastingdienst het opvallen dat onze ''bedrijfs computer" licht geeft en super vette games draait? Als ze dat geloven is het tot max 833euro.

Ik weet het, ik vraag wel veel voor weinig geld.
Dus als je een setje hebt gemaakt, vertel er wel bij waar je op heb bespaart. xD

Wie weet ook wat goede combinaties zijn met: voeding-intern geheugen-videokaart-processor-motherboard?

Laatst bewerkt:
@Marcell96:

AMD ondersteund GEEN tripple channel geheugen. Het geheugen zal dus niet goed of helemaal niet werken op het moederbord.

klik

Oh, handig kwist niet dat daar sites voor waren, bedankt.
Maar 500GB vind ik wel voldoende hoor, kheb nu maar 82GB op mijn pc zitten, en is ook nog niet vol.

En over dat werkgeheugen? Hoger werkgeheugen gaat toch sneller? Dus mischien heb je dat wel nodig voor nieuwere spellen.

Maar ik kijk nog wel fftjes goed die dingen door

Misschien handig om je budget te melden dan kunnen wij wel een systeem bij elkaar zoeken.

Die link die nu staat bij NIEUW SYSTEEM is wel een redelijke prijs, maar als je zegt dat de kaart of iets anders ervan niets waard is, en dat een duurdere veel beter is, mag je dat best zeggen.

Laatst bewerkt door een moderator:
die videokaart is goed hoor
maar om wat beter intespelen in wat het beste voor jou is is het handig om te weten wat je budget is
anders komen we straks aan zetten met spullen die heel dik over je budget zitten

tja, rond de 500 euro.

Maar mist er iets, of als je vind dat een component niet goed is moet je dat gewoon zeggen, maakt niet uit als een betere veel duurder is.
Ik heb het liefst dat hij nog een tijdje mee gaat, en niet dat bij de volgende COD ofzo ik al weer een nieuw component nodig heb.
kan ik beter meteen een goede kopen.

okey dit is wat ik heb
Phenom ii x 4 955
HD5750 1GB
klik

beter dan dat systeem van azerty
4launch goede winkel levert optijd en betrouwbaar

verder geen windows 7 en assemblage nodig?

Ja, ziet er in ieder geval beter uit dan die andere, in ieder geval bedankt.
Windows 7 kun je toch ook apart kopen?
Assemblage kan ik toch makkelijk zelf ofniet?
Dat is toch gewoon alle componenten in elkaar steken, en dan ff hopen dat het werkt xD
Nee, lukt wel als het niet teveel hak en zaagwerk is.

Weet je zeker dat de componenten passen? Niet dat ik dalijk verkeerd soort RAM of iets anders heb.

de componenten passen ja

verder is het verstandig om eerst wat research te doen voordat je zomaar alles inelkaar steekt
de componenten zijn nogal fragiel en kunnen heel makkelijk kapot gaan
weet ook 1 electrostatiesche ontlading op een van de computer componenten is einde oefening pc..
en gebruik geen magneten

en ja windows 7 kan je apart kopen dat kost wel 100 euro

als je een student bent kun je windows 7 op www.slim.nl voor 18 euro kopen

Laatst bewerkt:
Mijn oom had deze gevonden: KLIKHIER!

Welke is het beste? De jullie aanraden of mijn oom?
(grootste verschil is processor dus: i7 VS AMD Phenom II x4

Nog over extra kosten...
-Kan er ook windows XP op? Kom ik wat makkelijker aan (tijdelijk mischien)
-Hoeveel kost het in-elkaar-zetten?
-Telt 4de jaar havo ook als student xD?
-Heb je dan ook garantie op het systeem?

Btw Bij videokaart staat 1Gb DDR5 werkt dat met de processor/geheugen die DDR3 zijn?
Heeft de videokaart direct-X 11?

Laatst bewerkt:
je videokaart is wel bagger!
assemblage kost bij 4launch 40 euro en bij azerty 60 euro
ik denk niet dat middelbare school als student word geteld:confused:
garantie ligt eraan, je kunt asemblage kiezen (1 jaar garantie) en nog als je meer wil kost de assemblage ook meer

de processor is een stuk sterker ja
maar lever je enorm in op de videokaart daar kan je geen games me spelen

een I7 is ruim boven je budget als je ook nog goed wil kunnen gamen

Enkele quote's verwijderd.Bij een directe reactie kan men de knop 'reageer op vraag'gebruiken.

Hmm, ja. Maar een nieuwe videokaart over een jaartje kan wel, maar een nieuwe processor word moeilijker. Is het verschil tussen de intel I7 en de AMD Phenom II x4 echt zo groot?
En is windows 7 echt nodig? Of kan ik ook gewoon windows XP doen?

Laatst bewerkt:
nou ja er zit wel een verschil in ja
ik zie dat je die computer ook kan bewerken en dan een gtx460 kan van maken
en dat voor maar 100 euro is nog aardig goedkoop voor die videokaart
ik zou het doen!
maar verander wel de videokaart!

het kan wel met xp maar dan benuttig je niet de volledige potentie van de computer
je hebt dan geen DX11

Laatst bewerkt:
Hmm, dan doe ik denkik toch de I7 (als sinterklaas gunstig is), als ik dan jarig ben (februari) Vraag ik nog wat geld, kan ik alsnog beter kaartje of windows kopen als ik denk dat dat nodig is. Nog heel erg veel dank, erg veel geleerd over computers, denk dat het vanaf hier wel lukt, en anders kom ik je nog wel een keer tegen op forum xD

Edit:
Ik heb nog op slim.nl gekeken, ben nu aangemeld als student, maar ik kan nergens windows 7 voor 18euro vinden, wel xp naar windows 7 upgrade voor 50euro. Ook heb ik een handleiding voor windows7 gevonden, die was echter wel 17euro ofzo xD

Laatst bewerkt:
Nieuwe pc 600-700 euro voor GAMES

Hallo, ik ben toe aan een nieuwe pc.
Dingen die ik wil:

Processor: Een die niet al te snel verouderd (dacht aan AMD phenomII x4 of zelfs x6 of i7)

Videokaart: Bij een phenom II x4 moet een goede kaart zitten, bij een phenom x6 of i7 mag je bezuinigen op de videokaart (koop ik later wel een betere)

Motherboard: Een die compatibel is met mijn componenten, liefst tot max. 16gb sddr3 ram ofzoiets xD (hoeft er niet op te zitten)

Intern geheugen: 4gb sddr3 (liefst op zo min mogelijk kaarten)
OF 6gb sddr3 (mag best op meerdere kaarten)

Hard Disk Drive: 500gb tot 1tb

Dvd reader/ writer: zijn meestal niet duur

Licht: licht als casemod, liefst passend bij behuizing (groen rood of.. blauw)

Voeding: eentje met genoeg watt voor de bovenstaande componenten.

Behuizing: Een games-look (met licht: rood groen of.. blauw en genoeg ruimte voor ventilatoren) (deze vond ik)

Koeling: Special effects vind ik wel mooi maar ik hoef GEEN vuurwerk in mijn kast. Geluid maakt niet veel uit, (geen straaljager geluiden, alhoewel past wel bij game pc)

Assemblage: Gaat mezelf niet lukken. Was nooit goed in Docter Bibber. (is assemblage inclusief bedrading?)

Software: Kan ergens nog wel onder de tafel door een windows7 vinden.

Externe hardware: Ik heb zelf: Beeld, Geluid, Toetsenbord, Muis, Stoel, Tafel, Drank.

Prijs: Zou de belastingdienst het opvallen dat onze ''bedrijfs computer" licht geeft en super vette games draait? Als ze dat geloven is het tot max 833euro.

Ik weet het, ik vraag wel veel voor weinig geld.
Dus als je een setje hebt gemaakt, vertel er wel bij waar je op heb bespaart. xD

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan