Nieuwe pc samenstellen, tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark N

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Hallo, Ik ben al jaren een fanatieke gamer op de XBOX 360 en heb gisteren bedacht dat pc gamen de toekomst is, mooiere graphics heeft en op den duur goedkoper is(Geen Xbox live maandlasten, goedkopere games).
Als ik een game-pc ga kopen, bouw ik hem zelf. Ik wil de games op hoge instellingen laten draaien(Niet per se alles max @ 60fps @ 1080p), in ieder geval zodat het er een stuk mooier uitziet dan de xbox voor rond de 500 euro. Onderdelen van marktplaats/eBay halen vanwege de prijs vind ik geen probleem, en ik ga waarschijnlijk niet overclocken (tenzij het veilig is met deze kaart/processor.)
Ik ben een absolute leek/n00b op het gebied van pc's en wat ik nu ga opnoemen is het resultaat van een middagje Googelen.
Als videokaart de nVidia GeForce GTX 460, voor rond de 150 euro als ik nog geld overheb 2x (in een SLI)
Als processor de Intel Core i7 920, ook voor 150 euro op Marktplaats.
4GB DDR2 Ram voor 60 euro.
En welk moederbord ik nodig heb weet ik niet, wel weet ik dat je voor de intel core i7
een apart moederbord nodig hebt van 250 euro, is dat een normale prijs voor een moederbord of betaal ik veelsteveel en kan ik beter voor een andere intel processor of een goede AMD gaan? Is 4GB ddr2 genoeg om de meest zware games op hoge settings te draaien of kan ik beter voor 4gb ddr3 ram gaan of 8gb ddr2?
Variaties op deze onderdelen zijn meer dan welkom, en ik zoek gewoon een PC
die de nieuwste games op hoge settings, het liefst max natuurlijk, kunnen draaien voor max. 550 euro.
Als jullie nog andere plekken weten waar deze onderdelen goedkoper zijn of dat ik de prijzen van de onderdelen heb overgeschat, vertel het me!
Dus kortom, even mijn Wishlist:
-550 euro max.
-Moet games op hoge settings kunnen draaien(Mooier dan xbox 360/PS3).
-De 550 euro zijn alleen voor videokaart, processor, moederbord en RAM.
Ik moet ook nog een Case kopen, voeding, en de rest (HDD, Fans) Kunnen uit mijn huidige ' budget' pc komen.
Ook wil ik het weten of het het nou echt waard is om 600 euro uit te geven aan mooiere graphics of dat het verschil tussen xbox en pc niet zo groot is.
Grt. Mark

Laatst bewerkt:
Gamen op pc is niet echt de toekomst.. (Helaas) Er komen steeds minder games uit voor pc die wel voor consoles uitkomen. Verder kan je bij een console er van uitgaan dat je spel niet laggend loopt.. bij de pc willen spellen nog wel eens laggen.. (al is het niet nu, dan is het over een aantal jaar wel) ..

Zou er nog maar eens over nadenken als je pc je xbox moet gaan vervangen.

Groeten Lucas :)

Dus je budget is 600,- daar heb je een mid-range game pc nodig.
Maar geen i7 zoalas jij wilt..

Tevens past je DDR2 geheugen niet op een mobo die ook en i7 ondersteund
DAt is allemaal DDR3

Ik zal eens kijken voor 600,- moment

als je een Playstation 3 koopt heb je geen kosten voor online spelen volgens mij

ff gekeken op marktplaat: http://computer-software.marktplaat...6/AHSAqnY=&fta_ind=4&fs=1#photo&thumb_click=1
als je zo iets bedoelt is dat dus echt niet een goede game pc:confused:
Zeker geen goede game pc! Vaak heeft Apple verouderde videokaarten, zag laatst nog zo'n Mac, de nieuwste bij de speciale Apple afdeling van MediaMarkt, slechts 256 MB videogeheugen!

xlordingo

Gamen op pc is niet echt de toekomst.. (Helaas) Er komen steeds minder games uit voor pc die wel voor consoles uitkomen. Verder kan je bij een console er van uitgaan dat je spel niet laggend loopt.. bij de pc willen spellen nog wel eens laggen.. (al is het niet nu, dan is het over een aantal jaar wel) ..

Groeten Lucas
Daarmee ben ik het niet helemaal eens: gamen met een pc heeft weliswaar soms last van lag maar met een console kan je minder makkelijk allerlei mods voor games downloaden en heb je niet echt dingen zoals Steam.

Bovendien is een console veel duurder dan een pc, als je daar ook nog een grote tv voor moet/wilt kopen.
Reken maar uit:
Gamingpc
Computer (met goede videokaart, goede processor, goed geheugen) €900
Scherm (minstens 22 inch) €200
Accessoires (zoals geluidsboxen, toetsenbord, game-muis, gamecontrollers) €200
Totaal: €1300

Xbox 360
Xbox 360 zelf €200
Accessoires (zoals gamepads, gamecontrollers) €100
Tv (een gemiddeld 81 cm maar wel met FullHD en 100 hz voor het snelle gamen) €1000
Boxen voor de tv €250
Xbox Live (12 maanden) €50
Totaal: €1600

Laatst bewerkt:
de meeste tv's hebben ingebouwde luidsprekers dus kom je wel op hetzelfde uit;)
en de tv moet eigenlijk ook weg want wie heeft nou geen tv in huis? en als jee een pc hebt wil je toch nog steeds een tv, of niet?

een paar dingen:

= Je bent zeker goedkoper uit met een console.
= Het probleem is dat als er weer een nieuwe versie van de console uitkomt moet je een hele nieuwe console kopen; terwijl als er een nieuwe videokaart is alleen een videokaart
= Videospellen op consoles laggen niet omdat ze niet de kwaliteit hebben die een PC heeft (mits het een goede pc is natuurlijk). Je zou een console serieus kunnen vergelijken met een pc van 300-400 euro.
= Gamen op de PC is juist WEL de toekomst. Meer en meer mensen gaan op PC gamen; dit heeft voordelen die ik hierboven heb genoemd. Het is makkelijker om "commentaries" te maken op YouTube etc, en het is gewoon veel betere kwaliteit.
= Patches voor bugs/DLCs zijn makkelijker uit te brengen voor de PC dan consoles
= Consoles zijn tegen alles beveiligd; PCs niet; je kan er alles mee doen wat je wilt. Op een console niet; mits hij niet gehacked is, wat niet het geval is bij consoles als de XBOX 360.
= Games die niet officieel beschikbaar zijn voor PC zullen binnen de kortste keren op emulators komen.

Ik hoop dat ik je en de OP er mee overtuig dat PC>console.

@Stormbreaker: videogeugen zegt niet hoe goed de videokaart zelf is; alleen hoeveel het tegelijk aan kan. Natuurlijk is het videogeheugen wel een degelijke indicatie van de sterkte van de videokaart; maar niet optimaal. Macs zijn niet gebouwd om lekker eens te gaan gamen. Macs zijn gemaakt voor de meer professionele, zoals videobewerking, audiobewerking, of gewoon een enorm goede home-PC voor degene die het niet allemaal zo goed begrijpt. Zeg nou zelf; als jij nog geen Windows 7 hebt meegemaakt dan komt Mac OS erg makkelijk over. Probleem dat mensen denken dat het moeilijk is is de overstap, wat trouwens helemaal niet moeilijk is. Dat is wat men verwacht.
Ja kijk als je zo'n TV neemt met zulke dure boxen ja dan kom je wel op 1600 euro uit, maar een tv van +- 500 euro met gewoon de ingebouwde boxen of een paar van 50 euro ben je toch goedkoper uit dan PC.

Laatst bewerkt:
Een tv van 81 inch ( ruim 2 meter :) ) met 100hz voor 1000,-?
hehe Xbox kan gewoon ook op een normale HD van 500,- hoor :)
Gamen op 50 of 100hz maakt weinig uit.
En ik betwijfel of de xbox uberhaupt wel een 100hz output geeft.

voor een pc kom je met dat budget niet echt verder als:
http://link.marktplaats.nl/390266498

Een tv van 81 inch ( ruim 2 meter :) ) met 100hz voor 1000,-?
hehe Xbox kan gewoon ook op een normale HD van 500,- hoor :)
Gamen op 50 of 100hz maakt weinig uit.
En ik betwijfel of de xbox uberhaupt wel een 100hz output geeft.

voor een pc kom je met dat budget niet echt verder als:
http://link.marktplaats.nl/390266498

60hz max: http://wiki.digital-digest.com/index.php/Xbox_360_Output

En dan heb je toch een hele goede PC voor weinig geld. Niet top van de top. Kan je beter een nieuwe van de 6800 serie kopen van AMD. (videokaart) (ja die scoort hoger dan GTX 460)

De600 serie vind ik persoonlijk wel tegenvallen kwa prestatie.
Zo is de 6870 vergelijkbaar met de 5850. Tevens is deze nog 200 + euro
Niet echt een geschikte kaart voor dit budget.

De GTX460 is er vanaf de 145,- :)

Maar dt pctje op marktplaats ziet er wel goed uit.
635,- incl montage, verzending en 2 jaar garantie

dit slaat echt alles
gamen op de pc is niet de toekomst?
dit klopt totaal niet!
verder kun je pc's upgraden en consoles niet!

weet ook dat bijna ELK spel dat uitkomt voor de Console speel baar is op een pc ZONDER lag
verder kunnen pc's Emulators draaien waardoor ze alsnog elk console spel kunnen spelen

weet ook dat Consoles afhankelijk zijn van de pc game industrie!
omdat deze ervoor zorgen dat er steeds nieuwe videokaarten uitkomen voor een redelijke prijs

je Xbox gaat eerder de deur uit dan je pc!

Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik hoef geen accesoires, zoals ik al zei is de 600 euro alleen voor videokaart, processor, ram en moederbord
@Marcel96: http://kopen.marktplaats.nl/search.php?o=1&ftb=1&searchmode=marktplaats&q=i7+920&qsf=0&submit1=Zoek
Scherm, muis, windows, toetsenbord, headset heb ik allemaal al. ook een HDD
PS3's zijn best crap IMHO, en al me vrienden gamen op 360/PC
@Stormbreaker, Alles wat jij opnoemde hoef je niet per se te hebben, met een 24" 1080p computerbeeldscherm van 150 euro(Die ik dus al heb, Dell ST2410) kom je er ook wel
(TV VAN 81" ?!)
@gdscei: Onthoud wel dat de hardware van de xbox 360 tegenwoordig aan z'n max zit, met hardware uit 2005(bijna 6 jaar oud ondertussen) en de PS3 qua videokaart ook wel, en op een hoop games ondergaan games vooral op de ps3 vaak framerate drops en lag.
@mukkel: Is het goedkoper om er zelf 1 te bouwen en gewoon alle onderdelen los bestellen of een afgemaakte pc te kopen (Garantie boeit me niets)

Grt. Mark

Laatst bewerkt:
@ de eerste post van mukkel, Die DVD drive mag weg, want ik koop games, en gooi ze meteen weg (schijfjes zijn onzin, nemen ruimte in in de kast, maken lawaai enz. enz.)
of ik koop ze via steam.
Verder lijkt het me een zeer goeie pc.

dit slaat echt alles
gamen op de pc is niet de toekomst?
dit klopt totaal niet!
verder kun je pc's upgraden en consoles niet!

Consoles hoef je ook niet te upgraden :)
Console industrie hangt niet aan de pc variant .. Ik denk eerder dat er tegenwoordig meer geld in de console industrie rondgaat als in de PC game scenario.

De game scene op de Pc is wel degelijk "verslechterd " afgelopen jaren.
Denk hierbij aan ondersteuning, service, online ect.
Zo heb je duizenden verschillende pc configuraties en maar een handje vol console varianten. Wat is voor een ontwikkelaar nu interessanter? (makkelijker te ondersteunen en makkelijker geld uit te slaan)

Desaltemin zal gamen op de pc nooit vergaan. Games zijn meer gedetaileerd en worden steeds gebouwd in nieuwe engines, waardoor games steeds zwaarder worden en waardoor je je pc moet blijven upgraden in de loop van de jaren.

Maar weer even ontopic: :)

Het is makkelijker om het bij 1 adres te halen ivm levertijden / verzendkosten ect.
Zelf samen stellen is het makkelijkste, dan bepaal jij wat voor spul er in je pc komt.
Dit komt meestal goedkoper / beter uit de verf als een kant en klare.

Maar wil je echt een GAME pc die er nog ff tegen aankan zul je iets meer uit je beurs moeten trekken. 800 / 850 / 900.

Anders krijg je ongeveer het systeem van marktplaats.
Phenom II x4 955 / 4GB ddr3 / GTX 460 of iets in die richting.
Dit draait ook nog super hoor, maar hiermee kun je over 1,5 jaar niet meer de nieuwstegames maxed out draaien.

Edit: Die DVd brander maakt amper verschil in de prijs :) Die dingetjes hangen rond de 15-17,-
en het is altijd makkelijk. bv Voor installatie windows of iets degelijks

Laatst bewerkt:
Balen, zoveel heb ik niet, en anders moet ik weer een tijdje sparen, en tegen die tijd is er weer nieuwe hardware uit die weer duurder is..
900 euro voor een pc klinkt veel, maar als ik me bedenkt welke games ik allemaal koop en 10-20 euro daar af haal (Ik koop een hele hoop games op de release (heb nu 42 games))
Min nog een keer 60 euro per jaar voor een jaar abbonement op xbox live, ben ik toch al snel goedkoper uit met de pc.
Kast en HDD van deze pc kan ik nog wel gebruiken, maakt het moederbord van de pc nog uit of kan ik die gewoon uit mijn huidige pc plukken?

Grt. Mark
p.s. Bedankt allemaal voor de snelle reacties!

Consoles hoef je ook niet te upgraden
Console industrie hangt niet aan de pc variant .. Ik denk eerder dat er tegenwoordig meer geld in de console industrie rondgaat als in de PC game scenario.

De game scene op de Pc is wel degelijk "verslechterd " afgelopen jaren.
Denk hierbij aan ondersteuning, service, online ect.
Zo heb je duizenden verschillende pc configuraties en maar een handje vol console varianten. Wat is voor een ontwikkelaar nu interessanter? (makkelijker te ondersteunen en makkelijker geld uit te slaan)

Desaltemin zal gamen op de pc nooit vergaan. Games zijn meer gedetaileerd en worden steeds gebouwd in nieuwe engines, waardoor games steeds zwaarder worden en waardoor je je pc moet blijven upgraden in de loop van de jaren.
service online verslechterd?
volgens mij heeft dat meer met de crisis te maken dan met consoles
verder hangt de console industrie weldegenlijk af van de pc game industrie
Xbox 360 gebruikt ATI gpu's!

verder zal ik nog wat punten plaatsen waarom pc's de komende jaren de beste game optie zullen zijn
1. High screen resolutions
2. Free mods
3. Upgradeable hardware
4. Cheaper games
5. You're not tied to one online service
6. No extra cash needed for playing online
7. Unlimited storage space
8. Unofficial fixes for older games
9. Abandonware

als de console dit zou toestaan dan pas heeft het uberhaupt kans om de pc te "verslaan"

Balen, zoveel heb ik niet, en anders moet ik weer een tijdje sparen, en tegen die tijd is er weer nieuwe hardware uit die weer duurder is..
hardware zal goedkoper worden daar ben ik zeker van pc's waren vroeger 3000 gulden zijn nu 600 euro voor een goed werkende pc

Laatst bewerkt:
Wat een discussie, veroorzaakt door mijn inch fout.
Moest 81 cm zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan