Nieuwe pc samenstellen, tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark N

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Hallo, Ik ben al jaren een fanatieke gamer op de XBOX 360 en heb gisteren bedacht dat pc gamen de toekomst is, mooiere graphics heeft en op den duur goedkoper is(Geen Xbox live maandlasten, goedkopere games).
Als ik een game-pc ga kopen, bouw ik hem zelf. Ik wil de games op hoge instellingen laten draaien(Niet per se alles max @ 60fps @ 1080p), in ieder geval zodat het er een stuk mooier uitziet dan de xbox voor rond de 500 euro. Onderdelen van marktplaats/eBay halen vanwege de prijs vind ik geen probleem, en ik ga waarschijnlijk niet overclocken (tenzij het veilig is met deze kaart/processor.)
Ik ben een absolute leek/n00b op het gebied van pc's en wat ik nu ga opnoemen is het resultaat van een middagje Googelen.
Als videokaart de nVidia GeForce GTX 460, voor rond de 150 euro als ik nog geld overheb 2x (in een SLI)
Als processor de Intel Core i7 920, ook voor 150 euro op Marktplaats.
4GB DDR2 Ram voor 60 euro.
En welk moederbord ik nodig heb weet ik niet, wel weet ik dat je voor de intel core i7
een apart moederbord nodig hebt van 250 euro, is dat een normale prijs voor een moederbord of betaal ik veelsteveel en kan ik beter voor een andere intel processor of een goede AMD gaan? Is 4GB ddr2 genoeg om de meest zware games op hoge settings te draaien of kan ik beter voor 4gb ddr3 ram gaan of 8gb ddr2?
Variaties op deze onderdelen zijn meer dan welkom, en ik zoek gewoon een PC
die de nieuwste games op hoge settings, het liefst max natuurlijk, kunnen draaien voor max. 550 euro.
Als jullie nog andere plekken weten waar deze onderdelen goedkoper zijn of dat ik de prijzen van de onderdelen heb overgeschat, vertel het me!
Dus kortom, even mijn Wishlist:
-550 euro max.
-Moet games op hoge settings kunnen draaien(Mooier dan xbox 360/PS3).
-De 550 euro zijn alleen voor videokaart, processor, moederbord en RAM.