van 32 naar 64 bits installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thei56

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2009
L.S.,

Om bepaalde software te kunnen gebruiken heb ik via surfspot.nl Seven 64bits aangeschaft.
De software is gedownload als een image bestand.

Gebrand op een dvd als image en een dvd met de echte bestanden (gemount) gebrand.
Als ik de pc opstart wordt gewoon windows opgestart.
Geprobeerd via de veilige modus, lukt ook niet. Op geen enkele manier kan ik de dvd benaderen om opnieuw te installeren.

De helpdesk van medion benadert. Ze hebben me verteld dat dit een schone installatie moet zijn, maar toen ze hoorden dat de software niet bij hun gekocht was staakten ze de hulp en moest microsoft bellen. Daar het zelfde verhaal. ....en surfspot is schijnbaar telefonisch niet te benaderen. Op een mail van vanochtend ook nog geen reactie...
Hoe kan ik dit het beste aanpakken of is er ergens een handleiding te vinden?

Bedankt alvast Thei.

Goedemiddag,

Heb je wel de cd-rom/dvd speler in de bios als first boot gezet?

Goedemiddag,

Heb je wel de cd-rom/dvd speler in de bios als first boot gezet?

Heb ik net gedaan, maar de dvd speler wordt niet geactiveerd ( wel in de verkenner zichtbaar, maar start niet op).

Lijkt mij dat je een data-cd gebrand hebt i.p.v. een opstartbare.
Brand het .ISO bestand eens direct naar DVD met ImgBurn ("Write image file to disc").
Ik schat in dat de DVD dan wél startbaar is.

Tijs.

Lijkt mij dat je een data-cd gebrand hebt i.p.v. een opstartbare.
Brand het .ISO bestand eens direct naar DVD met ImgBurn ("Write image file to disc").
Ik schat in dat de DVD dan wél startbaar is.

Tijs.

Ook dit geprobeerd.
Helaas, ondanks dat ik aangeef dat er van de dvd opgestart moet worden, wordt windows van de hd opgestart.

Kan misschien de hd uitschakelen in bios en dan nogmaals proberen?
Is dat een optie?

Kun je proberen, maar puur voor het testen van het opstartbaar zijn van de DVD.
Je zult uiteindelijk natuurlijk ook de harde schijf nodig hebben om op te installeren...

PS: Ik zag dat je het .ISO bestand als image gebrand had en als data-dvd. Gebruik alleen de DVD met het daarop gebrande image, dus niet de data-dvd, want die laatste gaat zeker niet werken om van op te starten.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oh oh.... ooit gehoord van een bootmenu ?:)

@lord4163: Welke relatie heeft dat met het probleem van de vragensteller? Welk bootmenu bedoel je?
Als je het bootmenu in de BIOS bedoeld: Daar is allang van alles aangepast (lees maar terug).

Oftewel: Maak duidelijk wat je bedoelt, want het is volstrekt onduidelijk, nu.

Tijs.

Laatst bewerkt:
f8 klikken bij opstarten, dat boot menu

Het gaat er om dat er opgestart kan worden van de DVD, het gaat er niet om dat Windows op de harde schijf in een aparte modus (Veilige modus, Laatst bekende werkende instellingen die werkten, VGA-modus etc.) wordt gestart.

Tijs.

@lord1463: Snap de verwarring: Als je F8 druk na het bios-scherm, dan is het het bootmenu van Windows.
Druk je het vóór/tijdens het bios-scherm, dan is het van de bios afhankelijk wat er gebeurt. Wat jij bedoelt kun je inderdaad ook een bootmenu noemen, maar kan (zoals je aangaf in je vorige posting) ook een andere toets zijn, zoals de Esc-toets, F8, F12 etc., afhankelijk van de bios in de computer waar het om gaat.

Tijs.

@lord1463: Snap de verwarring: Als je F8 druk na het bios-scherm, dan is het het bootmenu van Windows.
Druk je het vóór/tijdens het bios-scherm, dan is het van de bios afhankelijk wat er gebeurt. Wat jij bedoelt kun je inderdaad ook een bootmenu noemen, maar kan (zoals je aangaf in je vorige posting) ook een andere toets zijn, zoals de Esc-toets, F8, F12 etc., afhankelijk van de bios in de computer waar het om gaat.

Tijs.

Ook mbv het bootmenu geprobeerd. Wat ik ook doe steeds wordt 7 opgestart op de harde schijf.

De bestanden die op de schijf staan:
setup1.box (type:boxbestand)
setup2.box (type:boxbestand)
Win7-P-Retail-nl-nl-x64 (type:toepassing)

Mis ik daar niet een of andere file die voor het opstarten zorgt?

Laatst bewerkt:
Dat lijkt me niet goed. Wellicht moet je (in Windows) Win7-P-Retail-nl-nl-x64 uitvoeren, die dan (hopelijk) een installatie-dvd voor je maakt.

Voor je beeldvorming: Zie hieronder wat er in mijn W7 installatie-dvd staat, die werkt én opstartbaar is.

Tijs.

attachment.php

w7_installatie_cd_inhoud.JPG

Inmiddels het probleem op deze manier aan surftspot voorgelegd.
Ik wacht nu op antwoord.

Thei

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb antwoord gekregen van Surftspot en vraag me af wat ik daaraan heb.

Antwoord:
Beste Theo,

De bitversie en taalversie van de upgrade dient dezelfde te zijn met de bitversie en taalversie van de MS Windows versie van waar je de upgrade wilt uitvoeren.

We adviseren om de eerste downloadlink van het product uit de productkluis te gebruiken, dit betreft de 32-bits versie van de software.

Mijn reactie:
Mijn dochter heeft 2 versies gekocht, 32 bits en 64 bits Windows 7.

Zij is in het bezit van 1 (oudere Dell)laptop, hierop staat Windows Vista (NEDERLANDS). Het is de bedoeling deze te upgraden naar de 32 bits versie van Windows 7.
Zij heeft ook een (bijna nieuwe) desktop, hierop staat Windows 7 (NEDERLANDS). Het is de bedoeling deze te upgraden (ivm met het gebruik van bepaalde software) naar een 64 bits versie.

Dat moet toch kunnen?

Als ik de 32 bits versie voor de desktop gebruik kan ik deze niet meer gebruiken voor de laptop als deze eenmaal geregistreerd is, of niet soms.
Bovendien is al een Nederlands talige 32 bits versie van 7 geïnstalleerd.
Het kan niet de bedoeling zijn om eerst een 32bits versie te kopen om vervolgens naar een 64 bits te kunnen upgraden.

Graag een oplossing.

Ik houd jullie op de hoogte.

Thei

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik houd jullie op de hoogte.

Thei[/QUOTE]

Op dit moment heb ik op mijn PC een 32 bits windows 7 HOME versie.

De gekochte update versie naar 64 bits is een windows 7 PROFESSIONAL versie.

Schijnbaar is dit het probleem.

Is dat echt zo?

Thei

Behalve de informatie die hier staat heb ík geen hulp voor je. Lijkt mij wéér een vraag voor Surfspot.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan