Datum als naam voor PDF bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuwertie

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2010
Hallo,

Eerst wil ik even zeggen dat ik met access 2003 werk.
Ik heb een database waar ik rapporten mee kan maken. Deze kan ik ook in PDF printen.

Mijn probleem is dat ik iedere keer de naam van het PDF bestand moet wijzigen.

Kan ik de datum niet als naam meegeven en hoe doe ik dit?

BVD

Ik neem aan dat je een externe PDF printer gebruikt, zoals CutePDF?

Ik neem aan dat je een externe PDF printer gebruikt, zoals CutePDF?

Bedankt voor de snelle reactie!
Klopt. Dus die heb ik als standaardprinter ingesteld. Bij klik krijg ik een venster waar ik de naam kan aanpassen.
Ik zou graag de datum als naam willen gebruiken als dat mogelijk is.

Laatst bewerkt:
Dat zal niet meevallen, omdat je een extern pakket moet aanspreken vanuit Access. Er is wel een tooltje van iemand die zijn eigen pdfprinter heeft geschreven voor A2k, en die werkt op zich wel prima, al is de grafische kwaliteit van de pdf niet heel erg geweldig.
Voordeel van de tool is dat alles binnen Access wordt afgehandeld, dus ook de naamgeving van de pdf. Als je geen afbeeldingen in de pdf gebruikt, maar alleen tekst, is het misschien een optie.

Dat zal niet meevallen, omdat je een extern pakket moet aanspreken vanuit Access. Er is wel een tooltje van iemand die zijn eigen pdfprinter heeft geschreven voor A2k, en die werkt op zich wel prima, al is de grafische kwaliteit van de pdf niet heel erg geweldig.
Voordeel van de tool is dat alles binnen Access wordt afgehandeld, dus ook de naamgeving van de pdf. Als je geen afbeeldingen in de pdf gebruikt, maar alleen tekst, is het misschien een optie.

Er wordt gebruik gemaakt van een aantal afbeeldingen in het rapport. Bedrijfslogo en andere certificaten logo's.
Als ik naar access kijk zie ik dat de naam van het PDF bestand de naam krijgt die ik meegeef in het rapport --> eigenschappen --> bijschrift.
Is het niet mogelijk om daar iets van te maken?

Of een bepaalde code in te stellen voor de opdrachtknop (printen) in het formulier die ik gebruik om te printen.

Ik dacht dat het een makkelijke klus zou zijn:(

PDF-jes en Access (<2007) is een vervelende combinatie... Maar jouw idee om de bestandsnaam in het Bijschrift te zetten kun je wel automatiseren:

Code:
    stDocName = "rptRapportnaam"
    DoCmd.OpenReport stDocName, acViewDesign, , , acHidden
    Reports(stDocName).Report.Caption = stDocName & " - " & Format(Date, "yyymmdd")
    DoCmd.Close acReport, stDocName, acSaveYes

Die code kun je op een aantal plekken zetten, bijvoorbeeld bij de knop waaqrmee je het rapport opent. Zoals je ziet, moet de eigenschap worden aanpgepast in het Ontwerpscherm van het rapport, vandaar dat hij in Hidden modus wordt geopend, aangepast en opgeslagen. Daarna kun je het rapport gewoon openen of afdrukken. Bij dat laatste kun je nog wel met vba de pdf printer selecteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan