Jayster2
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 nov 2008
Ik wil een C# programma maken. Paar vragen van te voren:
-Ik wil een config hebben waar 'profielen' in kunnen worden opgeslagen. Dus een .txt bestand met:
line1: qvmtconf
line2: <naam profiel1>
line3: <dir profiel1>
line4: <keyword profiel1>
line5 <naam profiel2>
etc
Nu ben ik een functie aan het schrijven die dit .txt bestand leest maar het wil niet echt lukken. Allereerst, hoe controleer ik of de .txt niet corrupt is ? Of dat de directory klopt, etc. Of als er wel een naam is voor profiel 2 maar geen directory.
Ik heb nu dit maar het lijkt nergens op:
Als ik vanuit main de functie aanroep gebeurt er niets. ReadCONF("qvmt.cfg");
In de directory zit een qvmt.cfg bestand met op de allereerste lijn "qvmtconfig" dus hij zou het gewoon moeten doen. Ook krijg ik de messagebox niet te zien die ik aanroep vanuit de functie. Betekent dit dat hij niet eens zover komt ????
HellppppppMijjj
-Ik wil een config hebben waar 'profielen' in kunnen worden opgeslagen. Dus een .txt bestand met:
line1: qvmtconf
line2: <naam profiel1>
line3: <dir profiel1>
line4: <keyword profiel1>
line5 <naam profiel2>
etc
Nu ben ik een functie aan het schrijven die dit .txt bestand leest maar het wil niet echt lukken. Allereerst, hoe controleer ik of de .txt niet corrupt is ? Of dat de directory klopt, etc. Of als er wel een naam is voor profiel 2 maar geen directory.
Ik heb nu dit maar het lijkt nergens op:
Code:
public string ReadCONF (string FilePath) {
int icounter = 0;
string fileContents;
string[] buffer = null;
System.IO.StreamReader file = new System.IO.StreamReader(Environment.CurrentDirectory + "\\" + FilePath);
while ((fileContents = file.ReadLine()) != null)
{
buffer[icounter] = fileContents;
icounter++;
}
file.Close();
if (icounter == 0)
{
return null;
}
else
{
string SearchString = "qvmtconf";
int FirstChr = buffer[0].IndexOf(SearchString);
if (FirstChr != -1)
{
System.Windows.Forms.MessageBox.Show(buffer[0]);
}
}
return null;
}
Als ik vanuit main de functie aanroep gebeurt er niets. ReadCONF("qvmt.cfg");
In de directory zit een qvmt.cfg bestand met op de allereerste lijn "qvmtconfig" dus hij zou het gewoon moeten doen. Ook krijg ik de messagebox niet te zien die ik aanroep vanuit de functie. Betekent dit dat hij niet eens zover komt ????
HellppppppMijjj
Laatst bewerkt: