Cataclysm PC 800-1200 E

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsyannick

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2010
Goeie middag :),

Ik ben bezig met een nieuw systeem voor World of Warcraft: Cataclysm en heb er samen met een goeie vriend van mij een samengesteld en wij vragen ons af of jullie mis dingen zien die niet bij elkaar passen wat wij over het hoofd hebben gezien of mis iets eraan zouden veranderen.

Budget - 800 tot 1200 E (minder is altijd beter)
Doel - WoW: Cataclysm op highest settings + ventrilo, gem. 10 tabs FF, skype, steam, xfire en msn in de background
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk, 98% van de tijd een headset op of speakers op hard genoeg
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?
hoogstwaarschijnlijk zelf

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben; opties?
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je?
Windows 7 Home Premium 64 bit UK retail
Andere software? - nope

Randapparatuur:
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.

Kheb opt moment niks in huis, heb hier het lijstje dat we tot nu toe samen gesteld hebben:
Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333 Kit
Western Digital WD5000AADS
Logitech X-530
Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit (Retail, UK)
Asus DRW-24B3ST
AMD Athlon II X4 635
XFX GTS250
Thermaltake Element G VL10001W2Z
OCZ ModXStream Pro 500W
Asus M4A79XTD EVO

mijn G5, G15 en creative fatal1ty zijn hard aan vervanging toe, dus overig budget kan goed besteed worden (razor, steelseries etc)

enk heb een ??? iiYama, 1680x1050 reso beeldscherm (DVI)

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
WoW: Cataclysm op highest settings dus, en geen enkele hapering op medium FX shooters

side vraagje;
zit er veel verschil in kwaliteit van geluid als we er een geluids kaart bij stoppen? kheb nu boxen diek al had bij windows98 >.> dus die X-530's zijn wel hard nodig

Alvast bedankt,
Yannick

Laatst bewerkt:
lijkt mij en prima systeem, alowel doe je er echt alleen maar wow mee? zou ik voor een ati kaart gaan, is goedkoper en wow gebruikt geen physx en geen CUDA dus dat zijn dan nutteloze technologien. bovendien is een bijvoorbeeld radeon HD5770 ook prima voor andere spellen geschikt.

hmm mis zijn StarCraft 2, CS:S en CoD:MW2/BO worth mentioning, maar dat was het dan ook wel zo'n beetje
(weet niet wat voor opties PSCS4 allemaal gebruikt op een vid kaart?)

edit: en Diablo3 yes plix *-*

Laatst bewerkt:
waarom pak je niet gewoon normale windows 7 64 bits? is maar 88 euro bij http://azerty.nl/
bij 32bits kun je maar 3,2 GB gebruiken aan geheugen, meer ziet die niet

wow dat scheelt idd veel bedankt voor de tip, maar gaat 32bit niet tot 4gb?

nee, maar 3,25 GB,
ik zou echt 64 bits pakken,
als je ooit wilt upgraden naar 8 GB of zo, hoef je geen nieuw besturingssysteem

als je daarop dan bespaart kun je beter deze nemen:http://azerty.nl/producten/product_detail/971/289850/msi-n460gtx-cyclone-768d5-oc-g.html
stuk beter, kun je langer van genieten ;)

thanks, kheb um verwisseld

zal nog wel is naar de video kaarten kijken

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...ct[215770]=1&product[627]=1&product[339632]=1
mobo met usb 3.0, asus scherm en nvidea N460 heb ik erbij gedaan

zo is die wel wat beter: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...277348]=1&product[233196]=1&product[289850]=1
betere proseccor en koeler erbij

ben wel blij dat je de AMD 965 mentioned, zat ook al naar de 955/965 te kijken
kzie alleen niet waarom dat mobo beter is?

kzal ook ff de doos van me beeldscherm opzoeke, denk nie da die echt aan vervanging toe is:
kheb een iiYama prolite 22" TFT LCD

is MSI beetje goeie FX card manufacturer?

Laatst bewerkt:
Goede randapparatuur:

Headset: Steelseries 7H
Muis: Steelseries Xai
Toetsenbord: Steelseries 6Gv2

Ik heb ze zelf ook :P

Zou teg echt voor zo'n samenstelling gaan, is vele malen beter dan die van Marcel, en nog zo'n 250 euro over voor randapparatuur :) Bij deze opstelling heb je een modulaire voeding wat zorgt voor minder kabels. Een veel sterkere CPU met 4 cores en 4 threads! Zeer goeie videokaart etc. etc. ect. :D Ik zelf heb ook de Steelseries Xai met Razer Goliathus muismat en Logitech G100 en ik moet zeggen die combinatie bevalt me zeer goed! Zoiets zou het dan in totaal worden :)

Laatst bewerkt:
Goede randapparatuur:

Headset: Steelseries 7H
Muis: Steelseries Xai
Toetsenbord: Steelseries 6Gv2

Ik heb ze zelf ook :P
Die zien er idd zeer nice uit

nee, het schem hoeft dan niet:o

msi is wel goed, en ik dacht dat die mobo beter is voor de toekomst: met usb 3.0
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...339632]=1&product[243016]=1&product[277368]=1

maar met zo'n budget kun je ook 1 tb hdd kopen, betere voeding en betere Graka:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...235982]=1&product[234962]=1&product[277348]=1

keuze is aan jouw:d

1tb krijgk echt nooit vol xD
is dit dan niet een beter mobo? Asus M4A79XTD EVO/USB3
ze zijn daar best fan van de M4A79XTD EVO, dan gewoon de USB3 versie der van gepakt

vid kaart hoeft niet TE te zijn :p moet alleen wel opletten dak niet over me 500W heen ga dan hebk wel betere voeding nodig ja

Zou teg echt voor zo'n samenstelling gaan, is vele malen beter dan die van Marcel, en nog zo'n 250 euro over voor randapparatuur :) Bij deze opstelling heb je een modulaire voeding wat zorgt voor minder kabels. Een veel sterkere CPU met 4 cores en 4 threads! Zeer goeie videokaart etc. etc. ect. :D Ik zelf heb ook de Steelseries Xai met Razer Goliathus muismat en Logitech G100 en ik moet zeggen die combinatie bevalt me zeer goed! Zoiets zou het dan in totaal worden :)

haha het enigste wat nog over is van mun lijstje is OS, voeding en RAM xD
dikke overkill voor WoW / SC2 en CS:S xD

hmm kvind de muismat wel heel erg mooi :) kheb echt een **k ding nu

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:

Systeem kan egt veel beter dan dat hoor, mijn systeem is gebouwd rondom de tweakers best buy guide, en is in bijna elk onderdeel beter dan door het door jou gekozen systeem. Ten eerste TS waarom zou je zo'n dure kast willen, wanneer de CM 690 II een topper is en naar mijn mening ook zeer mooi qua uiterlijk is(kan hem je echt aanraden heb hem namelijk zelf:D). Ten tweede je zou altijd nog kunnen gaan voor een kleinere HDD en goedkopere videokaart, en daarvoor een SSD kopen, hierdoor zullen je laadtijden veel korter zijn!:D

Of het nou wel of niet overkill voor jouw gebruikswensen is, jij wou WoW en CS:S wat natuurlijk niet de veeleisende hardware games zijn, maar met dit systeem zal je wel futureproof zijn! Een andere optie een Phenom x6 1090T, die nog beter is dan een i7 860, maar niet merkbaar is in de door jou gestelde games.

Gr. Ronald

ik vind zelf 200 euro voor randapparatuur best duur! http://azerty.nl/winkelmandje/winke...270241]=1&product[243186]=1&product[251678]=1

mij lijkt dit al goed: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...207043]=1&product[245619]=1&product[233389]=1
ik heb zelf ook z'n soort muismat en die bevalt me goed

maarja dat vind ik

Haha, ja het is inderdaad duur, maar als fanatieke gamer moet je dat ervoor over hebben, want geloof mij het zal echt wel merkbaar zijn in prestaties. Trouwens de S Xai is speciaal gemaakt voor CS:S gamers :)

qua rand apparatuur ga ik denk voor jacksparrow1971 zijn setje en de muismat van RonaldBeintema dan kank iig niet me gear blame alsk suck in FPS/PvP xD

Ten eerste TS waarom zou je zo'n dure kast willen, wanneer de CM 690 II een topper is en naar mijn mening ook zeer mooi qua uiterlijk is(kan hem je echt aanraden heb hem namelijk zelf:D). Ten tweede je zou altijd nog kunnen gaan voor een kleinere HDD en goedkopere videokaart, en daarvoor een SSD kopen, hierdoor zullen je laadtijden veel korter zijn!:D
Gr. Ronald

Naja de CM heeft 2 coolers standaard en de thermaltake 4 dus de prijs is relatief, enk zit op Zolder waar het in de zomer echt een verekte oven is dus wil sowieso op de koeling niet bezuinigen en de thermaltake heeft ook een cooler bovenop (aangezien hete lucht naar boven gaat), kan op de CM plaatjes niet bovenop kijken dus weet nie ofdie der ook 1 heeft.
en ja een SSD is wel het overwegen waard

Laatst bewerkt:
Zou persoonlijk niet voor een S 6Gv2, omdat hij niet echt veel te bieden heeft, alleen anti-ghosting, maar wanneer druk jij op 20 toetsen tegelijk op je toetsenbord xD Zou dan eerder voor een Logitech gaan, omdat die gewoon naar mijn mening zeer goeie game toetsenborden leveren, Razer zou ook nog wel een aanradar zijn :) Maar dat is mijn mening :)

haha,
alleen je GraKa en HDD zijn beter:P
ik heb hem ook al de HD6850 1GB laten zien maar de ts vind het overkill:rolleyes:

Zeker weten dat een Phenom x4 net zo goed is als een core i7 860? En een Mugen 2 even goed is als een Zigmatech koeler, die nauwelijks beter is dan een boxed koeler? Moederbord scheelt niet veel, alleen heeft de mijne Sata 6gb/s en de jouwe USB 3.0 maar dat is in een PCI bracket, dus kan ook los verkregen worden bij de mijne :) Mijn voeding, is modulair, wat zorgt dat je minder kabels in je systeem hebt, wat de airflow en dus de koeling bevordert. Bij de kast is de Thermaltake net wat handiger, maar daar betaal je ook naar, namelijk 30 euro meer. DVD en geluidssetje zit niet veel verschil, maar wanneer tweakers zegt dat dit best buy is zou ik daar voor gaan.

Dus ga niet zeggen dat er geen verschil in zit :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan