Router Sitecom

• Onderwerp starter Onderwerp starter regii
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

regii

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2010
Ik heb thuis dus een router van het merk Sitecom, type WL-173 v1 001.
Deze router was nog onbeveiligd, dus mijn broer had er een WEP beveiliging opgezet, en hij vertelde mij dat hij als wachtwoord appeltaart.1 had ingevoerd.
Nu wil ik verbinding gaan maken, en vraagt hij om een netwerkbeveiligingssleutel.
Hier had ik dus appeltaart.1 ingevoerd (het ingestelde WEP-wachtwoord) maar hij deed het niet, hij zegt dat de netwerkbeveiligingssleutel niet klopt.
Ik kan nu dus geen verbinding meer maken met mijn eigen draadloze verbinding.
(Ik typ dit bericht dus ook van een ander onbeveiligd draadloos internet hier bij mij in de buurt).

Ik wilde nu dus weer naar de routerinstellingen gaan, dus ik voerde mijn ip in in mijn internetbrowser. Hij kon hem niet openen..
Ik heb er zelf weinig verstand van, maar ik denk dat dit(niet kunnen openen van routerinstellingen) komt omdat ik op een andere internetverbinding zit.

Mijn vragen zijn dus:
-Klopt het dat ik niet in mijn routerinstellingen kan als ik op een andere verbinding zit?
Zo ja, hoe kom ik aan mijn netwerkbeveiligingssleutel? Is dat het WEP wachtwoord wat mijn broer had veranderd?
-Hoe kan ik dus weer in mijn routerinstellingen komen? En welk beveiligingstype moet ik nemen om zelf een wachtwoord in te voeren? (Want ik neem aan dat dat bij WEP niet zo is?)
-Andere antwoorden op relevante vragen zijn natuurlijk altijd toegestaan :)

Ik gebruik zelf Windows 7 trouwens.

Alvast bedankt

Hallo,

Je kan wanneer je op een ander netwerk zit NIET je eigen netwerk aanpassen.
(zie het als volgt:
Wanneer jij stroom van de buurman gebruikt en er vliegt een stop uit, dan kan jij toch ook niet in jou meterkast de stop weer goed zetten)

je kan wanneer je je laptop/computer met een kabeltje aan je accespoint aansluit de instellingen weer aanpassing.

Je kan volgens mij met wep je eigen sleutel keizen, anders kan je ook gewoon voor wpa e.d. kiezen

succes

Hallo,

Je kan wanneer je op een ander netwerk zit NIET je eigen netwerk aanpassen.
(zie het als volgt:
Wanneer jij stroom van de buurman gebruikt en er vliegt een stop uit, dan kan jij toch ook niet in jou meterkast de stop weer goed zetten)

je kan wanneer je je laptop/computer met een kabeltje aan je accespoint aansluit de instellingen weer aanpassing.

Je kan volgens mij met wep je eigen sleutel keizen, anders kan je ook gewoon voor wpa e.d. kiezen

succes

Dus je bedoelt dat ik via een internetkabel van mijn laptop naar mijn modem moet doen? En dat ik dan wel in mijn instellingen kan komen?

juist.

je gaat met een ethernet- (netwerk-) kabel naar je router.
Hierna kan je via je internetbrowser je instellingen aanpassen

juist.

je gaat met een ethernet- (netwerk-) kabel naar je router.
Hierna kan je via je internetbrowser je instellingen aanpassen

Oke, ik heb het geprobeerd, maar ik had ook nog de draadloze verbinding van me buren aanstaan. Want hij deed het namelijk niet.
Ik ga het nu even zonder draadloze verbinding van me buren proberen..

Zonder draadloze verbinding van mijn buren heb ik helemaal geen internet. Zelfs wanneer ik de ethernetkabel van mijn router naar mijn laptop heb gedaan.
Hij geeft gewoon aan dat ie geen verbinding heeft, en opent niks in Firefox.

euhm....

is je "router" nog aan een andere router verbonden?

Nee, mijn router is alleen aan mijn modem verbonden. Weet je misschien hoe ik aan mijn beveiligingsnetwerksleutel moet komen? Is dat het wachtwoord wat mijn broer heeft ingesteld met de WEP-beveiliging ofniet?

Ik ga er vanuit dat, je genoemde wachtwoord voor de wep is.

wat gebeurd er wanneer je verbinding maakt met je router (draadloos) moet je dan een wachtwoord ingeven?

Ik ga er vanuit dat, je genoemde wachtwoord voor de wep is.

wat gebeurd er wanneer je verbinding maakt met je router (draadloos) moet je dan een wachtwoord ingeven?

Ja, dan vraagt ie om een beveiligingsnetwerksleutel. En ik ging er vanuit dat dat de door mijn broer veranderde WEP-wachtwoord is. Namelijk appeltaart.1
Maar wanneer ik dat invoer geeft ie aan dat hij niet klopt. Mijn broer zei trouwens net nog dat hij zeker wist dat hij het goed getypt had, dus een typfoutje kan het niet zijn

Oke.

Wat gebeurd er wanneer je je wireless netwerkkaart uit zet en verbinding maakt met een kabel met je router?

kijk goed of de lampjes branden van je netwerkkaart.

Ik heb geen kaartje of iets in mijn laptop, dus ik neem aan dat die al ingebouwd zit.
(Ik heb een Sony Vaio VPCEB1S1E)

Probeer eens deze handleiding (is engels) te volgens

vanaf pagina 9 word de installatie behandeld

(er word gesproken over windows versies tot 2000 maar wanneer je een nieuwer exemplaar gebruikt is er niets aan de hand)

Er zitten geen lampjes waar ik mijn kabel er in stop.

dat kan, maar gebruikelijk is dat er 2 kleine letjes zijn die de status van de verbinding weer geven.

wanneer het echt niet zo is. zal er op de router een lampje moeten gaan branden wanneer je de kabel in de router stopt (en in je laptop hebt)

Probeer eens deze handleiding (is engels) te volgens

vanaf pagina 9 word de installatie behandeld

(er word gesproken over windows versies tot 2000 maar wanneer je een nieuwer exemplaar gebruikt is er niets aan de hand)
Ik zal zo even kijken, ik had mijn draadloze verbinding uitgezet, en de kabel er in gestopt.
Maar bij Netwerkcentrum en dan Adapterinstellingen wijzigen, kwam ik bij Bluetooth-netwerkverbinding, Draadloze netwerkverbinding en LAN-verbinding.
Ik had de draadloze uitgezet, en bluetooth stond al uit. En bij LAN-verbinding gaf hij ook niet aan dat ie verbonden was(MET de internetkabel vanaf mijn router naar mijn laptop erin, en mijn draadloze verbinding uit)

dat kan, maar gebruikelijk is dat er 2 kleine letjes zijn die de status van de verbinding weer geven.

wanneer het echt niet zo is. zal er op de router een lampje moeten gaan branden wanneer je de kabel in de router stopt (en in je laptop hebt)

Op de router branden deze lampjes:
Groen: Power, Speed 100 mbps, en WAN, deze laatste 2 knipperen wel een beetje
Oranje knipperend: WLAN

Maar dat deden ze altijd al. Nadat ik de kabel in me router en laptop had gestopt zijn er geen extra lichtjes gaan knipperen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan