PC loopt soms vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zover was ik nog ff niet, wat ik in 't voorbijgaan ff heb gelezen ligt 't aan de geheugenoptimalisatie dus je zou die optie kunnen uitschakelen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik jaren geleden met allerlei programma's heb gestoeid,waaronder dit programma, als experiment dan wel, mijn persoonlijke ervaring is dat dit soort programma's bepaalde instellingen veranderen maar je niet precies weet wát ze allemaal veranderen. Persoonlijk raad ik het iedereen af dit soort programma's te gebruiken, ik doe m'n tweaks liever handmatig dan weet ik tenminste wát ik gedaan heb en kan ik het ook meteen terugdraaien als het niet werkt.
Succes.
Edit: als ik me goed herinner kun je in het programma zelf alle tweaks terugdraaien/ongedaan maken met een soort systeemherstelpunt v.h. programma, maar dat weet ik niet meer zeker (te lang geleden)

Laatst bewerkt:
AWC heb ik verwijderd, maar de problemen blijven.

Ik denk dat ik maar overga tot herinstallatie...:(

Is dat niet wat overhaast? Ben je nagegaan welke veranderingen AWC aan je systeem heeft doorgevoerd? Zijn die niet (evt. handmatig) terug te draaien? Laat ff weten hoe het afgelopen is.
Succes.

Herinstallatie gedaan.... en probleem bleef.

Toen kwam bij mij het idee "Kan de voeding alles wel aan?"

Het is maar 400w en aangezien ik er 2 extra harde schijven bij in gezet had en 2 extra koelers...

Dus de 2 extra harde schijven heb ik verwijderd en 1 koeler heb ik er ook uitgehaald.

Edit: Helaas, wederom een vastloper...

Laatst bewerkt:
Ik zat ook nog wat te neuzen aangezien ik het ook wel een interessant probleem vond.
Toen ik aan het zoeken was op "volmgr 46" kwam ik de volgende link tegen.

http://www.geekstogo.com/forum/topic/229616-volmgr-event-id-46/

(scroll even helemaal naar beneden)

Hij refereert hier naar een page file die mogelijk misschien op een andere partitie staat als de systemdisk. Is dat in jou geval ook zo? Je kan het even nakijken.

Maar als de geheugen test niet helemaal goed uitpakt zou ik eens kijken of je geheugen goed in de geheugenbank gedrukt zit etc.

Succes!

de volmgr 46 fout heb ik niet meer.

Waarschijnlijk dat dat zit in die harde schijven die ik er in had zitten.
Het geheugen heb ik los gehad en weer opnieuw in de bankjes gedaan.

De volgende fout kan ik vinden:
Service Control Manager ID 7000
Schannel ID 36888
Microsoft-Windows-Servicing ID 4375 en ID 4385
Disk ID 11

Daarnaast staat de volgende waarschuwing er tussen:
Servicing ID 4374
Pakket KB2158563(Update) is niet geschikt voor dit systeem
Disk ID 51
Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk7\DR7 tijdens een wisselbestandsbewerking.
fastfat ID 141
Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 141 van bron fastfat niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.
Server ID 2512
De Server-service kan de naam niet wijzigen van WORKGROUP naar WORKGROUP.

En nog een aantal waarschuwingen.:shocked:

Die update heb ik verwijderd, maar Windows Update installeert heb gelijk weer.

Laatst bewerkt:
Dan moet je de automatische updates aanpassen door de optie "ik wil zelf kiezen enz"
en dan die update uitvinken/verbergen niet meer aanbieden enz.

Wederom een vastloper.

Wat me opvalt is dat het op het hele uur of het halve uur gebeurd.

Bijlagen

• printscreen2.jpg
    printscreen2.jpg
    98,8 KB · Weergaven: 51
Wat me het meeste zorgen baart is de kritieke fout van "Kernel-Power event id 41" waarover een hele discussie is op 't web met evenzovele oorzaken en oplossingen.
1e 2e
Het is even leesvoer maar uiteindelijk kan het leiden naar een mogelijke oplossing, kijk vooral ook naar de tips wat betreft de Bios aanpassingen.
Succes.
Edit: Googel op "kernel power id 41"

Laatst bewerkt:
Wat ik me even afvraag is of je powersupply misschien niet het probleem is. Het lijkt wel of deze het niet trekt. Ik heb dat ook wel eens gehad bij mijn eigen (zelfbouw) PC.

Dit had, in mijn geval, te maken met het feit dat mijn videocard teveel stroom vroeg en dan viel deze na een tijdje uit...

Lees dit nog even..

Ik denk niet dat het aan de voeding ligt aangezien het een kant en klaar systeem is.

Ik heb de geheugenstrips gewisseld van bank.
Daarnaast nog eens een keer goed uitgeblazen.
Stekkers los en weer vast gezet.

Probleem lijkt opgelost na het laden van de geoptimaliseerde standaardwaarden in de BIOS.

:thumb:

Laatst bewerkt:
Ja idd, daar heb ik wel wat hulp van gehad.

Probleem zit hem zo te zien in de functie SmartFan in de BIOS

Laatst bewerkt:
Ja soms kun je lang zoeken maar het is dus opgelost? (zet je vraag ff op opgelost)
Succes verder. :thumb:

Ik ga het nog even een dagje aanzien om te testen.
Krijg ik dan geen vastloper meer zet ik mijn vraag op opgelost.;)

Probleem lijkt opgelost na het laden van de geoptimaliseerde standaardwaarden in de BIOS.

:thumb:

Uiteindelijk heeft dit de oplossing gegeven.
Fout lag bij mij in de functie Smartfan.

Notitie bij deze oplossing is dat alle apparaten worden aangezet.
Zelfs apparaten die er niet zijn zoals diskettestation en dergelijke.
Dit moet je dus weer uitzetten in de BIOS.

Bedankt voor jullie hulp!

Graag gedaan en fijn voor je dat het uiteindelijk opgelost is.
Succes verder. :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan