• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

opmerkingenveld indien voorwaarde positief

Status
Niet open voor verdere reacties.

macosx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2010
Hallo,
Ik heb in mijn excelwerkmap een Ja/nee keuzelijst gemaakt, maar nu zou ik een macro willen zodat bij een antwoord "ja" er een opmerkingenveld verschijnt. Hoe doe ik dit het best?

(Ik heb die keuzelijst voorlopige gemaakt via de validatiefunctie, maar eigenlijk zou ik liever gewoon een selectievakje of keuzerondje gebruiken. Hoe doe ik dat?

BTW, Ik gebruik de Excel 2008 voor mac-versie.

Alvast bedankt.

HierEnNu,
Bij keuze van "Ja" zie ik geen tekst verschijnen in jouw bestand.

Hierbij ook van mij een poging.
Ik denk dat de vragensteller dit bedoelt (zie bijlage).

Ik bedoelde inderdaad eerder de tweede mogelijkheid, al kan ik de volledige macro niet zien. Excel for Mac ondersteunt namelijk geen macro's van Visual Basic.

Hoe is dit gemaakt?

Dan heb ik het verkeerd begrepe. Ik dacht dat er een textbox moest verschijnen waarin een opmerking geplaatst kon worden.

Ik bedoelde inderdaad eerder de tweede mogelijkheid, al kan ik de volledige macro niet zien. Excel for Mac ondersteunt namelijk geen macro's van Visual Basic. Hoe is dit gemaakt?
Als de macro werkt, dan moet jetoch ook de vba-code kunnen zien? Dit is overigens die code, die bij blad1 hoort:
Code:
Private Sub OptionButton1_Click()
'Deze macro is geschreven door Zapatr
Range("B4").Select
With Selection.Validation
.Delete
.Add Type:=xlValidateInputOnly, AlertStyle:=xlValidAlertStop, Operator:=xlBetween
.InputMessage = "Dit is een opmerking als ""Ja"" wordt gekozen."
End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan