Paar korte vragen over Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ripple

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
Heey,

Sinds 2 dagen heb ik mij Windows 7 Ultimate 32bit op de computer geïnstalleerd. Veel dingen heb ik al geïnstalleerd en werkt ook gewoon weer. Alleen kon ik vroeger altijd online radio luisteren bij bijv. http://deep.fm/ of nederland.fm alleen nu op de plek waar de play, pauze knop, etc. zou moeten zitten zit bij mij gewoon een zwarte vlek.

Nu snap ik dat er nog drivers moeten worden geïnstalleerd, alleen de plug-in check in Firefox geeft niets aan.

Oja een 2e verandering sinds dat ik Windows 7 heb. Dat Quick launch menu-tje heb ik nu eindelijk terug, alleen nu zit die links naast de klok zeg maar. Ik zou hem graag rechts naast het Startmenu willen hebben, kan dat?

En de laatste vraag: Als ik aan het internetten ben kon ik vroeger door middel van mijn scrrollwiel automatisch een link openen in een nieuw tabblad. Dan kon ik met mijn muis op een link staan en dan met het muiswiel klikken. Dit was vooral erg handig als je meerdere nieuwsberichten wilden lezen en je ze zo in een keer alle acht kon openen. Nu werkt dit niet meer en als ik op mijn scrollwiel druk zie ik enkel een vergrootglas

dat radio luisteren he ,daar gebruik ik radio online voor van nendsoftware http://www.nendsoftware.nl/
ik heb win 7 64 bit en werkt al jaren perfect ook tv kijken
met diverse windows versie ge probeerd en werkt altijd

Laatst bewerkt:
Dat is geen oplossing.
Maar ik heb het er dus over dat er een of andere plug-in, driver etc. niet (goed) geïnstalleerd is. Waardoor ik niets kan luisteren, en dat komt gewoon doordat ik iets niet goed geïnstalleerd heb.

Het is gewoon vreemd dat ik RTL Gemist, UouTube, Dumpert etc. wel juist krijg. Alleen via de eerdergenoemde radiosites krijg ik een zwart vlak op de plek waar de radio zou moeten zitten.

Laatst bewerkt:
Heey,

Sinds 2 dagen heb ik mij Windows 7 Ultimate 32bit op de computer geïnstalleerd. Veel dingen heb ik al geïnstalleerd en werkt ook gewoon weer. Alleen kon ik vroeger altijd online radio luisteren bij bijv. http://deep.fm/ of nederland.fm alleen nu op de plek waar de play, pauze knop, etc. zou moeten zitten zit bij mij gewoon een zwarte vlek.

Nu snap ik dat er nog drivers moeten worden geïnstalleerd, alleen de plug-in check in Firefox geeft niets aan.

Oja een 2e verandering sinds dat ik Windows 7 heb. Dat Quick launch menu-tje heb ik nu eindelijk terug, alleen nu zit die links naast de klok zeg maar. Ik zou hem graag rechts naast het Startmenu willen hebben, kan dat?

En de laatste vraag: Als ik aan het internetten ben kon ik vroeger door middel van mijn scrrollwiel automatisch een link openen in een nieuw tabblad. Dan kon ik met mijn muis op een link staan en dan met het muiswiel klikken. Dit was vooral erg handig als je meerdere nieuwsberichten wilden lezen en je ze zo in een keer alle acht kon openen. Nu werkt dit niet meer en als ik op mijn scrollwiel druk zie ik enkel een vergrootglas
Hey,
1ste vraag : lijkt me aan plugin te liggen, download en installeer deze opnieuw.

Op je 2e vraag : rechtermuisklik op startbalk -> Taakbalk vergrendelen afvinken -> Geribbelde lijntje naar links blijven trekken tot hij op de juiste plaats staat -> Eventueel rechtermuisklik op Quick Launch en Titel weergeven en tekst weergeven afvinken. Dan heb je de klassieke Quick Launch terug ;)

3e vraag : mogelijk heb je een toetsenbord van Logitech? Zoja , download SetPoint software ( http://www.logitech.com/nl-be/support-downloads/downloads?WT.ac=bc|397|3046 , gegevens invullen ) en dan kan je daaruit kiezen om bij muis de taak van de middelste knop te wijzigen in die van Middelste knop.

En als je het nou vanuit IE probeerd?
Heb het net geprobeerd en dan lukt het wel, nu zie ik wel dat ik bij FireFox een VLC Media plugin hiervoor gebruik en bij IE wordt de radio gewoon afgespeeld met Windows Media Player. Dus deze is inmiddels opgelost.

Hey,
1ste vraag : lijkt me aan plugin te liggen, download en installeer deze opnieuw.

Op je 2e vraag : rechtermuisklik op startbalk -> Taakbalk vergrendelen afvinken -> Geribbelde lijntje naar links blijven trekken tot hij op de juiste plaats staat -> Eventueel rechtermuisklik op Quick Launch en Titel weergeven en tekst weergeven afvinken. Dan heb je de klassieke Quick Launch terug ;)

3e vraag : mogelijk heb je een toetsenbord van Logitech? Zoja , download SetPoint software ( http://www.logitech.com/nl-be/support-downloads/downloads?WT.ac=bc|397|3046 , gegevens invullen ) en dan kan je daaruit kiezen om bij muis de taak van de middelste knop te wijzigen in die van Middelste knop.

Oke 2e vraag, was het zo simpel :rolleyes: Bedankt.

3e vraag: Je hebt het over de muis neem ik aan ;)
Ik heb wel dat setpoint programma, alleen zou ik daar niet weten wat ik moet aangeven om dit te bewerkstelligen.

muisinstellingen.png

Welke optie kan hier dan het beste aangeven, want als ik deze op 'Linksklikken' zet dan gaat me huidige scherm gewoon na de link toe ipv in een tabblad.

Laatst bewerkt:
Daar kies je voor Middelste knop , dan heb je het zoals je het wilt ;) ( Zo heb ik het hier ook staan om identiek dezelfde reden :D )

( Ben in m'n verstrooide bui vandaag , ik bedoelde inderdaad muis ^^ )

Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt al mijn vragen zijn beantwoord.

Al heb ik nog iets kleins.

Kan het zijn dat mijn geluid af en toe wat krakerig is? Voor Windows 7 had ik dit niet, en het lijkt uit allebei de aangesloten boxen te komen. Geluidsdrivers zijn gewoon up to date.

Iemand die antwoord weet op mijn laatste vraag?

Mijn boxen kraken ontzettend erg sinds de installatie van Windows 7.

Check de drivers van je geluidskaart en kijk of de hardware compatibel is.
http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-us/
Succes.

Waar heb je het over als ik vragen mag?

Ik heb gewoon Realtek High Definition Audio. En heb via de website van Realtek de update gepakt
Vista, Windows7 Driver (32/64bits),Versie: R2.54 Datum: 2010/11/5

Dit is dus duidelijk de nieuwste. Voordat ik mijn drivers ge-update had was het geluid ook nog niet zo scherp als het ooit was. Zo had ik lichte kraak zo nu en dan. Maar na de update blijft het maar krakerig.

Voor de installatie van Windows 7 had ik nergens last van. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Waar heb je het over als ik vragen mag?

Ik heb gewoon Realtek High Definition Audio. En heb via de website van Realtek de update gepakt
Vista, Windows7 Driver (32/64bits),Versie: R2.54 Datum: 2010/11/5

Dit is dus duidelijk de nieuwste. Voordat ik mijn drivers ge-update had was het geluid ook nog niet zo scherp als het ooit was. Zo had ik lichte kraak zo nu en dan. Maar na de update blijft het maar krakerig.

Voor de installatie van Windows 7 had ik nergens last van. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Over ((niet)compatible) hardware...

Maar hier zou je ook eens naar kunnen kijken:
Dan moet je met behulp van de Volumeregeling eens kijken welke audio-apparaten óók geluid naar de speakers kunnen sturen (zie afbeelding).
Van die andere audio-apparaten moet je het volume dan dempen of – veel – lager zetten. De 'Wave' moet natuurlijk wel netjes blijven.

204041_AFBEELDING_1.JPG

Laatst bewerkt:
Hmm, als ik met mijn rechtermuisklik op het luidsprekertje druk en dan op Volumeregeling of Volumemixer aanklik krijg ik enkel het scherm met Systeemgeluiden, Mozilla Firefox Plug-in Container of Internet Explorer. Dus niets bijzonders eigenlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan