Ethernet kabel doortrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2010
Ik wil mijn Ethernet kabel doortrekken naar boven toe zodat ik boven ook gebruik kan maken van het netwerk. Het buisje waardoor de kabel naar boven moet is echter te smal. Het buisje groter maken is niet mogelijk. Hoe kan ik mijn kabel nu toch naar boven krijgen?

Alvast bedankt!:thumb:

zitten er al kabels in?

Het zijn 3 aparte buizen die al in de muur zaten. Er zijn nog 2 buisjes over. Ik hoorde iets van een tang waarmee je de kop eraf kan halen en er weer op zetten o.i.d. maar weet niet waar ik deze kan kopen en hoe het werkt ...

utp kabel zonder stekker kan door de buis.
eenmaal door de buis een nieuwe rj45 stekker aanknijpen

Dus ik moet de kop eraf knippen, door de buis heen halen en dan een nieuwe kop erop zetten? Hoe moet ik de kop erop knijpen? Eraf knippen lukt me nog wel :p

Met een speciale rj 45 tang en rj 45 stekkers voor soepele kabel.
Ik neem aan dat je soepele kabel hebt.
Met utp kabel met massieve kern gaat het beter,dat opnieuw aanknijpen.

onderdelen :
http://www.doenetzelf.nl/?subbuttonid=7

Laatst bewerkt:
Hoe kan ik herkennen of ik een soepele of geen soepele kabel heb?
Kan ik die massieve kop alleen gebruiken bij een soepele kabel of altijd?

Kan ik ook gewoon op die site een kabel bestellen en daarna de kop erop zetten? Het is voor mijn Xbox360. Heb ik dan een UTP kabel of een FTP kabel nodig? En welke kop moet daarop? Dit zal wel een domme vraag zijn maar ik heb totaal geen ervaring

Laatst bewerkt:
Je kan ook bv een lange patchkabel nemen hier aan 1 kant de steker afknippen, doorvoeren naar boven en als je boven bent een rj45 steker aanknijpen met een rj45 tangetje. De volgorde van de draadjes kan je overnemen van het afgeknipte stekertje.
Als je hier aan begint... zie plaatje rj45_patch.gif

succes

Laatst bewerkt:
Wat ook kan werken is dat je de kop 'ruim' afknipt (dus nog behoorlijk wat kabel eraan laat zitten, laten we zeggen een centimeter of 8 minimaal). Dan (zodra de kabel door de buis heen is) de aders van de kabel en de kop weer aan elkaar verbinden met kroonsteentjes.
Ik verwacht geen signaalproblemen met kroonsteentjes. Doe bijv. 2 blokjes van 4 kroonsteentjes 'rug-aan-rug' en verbind alle aders weer met elkaar via de kroonsteentjes. Wel een klein stukje koper van de aders vrijmaken voordat die in de kroonsteentjes gaan, anders komt er geen contact.
gast0225 (hier op het Helpmij-forum) gebruikt zoiets al jarenlang, als ik het goed van hem begrepen heb.

Natuurlijk is een nieuwe kop erop zetten met een krimptang beter, maar dan zul je ook een kabeltester moeten hebben/lenen om je werk te testen etc.

Tijs.

@dnties dit kan ook redelijk werken (10mbit verbinding) maar kan ook geheel stroppen 100(0)mbit. snelheid boven de 4 mbit/s zou dan al een wonder kunnen zijn.
Een onbalans in de verbindingen kan wel eens tot vreemde gebeurtenissen leiden.
Als je de kroonsteentjes (ik noem ze knoeihoutjes) zodanig aandraait dat alle verbindingen identiek zijn (16x) dan nog zal toch hier overspraak optreden (verwrongen vebindingen met stevige knik erin).
Hoe hoger de snelheid des te meer overspraak optreedt wat de snelheid van data stevig belemmerdt. Solderen is hiermee dus ook geen optimale optie!!
Ik zelf ga voor de optie krimptang, bij een doe hetzelf zaak voor een paar euro een simpel tangetje verkrijgbaar met stekers, wat je kan overkomen is dat misschien twee of drie keer een steker moet aanknijpen (handigheid is niet te koop).
Ieder het zijne, dit is wat er allemaal kan en jouw methode kan ook!

@quatsch: Zelfs met de aders in elkaar gedraaid en isolatietape erom heen heb ik 100mbit gezien. Ik verwacht dat solderen (en daarna krimpkousjes of isolatietape eromheen) dus ook goede resultaten oplevert en die kroonsteentjes heb ik van iemand hier op het forum bij wie dát werkt.

Maar goed, de topic-starter kan gaan proberen wat hij wil. Ook voor mij blijft een nieuwe RJ-45 connector knijpen (en daarna testen met een kabeltester) de favoriet.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan