• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data uit webquery opslaan

• Onderwerp starter Onderwerp starter Calc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Calc

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
Beste forumleden,

Ik heb een idee voor een excel bestand van mij. Hierbij haal ik via een webquery data van een website af. Deze heb ik ook een frequentie meegegeven dat de data automatisch herladen wordt.

Wat ik nu nog graag zou willen is dat de data uit de webquery opgeslagen wordt voordat er een refresh plaats vind. Ik heb geen idee of dit mogelijk is en zo ja hoe dit mogelijk zou zijn.

Wellicht dat een van jullie mij hierbij kan helpen.

Bij voorbaat dank voor je tijd!

Het volgende bestandje haalt de wisselkoersen binnen van
http://www.tijd.be/wisselkoersen
en zet elke minuut de nieuwe koers van de dollar op de eerste vrije plaats van Blad2.
Als je enkel unieke waarden wil, 'uncomment' dan de drie lijnen code.Bekijk bijlage 112371

Beste Paulva,

Aan uw beschrijving te zien is dit exact wat ik zou wensen, echter krijg ik een melding als ik het bestand wil downloaden vanaf het forum. Zou u het bestand wellicht opnieuw kunnen uploaden?

Bedankt!

Hugo

Hugo, in het eerste bestandje heb ik een foutje gemaakt in de volgorde van lijnen in vba.
Als je je pagina refresht, dan zou je normaal het bestandje 'wisselkoersen3.xls' kunnen downloaden.
Voor alle zekerheid nog eens een ander bestandje.
Bekijk bijlage wisselkoersen4.xls
Mijn excuses.

Paul.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan