• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vlookup highest value

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schulz01

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
Hoi iedereen,

Ik probeer in een soortgelijke tabel zoals hieronder weergegeven, een Vloopkup in te zetten die enkel de hoogste waarde retourneert.
Concreet wil ik uit het onderstaande voorbeeld van ID nummer 318612 uit kolom 4 (DFacings*HFacings*VFacings) de waarde 194 krijgen en van ID nummer 388414 de waarde 28. De overige waarden mogen genegeerd worden.

Voorbeeld:
ID Product naam Inhoud DFacings*HFacings*VFacings
318612 XXX 1st 22
318612 XXX 1st 44
318612 XXX 1st 66
318612 XXX 1st 88
318612 XXX 1st 110
318612 XXX 1st 194
388414 ZZZ 1st 14
388414 ZZZ 1st 28

Heeft iemand een suggestie? Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd. Zo niet, dan hoor ik het natuurlijk graag.

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,
Maarten Schulz

De oplossing is tamelijk eenvoudig.
Doorzoek dit forum eens, soortgelijke vragen zijn al meerdere malen hier aan de orde geweest.

Eens, maar ik kan de bijlages die erbij zitten niet openen (vanwege veiligheidsmaatregelen op kantoor). Ik kan tot nu toe geen thread vinden met de uitleg uitgeschreven en niet in een bijlage. Jij wel?

Thanks alvast.

Eens, maar ik kan de bijlages die erbij zitten niet openen (vanwege veiligheidsmaatregelen op kantoor). Ik kan tot nu toe geen thread vinden met de uitleg uitgeschreven en niet in een bijlage. Jij wel?
Ja, en daar hoef ik niet naar te zoeken, want ik weet het (simpele) antwoord zo ook wel.
Ik denk trouwens dat het antwoord ook wel ergens staat buiten een bijlage.
Voor 318612:
Code:
=MAX(ALS(A2:A9=A2;D2:D9))
in te voeren via Ctrl-Shift-Enter.

Laatst bewerkt:
Ik krijg een error wanneer ik de formule naar mijn bestand kopieer. Hi jgeef taan dat de formule niet helemaal correct is, waar dat aan ligt geeft het systeem dan weer niet aan.
Daarnaast heb ik moeite om de formule te verwerken in mijn bestaande formule.
Ik heb namelijk tot nu toe een formule samengesteld die enkel de eerste waarde rapporteert. Die zou ik graag aan willen passen met het nieuwe gedeelte (de hoogte waarde in plaats van de eerste).

De formule die ik tot nu toe gebruik is als volgt:
=IF(ISNA(VLOOKUP($D64,'INPUT Presentatie'!$A$1:$T$961,5,0)),0,VLOOKUP($D64,'INPUT Presentatie'!$A$1:$T$961,5,0))

Wellicht kan je me helpen om de twee met elkaar te verenigen!?
Alvast bedankt!

Grtn,
Maarten

Code:
=IF(ISNA(MATCH($D64;$A$1:$A$961;0));0;MAX(IF($A$1:$A$961=$D64;$E$1:$E$961)))
in te voeren via Ctrl-Shift-Enter.
Ik vind het wel vreemd dat je waarden uit een kolom die deel uitmaakt van je tabel (kolom D), gebruikt als zoekwaarden in kolom A.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan