• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitkomst afhankelijk van critrium

Status
Niet open voor verdere reacties.

uchhie

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
Hallo allemaal,

ik probeer een formule te maken met een datum waarbij de uitkomst afhankelijk is aangegeven datum en de huidige datum.

Als het verschil tussen de huidige datum en de aangegeven meer dan 7 dagen is, is de bedoeling dat de uitkomst "1" moet worden. Maar als het verschil tussen de huidige datum en de aangeven datum 14 dagen of meer is dan moet de uitkomst 2 worden.

Het lukt me wel met meer dan 7 dagen met niet in combinatie met meer dan 14 dagen

formule voor 7 dagen of meer
cel A1: aangegeven datum
ALS(VANDAAG()-A1>7;"1";"")

Weet iemand hoe ik meer dan 14 dagen hierin kan combineren, ik kom er maar niet uit :confused:

Zapatr,

jouw formule geeft #WAARDE#

Ik heb hem bijgewerkt, maar dan is die net zo ingewikkeld als de mijne :-)

Code:
=ALS(VANDAAG()-A1<7;"";ALS(VANDAAG()-A1>=14;KIEZEN(VANDAAG()-A1>=14;2;1);KIEZEN(VANDAAG()-A1>=7;1)))
groeten, Romé

Zapatr,jouw formule geeft #WAARDE#
Dan heb je ze niet correct overgenomen!
Kijk maar in deze bijlage.
En bijwerken moet je zeker niet doen (tenzij de voorwaarden wijzigen natuurlijk).

zapatr,
Je hebt gelijk! excuus, die foutmelding komt als je in de 'toekomst' gaat rekenen :thumb:
groet, Romé

Opgelost

Bedankt voor het meedenken jongens, het is me gelukt:D

met een kleine aanpassing van de code werkt hij perfect, als er geen datum is opgegeven wordt de uitkomst ook 2

Code:
=ALS(A1=0;"";ALS(VANDAAG()-A1>=14=WAAR;ALS(VANDAAG()-A1>=14;"2";"");ALS(VANDAAG()-A1>=14;2;ALS(VANDAAG()-A1>=7;"1";""))))

als er geen datum is opgegeven wordt de uitkomst ook 2
Code:
=ALS(A1=0;"";ALS(VANDAAG()-A1>=14=WAAR;ALS(VANDAAG()-A1>=14;"2";"");ALS(VANDAAG()-A1>=14;2;ALS(VANDAAG()-A1>=7;"1";""))))
Als er geen datum in A1 is ingevuld, geeft jouw formule geen 2, maar een blanco cel als uitkomst.
Als je dat wil dan kan dat (analoog aan de formule die ik hierboven gaf) veel korter, namelijk:
Code:
=ALS(A1="";"";KIEZEN(((VANDAAG()-A1)/7)+1;"";1;2))

De formule kan een stuk korter:

Code:
=ALS(A1="";"";GEHEEL(DAG(VANDAAG()-A1)/7))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan