Snelheid downloaden 8mbit/s abbonement

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker40

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Ik heb een KPN ADSL abonnement 8mbit/s met een thomson speedtouch 780 router. 8mbit/s zou ongerekend 1mb/s moeten zijn. Als ik download vanaf de eweka newsserver is mijn maximale snelheid die ik behaal ongeveer 830kb/s dit is als er niemand anders op mijn netwerk zit en via een bekabelde lijn 1 verdieping boven de router. Ik weet dat het normaal is dat je wat snelheid verliest maar is 20% normaal of gaat er ergens iets mis? Ik wil namelijk best het 16mbit/s abonnement nemen, maar dat moet ik wel zeker weten dat ik de hoge snelheden kan halen.

Mijn vraag is: Is dit een normale snelheid die ik mag verwachten voor het 8mbit/s abbonement of gaat er misschien snelheid verloren door een slecht netwerk van kpn of de bekabeling in mijn huis?

Mijn router geeft de volgende gegevens aan.

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.024 / 7.993

Of je de snelheden haalt hangt van meerdere dingen af. Allereerst aan de afstand tot de centrale vanaf je huis. Hoe verder hoe lager de snelheid. Ook hangt het af van de kabels in de grond(kwaliteit) en het aantal adsl aansluitingen in de buurt.

800kb/s van de 1mb/s is netjes als je dat haalt. De volledige snelheid haal je bijna nooit.
Zelf heb ik een 20MB abbo maar haal er maar gemiddeld 14MB uit. soms met pieken haal ik de 18MB.

Of je de snelheden haalt hangt van meerdere dingen af. Allereerst aan de afstand tot de centrale vanaf je huis. Hoe verder hoe lager de snelheid. Ook hangt het af van de kabels in de grond(kwaliteit) en het aantal adsl aansluitingen in de buurt.

800kb/s van de 1mb/s is netjes als je dat haalt. De volledige snelheid haal je bijna nooit.
Zelf heb ik een 20MB abbo maar haal er maar gemiddeld 14MB uit. soms met pieken haal ik de 18MB.

Bedankt, ik ga dan maar eens kijken voor een snellere verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan