Wat is nu een originele R4i gold kaart, en wat is fake?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gorissen

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2010
Wil voor 5 dec. een DSI aanschaffen, en een flashkaartje. Dacht dat de R4i gold een goede keuze was, maar ik zie veel kaartjes die veel op elkaar lijken, maar allemaal net een andere verpakking hebben. Sommigen verwijzen op hun verpakking naar www.r4ids.com anderen naar www.r4ids.com, en weer anderen naar www.r4i-gold.com.
Ik wil graag de originele aanschaffen, omdat je daar 't minste gedoe mee krijgt.
Wat is nu de originele kaart, en naar welke site moet er op de verpakking hiervan verwezen worden?
Ik hoor het graag,
Gr. Frank Gorissen

De R4i is inderdaad een goede keuze aangezien je daar de Wood firmware op kan draaien, daarnaast is de Acekard 2i i.c.m. AKAIO firmware ook een goede en voordelige keuze.

Er zullen in Nederland niet veel shops zijn die dit open en bloot verkopen aangezien de kaartjes illegaal zijn verklaart, een buitenlandse shop waar ik goede ervaringen mee heb is shoptemp.
Voor verzending mag je 2 tot 4 weken rekenen. De Hong Kong post is niet zo snel.

De R4i is inderdaad een goede keuze aangezien je daar de Wood firmware op kan draaien, daarnaast is de Acekard 2i i.c.m. AKAIO firmware ook een goede en voordelige keuze.

Er zullen in Nederland niet veel shops zijn die dit open en bloot verkopen aangezien de kaartjes illegaal zijn verklaart, een buitenlandse shop waar ik goede ervaringen mee heb is shoptemp.
Voor verzending mag je 2 tot 4 weken rekenen. De Hong Kong post is niet zo snel.

Ik wil de kaart (liefst enkele dagen) voor 5 december in huis hebben, heb hun site gecheckt, maar dat gaat idd te lang duren. Jammer!
In de Acekard heb ik me nog niet verdiept, verschilt die veer van een R4i?
We hebben trouwens al een ds lite met een r4 kaart, wat prima bevalt. (sinds 2 jaar). Neem aan dat je ook "tegen elkaar" kan spelen met 2 ds-sen als er verschillende kaartjes inzitten.
Al met al lijkt de R4i gold me een goede keuze, maar ik zou zo graag willen weten waaraan ik nu een goede R4i Gold herken.

Hoe die precies te herkennen zijn weet ik niet, maar op het GBAtemp forum las ik het onderstaande: http://gbatemp.net/t264175-help-r4i-gold-and-wood-firmware
The gold that can run Wood doesn't run the normal Wood, it runs a modified version their programmers... modified.
Dus dat betekend mijn inziens dat de Acekard een gemakkelijkere keuze is, aangezien daar minder/geen clones van zijn naar mijn weten.

Voor Acekard distributeurs zie: http://www.acekard.com/distributors.php
Met al deze shops heb ik geen ervaring, mijn voorkeur zou uitgaan naar een Engelse/Duitse shop.

De Acekard 2i zal qua functies niet veel verschillen van de R4i gold, maar het gaat het met name om de ondersteuning. Zelf heb ik het idee dat de AKAIO firmware een goede keus is. Wood werkt ook goed maar blijkbaar dus niet met alle kaarten/clones.
Wat betreft het tegen elkaar spelen zou de flashkaart niet uit moeten maken.

Laatst bewerkt:

Hoi Maniac,
Ben er inmiddels achter dat ik met een acekard 2i beter af ben, er schijnen (bijna) geen clonen in omloop te zijn, dus da's mooi voor deze consument :)
Wel las ik iets van een nieuwe en een oude, 1 van de 2 paste beter in de DSI(XL), kun jij me uitleggen wat het verschil is? Ik zag 'n foto van een flashkaartje met een "bult" erop, dat was de chip... Is dat dan de nieuwe of de oude?

De Acekard 2i die ik laatst besteld heb (via shoptemp voor familie) past prima in de DSI XL. Ook de chip steekt niet uit.
Degene waar de chip uitsteekt zal een oude versie zijn, aangezien mijn oude CycloDS dit ook heeft.
Er zijn verschillende versies maar alleen de 2i werkt in de DSI, de andere werken alleen in de oude DS en DS lite.

De Acekard 2i die ik laatst besteld heb (via shoptemp voor familie) past prima in de DSI XL. Ook de chip steekt niet uit.
Degene waar de chip uitsteekt zal een oude versie zijn, aangezien mijn oude CycloDS dit ook heeft.
Er zijn verschillende versies maar alleen de 2i werkt in de DSI, de andere werken alleen in de oude DS en DS lite.

Duidelijk!
Ik heb 'n site gevonden waar ik 'm wil bestellen, maar de sd kaartjes zijn daar prijzig, en van 'n onbekend merk. Ik wil graag 'n kingston.
Kan er elke micro SD kaart in, of moet het een SDHC kaart zijn? Op de site van acekard staat het niet duidelijk beschreven.

Gezien de grote van de huidige games zou ik minimaal een 4GB kaart nemen en zit je dus al op de SDHC kaarten, maar beide worden ondersteund.
Let er wel op dat de kaartjes een beetje snelheid hebben, sommige games geven problemen bij een te langzaam kaartje. Class 4 of 6 is echter voldoende. Het vervelende is dat winkels soms geen indicatie geven (zoals bluface hieronder).
Zijn de prijzen veel hoger dan bij Bluface?

Heb een acekard gevonden, die ik wil bestellen. Hij is goedkoper dan op andere plaatsen, er zit een levertijd op van max. 14 dagen, maar vraag me af of 't geen nepper is. (oranje DSI-afbeelding zit op andere plek dan bij de meeste andere die ik zie, of is dit enkel een sticker?). Hij staat op http://www.r4ds-dstt.nl/acekard-2i-1.html Kun jij 's kijken wat jij ervan vindt, is dit te vertrouwen?

Op NDSS.nl twijfelen ze aan de website, en dat kan ik mij indenken gezien het taalgebruik en de overduidelijke melding dat ze alleen echt producten verkopen.
Je kan nog terecht bij ConsolePro in Eindhoven.

De kaartjes zie je alleen als je ingelogd bent, om het makkelijk te maken kan je inloggen met:
gebruikersnaam: d1054298@lhsdv.com
wachtwoord: test1234

De kaartjes staan onder: Nintendo DSi --> Multimedia DSi

Maar ook daar staan de kaartjes in bestelling, wellicht is het verstandig even te informeren naar de levertijd.

Op NDSS.nl twijfelen ze aan de website, en dat kan ik mij indenken gezien het taalgebruik en de overduidelijke melding dat ze alleen echt producten verkopen.
Je kan nog terecht bij ConsolePro in Eindhoven.

De kaartjes zie je alleen als je ingelogd bent, om het makkelijk te maken kan je inloggen met:
gebruikersnaam: d1054298@lhsdv.com
wachtwoord: test1234

De kaartjes staan onder: Nintendo DSi --> Multimedia DSi

Maar ook daar staan de kaartjes in bestelling, wellicht is het verstandig even te informeren naar de levertijd.
Thanx! Had er al een raar gevoel bij, ben toch blij dat ik 't effe heb nagevraagd hier op 't forum :thumb:
Heb meteen mailtje gestuurd naar E'hoven, ziet er idd stukken beter uit! Hoop maandag wat te horen, dan zien we wel weer verder.
Bedankt voor 't meedenken!! :)

Thanx! Had er al een raar gevoel bij, ben toch blij dat ik 't effe heb nagevraagd hier op 't forum :thumb:
Heb meteen mailtje gestuurd naar E'hoven, ziet er idd stukken beter uit! Hoop maandag wat te horen, dan zien we wel weer verder.
Bedankt voor 't meedenken!! :)

Toch nog effe zitten zoeken, kom net via zoekwekker nog bij 'n site uit, die hebben 'm ook, voor zelfde prijs als in E'hoven: http://www.yamasan.nl/acekard-2i.html
Ik vind de site er netjes (niet schreeuwerig) uitzien, nederlands is niet overal 100% OK (denk dat Yamasin niet in ned. geboren is), maar stuk beter als vorige. Of zie ik wat over 't hoofd?

Laatst bewerkt:
Die winkel heeft ook nog een fysieke vestiging, dus wellicht kan je er ook langs gaan (mits de afstand niet te groot is) om de bestelling op te halen.
Het Qshops keurmerk is in ieder geval beter dan niets, ze zijn al lid sinds 2008 dus ook geen eendagsvlieg.

Zelf zou ik een bestelling hier wel aandurven. :D

Die winkel heeft ook nog een fysieke vestiging, dus wellicht kan je er ook langs gaan (mits de afstand niet te groot is) om de bestelling op te halen.
Het Qshops keurmerk is in ieder geval beter dan niets, ze zijn al lid sinds 2008 dus ook geen eendagsvlieg.

Zelf zou ik een bestelling hier wel aandurven. :D
Ben ik weer!
Viel toch tegen met de winkel van Qshop. Afhalen kan niet, ach, maakt niet uit dacht ik. Bellen geeft voicemail waarin gezegd wordt dat de voicemail niet beantwoordt wordt. Druk? Okay, kan ook. Dan maar mailen. Heb gevraagd of ie ze had, en of 't de origele waren. Wacht nu 6 dagen op antwoord! :evil: Tussendoor nog 's gemaild, maar 0 reactie...
Dus maar verder speuren, kom ik uit bij http://www.marktplaza.nl/user/willard-de-kievit-416573/ Kan er langsgaan, om kaartje te bekijken en mee te nemen.
Ze zeggen dat 't de originele is, maar ik zie op hun webshop dat ze ook de gele (:confused:) R4i gold aanbieden, de nepper dus...
Nu ga ik er zaterdag langs. Waar moet ik op letten als ik het doosje/kaartje in handen krijg? Wat is echt? Heeft 't zin een micro-sd kaartje mee te nemen met de goede software op? En waar vind ik die zo snel? Doe 't normaal andersom...

Laatst bewerkt:
:eek: dat had ik niet verwacht.

Hoe alle neppers te herkennen zijn weet ik ook niet, aangezien er veel klonen zijn die echt proberen te lijken.
Aangezien ze de echte/originele bij shoptemp verkopen zou ik afgaan op hun productinformatie en afbeelding(en).
Daar is de kaart duidelijk zwart. Een gele kaart lijkt mij niet ok.

http://shoptemp.com/products/R4i-Gold-Card-Wood-Compatible-for-NDS-DS-Lite-DSi-p-33.html

EDIT:
Een micro-SD kaart meenemen met de software kan, maar ik weet niet of de verkoper er blij mee is als je de firmware gaat aanpassen.
De laatste Wood firmware kan je hier vinden: http://filetrip.net/f22813-Wood-R4-1-17.html

Laatst bewerkt:
:eek: dat had ik niet verwacht.

Hoe alle neppers te herkennen zijn weet ik ook niet, aangezien er veel klonen zijn die echt proberen te lijken.
Aangezien ze de echte/originele bij shoptemp verkopen zou ik afgaan op hun productinformatie en afbeelding(en).
Daar is de kaart duidelijk zwart. Een gele kaart lijkt mij niet ok.

http://shoptemp.com/products/R4i-Gold-Card-Wood-Compatible-for-NDS-DS-Lite-DSi-p-33.html
Nee joh, die gele is de R4i Gold, die ik op hun webshop zag.
Ik heb me nu door jou laten om***len ;) om de acekard 2i te kopen, dus daar ga ik voor. Hoe kan ik die herkennen?

:o is prima, had het bericht ook enigszins verkeerd gelezen.

De afbeelding van de 2i ziet er goed uit. Verpakking en kaart komen overeen met de afbeeldingen van shoptemp en met wat ik in het echt heb gezien.
Als je wilt testen zet je gewoon de AKAIO firmware op een micro-SD kaartje, deze is completer en wordt beter bijgewerkt dan de officiële firmware.

:o is prima, had het bericht ook enigszins verkeerd gelezen.

De afbeelding van de 2i ziet er goed uit. Verpakking en kaart komen overeen met de afbeeldingen van shoptemp en met wat ik in het echt heb gezien.
Als je wilt testen zet je gewoon de AKAIO firmware op een micro-SD kaartje, deze is completer en wordt beter bijgewerkt dan de officiële firmware.
Thanx :thumb:
Heb 't meteen gedownload. Moet er nog een update ivm de 1.4.1 firmware overheen, of is 't hiermee al klaar?

Ja voor de 1.4.1(e) DSi firmware is er een officiële patch beschikbaar:
http://www.acekard.com/download/ak2/ak2ifw_update_141.zip

Er zitten 2 bestanden in. 1 voor het updaten vanaf een DSi met oude firmware en 1 voor het updaten vanaf een DS Lite.

Thanx. Ga nu ff m'n ogen dichtdoen, 't is al laat :(.
Ik zet de handel op een micro-sd kaartje, en 's kijken wat d'r gebeurt als ik 'm in de acekard-adapter stop. Je hoort na dit weekend van me of ik 'm heb gekocht! Wel gaaf dat je me zo goed helpt, super :thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan