Geen verbinding ene pc wel andere

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webstarr

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
.

Ik heb beneden een modem van ziggo staan.

Daar is ee linksys router op aangesloten, Die router is in ons netwerk te bereiken op 192.168.1.1

Dan gaat er vanaf die router een netwerk kabel naar boven.
Die kabel gaat in een LAN poort (Dus niet de WAN) Van de belkin N router., Te bereiken op 192.168.1.254

Nu heb ik in mijn desktop een USB netwerkkaart die bij die router mee gelevert is.
Nu kan ik overdag lekker via die belkin router internetten, want als ik op de linksys ga is het te traag boven.
Alleen rond 6 á 7 uur kan ik niet meer via de belkin op het internet met de DESKTOP.
Wel via de linksys alleen dat is tergend traag.

Nu heb ik ook een laptop, maar die kan gewoon 24/7 op de belkin internetten en die ligt naast de desktop.

Waar ligt dit aan en hoe kan het opgelost worden?

Router alles al gereset

Ik dacht eerst dit is het werk van een virus dus PC opnieuw geinstalleert alleen dit hielp niks

Lease time staat uit

De router boven instellen als switch.
M.a.w. de DNS disablen (uitschakelen)
2 Maal een dns server in een netwerk zorgt geheid voor conflicten.

Staat ingestelt als switch,
T'gekke is de laptop gaat ook via de belkin en heeft wel gewoon verbinding?

DHCHP uitgeschakelt in de belkin

Ik verwacht dat het erin zit dat je een kanaalnummer en/of draadloze netwerknaam (=SSID) gebruikt die na 7 uur 's avonds ook bij iemand anders in de lucht gaat.

Zodra je weer het probleem hebt en verbonden bent met de linksys, schakel de Belkin uit en ga met met InSSIDer kijken of er andere netwerken in de buurt zijn die dezelfde SSID hebben als je op je Belkin hebt ingesteld. Kijk dan ook meteen even na welk kanaalnummer het best geschikt is om de Belkin op in te stellen (=dus het kanaalnummer dat het minst gebruikt of niet gebruikt wordt in jouw buurt).

Zodra je dat hebt geïnventariseerd, zet de Belkin weer aan en stel (via bedrade verbinding of via het Linksys netwerk) op de Belkin een goed kanaalnummer en een nieuw SSID in die niet conflicteert met de instellingen in de buurt. Probeer dan te verbinden met de Belkin op zijn nieuwe SSID en kanaalnummer.

Hopelijk lost dat meteen het probleem op.

@coenraad: Natuurlijk zul je bedoeld hebben dat DHCP serving moet worden uitgeschakeld op de Belkin. De topic-starter begreep dat al, en gaf aan dat DHCP serving op de Belkin momenteel is uitgeschakeld. De Belkin functioneert momenteel al goed als draadloos accesspoint/switch bij de topic-starter: DCHP serving uitgeschakeld én aangesloten op de Linksys via een LAN-aansluiting van de Belkin.

Tijs.

Hoi Dnties,

Ik zal het vanavond uitproberen.

In mijn belking zie ik ook in het menu Dat je hem kan instellen als acces point wat houd dat in?

Ik heb gekeken alleen de linksys en de belking hebben lkanaal 4+8 verder niemand

Laatst bewerkt:
Ik weet niet meteen wat het instellen als accesspoint inhoudt. Zowiezo heb je het momenteel goed ingesteld als accesspoint/switch, dus je hoeft daar niet meer aan te gaan klungelen.

Zoals ik al aangaf wordt het onderzoeken van de kanaalnummers en SSID's in de buurt pas interessant zodra het probleem weer optreedt. Dat nu toevallig kanaalnummers 4 en 8 niet/weinig gebruikt worden en er geen SSID-conflict is zegt dus niets: Iedereen kan op elk moment zijn draadloze router uit of aanzetten, dus (bijv.) ook pas na 7 uur 's avonds aanzetten en later die avond afzetten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb gekeken omdat hij nu het ook niet meer doet.

Hij geeft aan beperkte of geen verbindingsmogelijk heden

Ik heb gekeken omdat hij nu het ook niet meer doet.

Hij geeft aan beperkte of geen verbindingsmogelijk heden

Zéker omdat het vandaag weekend is zou ik vermoeden dat nu (ipv. om 7 uur 's avonds) al een draadloze router in de buurt is aangezet die jou belet om succesvol verbinding te maken/houden met de Belkin.

Je weet wat je moet gaan doen. ;) Zie mijn vorige postings.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hmm... ik heb een belangrijke regel niet gelezen in je startposting: "Nu heb ik ook een laptop, maar die kan gewoon 24/7 op de belkin internetten en die ligt naast de desktop."

Enige waar ik dan aan kan denken is energiebesparing en/of virussen/spyware.

Kijk alle energiebesparende maatregelen na op je pc, en schakel die uit
(O.a.) in Apparaatbeheer: Dubbelklikken op je draadloze netwerkkaart -> tabblad Energiebeheer. Verder (als daar ook een tabblad Geavanceerde instellingen beschikbaar is) ook daar kijken naar evt. beschikbare energiebesparende maatregelen.
Verder kijken of (bijgeleverd door de pc-fabrikant) er nog energiebesparings-instellingsprogramma's zijn en ook daar alle energiebesparing uitschakelen.

Dan m.b.t. virussen/spyware kijken (om mee te beginnen) in deze discussiedraad kijken voor eerste instructies.

Ook kan het zijn dat de draadloze netwerkkaart (óók als het USB is) te warm wordt, maar dan zou ik verwachten dat je steeds na een bepaalde tijd van gebruik van de pc het probleem krijgt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Een virus kan het niet zijn aangezien de pc net opniew is geinstalleert.
Zodra ik de usb in een ander poortje doet doet die het even (lees: 5 á 10 minuten)
Ik snap er nu echt helemaal niks meer van

@ webstar

Beste web, heb je al een geprobeerd een andere adapter een keer te gebruiken, misschien is de adapter niet helemaal lekker, waar kijkt de computer naar als je ipconfig /all in command prompt gebruikt, links of rechtsom router op router is bijna altijd gezeur.

vermeld ook even of er verschil zit tussen de os'en van de verschillende laptops / pc's

dan kunnen we weer even verder kijken.

mvg knoester

De desktop (Met de problemen) Draait op Win Xp Home
De laptop waar alles keurig werkt draait op Win 7 home

Ik heb geen andere adapter, En deze hoort gewoon te werken want die was bij de router mee gelevert

@ webstar

beste web,

dat hij HOORT te werken snap ik, maar door verschillende omstandigheden (let ook op de post van dnties) kan het te warm worden of iets dergelijks.

ik ga er even niet van uit.

weet je hoe je het command prompt gebruikt met ip config? als je dat op beide computers kan checken kan je zien of ze beiden dezelfde standaard gateway en dns server krijgen

ik zou namelijk wel eens willen weten wat van welke router af komt, ook nog een vraagje wat voor encryptie gebruikt je wireleess (wep wpa, wpa-psk, wpa2 etc , etc)

en wat is de servicepack niveu van je xp home op de laptop.

nog een laatste vraag; gaat echt het internet om een bepaalde tijd of na een bepaalde tijd uit, en hier bedoel ik mee tussen 18.00 en 19.00 houd het op, of na drie uur de pc aanhebben houd het op.

zo een bom vragen mar ik hoop je dan natuurlijk ook te helpen, command promt even kort uitgelegd.

start ==> uitvoeren ==> cmd intikken, en dan enter, in de dosbox type ipconfig/all en enter, en laat even weten of op beide pc's de dns server en de standaardgateway hetzelfde zijn.

grt

Om een paar vragen alvast te antwoorden:

Eerst ging de pc naar 1 a 2 uur aanstaan van internet af.

De service pack van XP is 3

Het probleem is dat de PC helemaal geen IP en Gateway van de router krijgt

@ webstar

en als je deze handmatig insteld, ik ga ervan uit dat op je pc die geen problemen heeft dit wel het geval is, als je deze instellingen op het ip adres na deze zet je dan gewoon eentje hoger0.png2.png1.png ik geebruik in het voorbeeld even een fictief nummer, maar als je de gegven neemt van de computer waar het wel werkt met als uitzondering het eerste ip adres (+1, op het eind) dan hoor ik het wel

Gedaan.

Dan geeft die al dat er wel een verbinding is. Maar ik heb geen internet.
Bij de laptop is er een vast Ip adres Ja

@ webstar

sorry web maar je geeft me echt te weinig om mee te kunnen werken.

dat de pc een vst ip-adres heeft, bedoel je hiermee ook dat de dns-server en standaardgateway vast zijn ingesteld, en komen deze gegeven overeen met de wel werkende pc (is deze overigens ook draadloos?)

als je een screenshotje zo willen sturen, misschien prive, en een paar cijfer wegkrassen als ik de laatste drie maar heb als je je drukt maakt om privacy

dan kan ik je denk al een stuk meer op weg helpen, ik ga zo slpen maar morgen ben ik weer fris en fruitig,

ik weet ik stel altijd een hoop vragen maar dat is troubleshooting.

grt

Ik zal morgen met de geven tips van jou aan de slag gaan.
Het word nu wel een beetje te laat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan