Wat is nu een originele R4i gold kaart, en wat is fake?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, ben thuis met kaart. Ziet er idd erg echt uit, ben er blij mee.
Heb thuis alvast micro-sd kaartje voorzien van de benodigde software (van AKAIO):
-een map met de naam:"_ak2" waar vanalles onder hangt,
-bestand "akmenu4.nds",
-een map 1.4 update, waarin "ak2ifw_update_14_DSi" en "ak2ifw_update_14DSL" zit.
Heb de handel in een DS gedaan (niet DSI), en update "ak2ifw_update_14_DSi" uitgevoerd.
Daarna heb ik 'm in de DSI gedaan, kon nergens versie vinden, en na wat geduw op knopjes heb uiteindelijk vanuit DSI nogmaals bovengenoemde update gedraaid.
Uiteindelijk vond ik in de bibliotheek oa een map te zien die Alex rider stormbreaker heet.
Bij settings las ik ergens versie 1.4. (dus niet 1.4.1!).
M'n 2 spellen die ik ook al op de sd kaart had gezien, zie ik op de DS wel, op de DSI niet! Volgens mij moet ik dus nog iets, maar wat... Kan ik de spellen meteen in de root hangen, of moeten die in een map?
Hoe nu verder? Volgens mij heb ik 1.4 geflashed, en niet 1.4.1. Klopt die Alex rider-melding daar wel bij?

De AKAIO firmware gaat gewoon in de root van het kaartje
Handleiding met screenshots zie NDSS: http://ndss.nl/viewtopic.php?f=36&t=1429

De update kan je ook gewoon in de root zetten. De DSL versie voor als je vanaf een DS of DS lite flasht, de DSi versie voor als je vanaf de DSi flasht.
De firmware die je op de DSi ziet is de fimware van de DSi zelf, je kunt de firmware eventueel bijwerken via een wireless verbinding. Of je laat het zitten, is niet van groot belang als je geen DSiWare gebruikt (online Nintendo shop)

Als icoontje krijg je inderdaad Alex Rider te zien. Daarmee start je de Acekard 2i op.

De spellen/homebrew zet ik normaal in 2 eigen gemaakte maken genaamd, je raad het al, Spellen en Homebrew.

De AKAIO firmware gaat gewoon in de root van het kaartje
Handleiding met screenshots zie NDSS: http://ndss.nl/viewtopic.php?f=36&t=1429

De update kan je ook gewoon in de root zetten. De DSL versie voor als je vanaf een DS of DS lite flasht, de DSi versie voor als je vanaf de DSi flasht.
De firmware die je op de DSi ziet is de fimware van de DSi zelf, je kunt de firmware eventueel bijwerken via een wireless verbinding. Of je laat het zitten, is niet van groot belang als je geen DSiWare gebruikt (online Nintendo shop)

Als icoontje krijg je inderdaad Alex Rider te zien. Daarmee start je de Acekard 2i op.

De spellen/homebrew zet ik normaal in 2 eigen gemaakte maken genaamd, je raad het al, Spellen en Homebrew.
Volgens mij is het gelukt. Duurt steeds effe, kan pas beginnen als de kids in bed liggen :(.
Ik zie Alex Rider, en heb 'm zonet via de wireless-verbinding laten updaten, heb nu 1.4.1E
Ben ik er dan helemaal? Want ik lees in forums dat mensen die al 1.4.1E hebben nog wat willen/moeten flashen. Dacht eigenlijk dat ik er was nu, maar ben ook maar 'n leek :o...
Heb spellen in map gezet, en zie ze nu wel. Da's alvast mooi!

Meestal zijn dat mensen die hun DSi al hebben laten updaten en dan erachter komen dat hun flashkaart niet meer werkt :D
Als die het bij jou nog gewoon doet heb je alles, en kan je wat nachtrust pakken :D

Meestal zijn dat mensen die hun DSi al hebben laten updaten en dan erachter komen dat hun flashkaart niet meer werkt :D
Als die het bij jou nog gewoon doet heb je alles, en kan je wat nachtrust pakken :D
Dacht (hoopte!!) het eigenlijk al. Er staan ook zoveel berichten hierover gepost, waarvan de inhoud steeds anders is, en zich vaak tegenspreekt.
Heb paar spellen in map "spellen" gezet, foto'tje van sinterklaas geknipt, en effe op internet gebrowsed. Hij doet 't gewoon allemaal hardstikke netjes.
Nu nog wat mooie echte DSI-spellen bij elkaar gaan speuren :D
Bedankt voor alle support!!!

Graag gedaan, en veel plezier er mee. Houdt de kids vast rustig op de achterbank :d

Heeej,
Alles mooi geinstalleerd, wil ik als finishing touch nog 1 (of een paar die wisselen) foto's van sinterklaas op 't 1e scherm bovenin zetten.
Effe fototje geknipt met DSI, meen je dat ik kan vinden waar 't kreng met de foto naartoe gaat?
Niet op de losse sd kaart, terwijl ik 'm daar wel verwacht. Waar blijven mijn zelf geknkipte foto's??

Die foto's worden op de DSi zelf opgeslagen zover ik weet. Geen idee of je ze naar je SD kaartje kunt sturen, dan moet je de handleiding even erbij pakken.

Die foto's worden op de DSi zelf opgeslagen zover ik weet. Geen idee of je ze naar je SD kaartje kunt sturen, dan moet je de handleiding even erbij pakken.
Ga ik nog wel doen. Had eigenlijk begrepen dat sd-kaart ingang die de DSI heeft is om foto's op te kunnen slaan, en had gedacht/gehoop dat ze dan ook nergens anders dan daar terecht zouden komen. Wellicht is 't net zoals bij mob. telefoons, die hebben zelf wat geheugen, en rest is via micro-sd. Ga 't morgen uitzoeken, komt goed! :):)

En nog een kaart!

Daar ben ik weer de acekard 2i doet 't prima.
Nu wil een kennis met een dsi ook een kaartje hebben, heb met m'n stomme kop gezegd dat ik 't wel regel, omdat die vorige me ook gelukt was :o
Mijn dsi heeft firmware 1.4.1E, die van m'n kennis heeft 1.3E
Kan ik een acekard bestellen, en de micro sd kaart 1:1 copieren en werkt het dan, of wordt het weer dezelfde handleiding volgen als bij de installatie van de 1e acekard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan