PDF bewerken in Word (of Excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonisse40

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2009
Goedemorgen,

ik heb een pdf format van een factuur, die ik eigenlijk wil invullen in Word. Is dit mogelijk?
Eigenlijk wil ik dus de pdf openen in Word en dan vervolgens bewerken.

Bedankt voor de tips!

Groet,
D. Antonisse

Er zijn wel converter tools/websites voor, maar mijn ervaringen zijn daar niet zo heel goed mee. Zeker qua behoud van de opmaak.
Nog netter zou gewoon een invulbare PDF zijn.

Laatst heb ik PDFtiger gedownload, compleet pakket. Helaas nog niet alles uitgeprobeerd.
Verder zou je ook Foxit Phantom PDF Suite kunnen uitproberen, over het PDF reader ben ik in ieder geval super tevreden.

Er zijn 2 'soorten' PDFs in omloop. PDF tekst waar daadwerkelijk sprake is van tekst, of waarbij de tekst is omgezet in een plaatje. In laatste geval heb je OCR software nodig. Dat heeft Word niet. In eerste geval volstaat een simpele PDF editor (ben zelf ook zeer te spreken over de software van Foxit). Beide pakketten aangehaald door Maniac2003 hebben trouwens ook OCR. Dank voor het delen .. ga er zelf ook weer even mee aan de slag ;)

Laatst bewerkt:
Reactie

Volgens mij heb ik dan de OCR software nodig. Waar vind ik die?

Ik heb een ingescande Pdf (factuur), het format wil ik behouden en dan indien mogelijk de tekst er met Word in zetten.

Het betreft een handmatige factuur op voorbedrukt factuurpapier.

Hartelijk dank voor de info!

Vr.gr.
David Antonisse

is het mogelijk deze factuur naar me door te spelen per e-mail? Heb over een half uurtje Foxit Phantom draaien. Dan zet ik 'm voor je om.

Volgens mij gaan we iets te snel. Je stelt dat je een ingescande factuur hebt. Deze wil je bewerken en vervolgens afdrukken op voorbedrukt factuurpapier? Naar mijn idee heb je dan de layout van de factuur 2 keer afgedrukt en wordt het eindresultaat lelijk.

Klopt mijn interpretatie van jouw vraag?

In de tijd dat dit topic nu aktief is had je die factuur toch allang in Word over kunnen typen. Is waarschijnlijk net zoveel werk als omzetten met OCR software en dan de omzettingsfoutjes eruit halen.

Ron

In de tijd dat dit topic nu aktief is had je die factuur toch allang in Word over kunnen typen. Is waarschijnlijk net zoveel werk als omzetten met OCR software en dan de omzettingsfoutjes eruit halen.

Ron

maar het gaat toch om het principe :P

Reactie

Mijn bedoeling was eigenlijk in Word de factuur te maken, maar dan met de goede layout.
Hoe weet ik precies waar ik alles moet neerzetten (in Word)? De factuur (layout) is op papier gedrukt of in te scannen als pdf.

Alvast bedankt!
Groetjes,

Antonisse

Als je wat minder ervaren bent met Word dan kán dat een lijdensweg worden (de layout zó organiseren dat alles op een plek komt, die overeen komt met het origineel.

Als ik je een tip mag geven ?
Kies in Word voor het maken van een tabel. Kies voor véél kolommen en véél rijen, dan ben je het meest flexibel. Kolommen en rijen kunnen desgewenst samengevoegd worden.
Als je met kolommen en rijen werkt is het kinderlijk eenvoudig als je wat minder ervaren bent met Word om de tekst op de juiste plek te positioneren.

Hallo,

Hopelijk heb je het nu gevonden, mocht dit niet zo zijn wil ik je nog wel een typ geven: (wel een beetje omslachtig maarja ...)

Om in Word alles juist op z'n plaats te krijgen, kan je het briefpapier inscannen, dat opslaan als een afbeelding, als achtergrond instellen in Word en daarna alles typen op de juiste plaats. Wanneer dat gebeurd is, kan je de achtergrond terug verwijderen :)

MVG,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan