• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doortrekken van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanloon

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2010
Hallo,

In dit bestand wat ik bijgevoegd hebt, wil ik de namen bij totaal doortrekken.
Van alle werkbladen moeten de namen in het totaal komen.
Kan iemand helpen?

Bijlagen

Je moet op de Doel-Cel staan van het laatste blad,
rechtermuis knop gebruiken, en een "Nieuw Doelberreik" bepalen,
als bv: =totaal!$A$3

Helpt dit?

Wat weet je wel van Excell? Ik bedoel, heb je de sheet zelf gemaakt?

De Doel-cel, is de Cel waar jij jou Totaal-Uitvoer wil zien, snap je dat? :)
De Bron-Cel is de Cel van waar de oorspronkelijke waarde vandaan komt, snap je dat ook? :confused:
Als je met de rechtermuis op je doelcel (laatste blad binnen de sheet) gaat staan, kan je de bron-verwijzing veranderen (pointen naar de bron-cel van bv blad1), zodat bij andere bronnen gaat raadplegen voor de uiteindelijke waarde van zijn eigen doel-cel. :o

Simpeler kan ik het niet uitleggen, hoor.... :o

Laatst bewerkt:
vanLoon,
Hierbij je bestand retour (zie bijlage).
Klik in het blad Totaal op de knop "Namen weergegeven" en je ziet ze verschijnen.
Voor 50 namen wijzig je in de macro het getal 3 in 50 (het blad Totaal moet dan het 51e blad zijn).

vanLoon,
Voor 50 namen wijzig je in de macro het getal 3 in 50 (het blad Totaal moet dan het 51e blad zijn).

Hallo zapatr,
Of:
Code:
For x = 1 To Sheets.Count - 1

Ja, mits sheets.count ook dan gelijk is aan 51, anders loopt de macro vast.

Ik dacht: maakt niet uit hoeveel bladen, als tabblad 'Totaal' maar het laatste blad is.

Graag nader verklaring als dit onjuist is.

Ik dacht: maakt niet uit hoeveel bladen, als tabblad 'Totaal' maar het laatste blad is.
Daar heb je gelijk in, als de bladen voor het laatste blad dan maar allemaal (identieke) bladen van werknemers zijn.

Hallo,
Van alle werkbladen moeten de namen in het totaal komen.

Daar heb je een punt natuurlijk, maar naar het bestand weggegaan en bovenstaand schrijven.

Bedankt voor je reacties.

Ik interpreteer de vraag als zijnde dat TS wil dat de naam van cel C5 van ieder tabblad in het tabblad " totaal " komt > niet de naam van de andere 50 tabbladen > wel de naam uit Cel C5 van deze .
voorbeeldje is geen oplossing enkel een vermoeden hoe hij het wil ;).

Bijlagen

Je moet op de Doel-Cel staan van het laatste blad,
rechtermuis knop gebruiken, en een "Nieuw Doelberreik" bepalen,
als bv: =totaal!$A$3

Helpt dit?
Hiervan had ik graag eens een printscreen gezien waar " Nieuw doelbereik" staat , in mijn Excel versies 2003 /2007 /2010 ben ik deze nog nooit tegengekomen > waarschijnlijk staat er iets niet aangevinkt . Graag een jpgje .

Bedankt voor alle uitleg, ik heb hier vandaag ook nog iets geleerd ;)

En volgens mij is dit opgelost/ de vraag is beantwoord! :thumb: :thumb: :thumb:

Niet?

Bedankt voor alle uitleg, ik heb hier vandaag ook nog iets geleerd ;)

En volgens mij is dit opgelost/ de vraag is beantwoord! :thumb: :thumb: :thumb:

Niet?

Ik had graag van U dat extraatje geleerd hoe je met de rechtermuis knop te gebruiken, en "Nieuw Doelbereik" bepaalt ;) .
We laten de TS bepalen of zijn vraag is beantwoord > volgens mij niet , maar dat horen we dan wel .

Laatst bewerkt:
De vraag die hij stelde kan op verschillende manieren opgelost worden;
- Macro / VBA, en
- Handmatig in de GUI-Cel formules.

Ik schatte de gebruiker redelijk als standaard Nederlander in, betreft accurate IT-Programmeer kennis, dus hebben 2 anderen, het handvaatje van mij overgenomen - en terecht!
De persoon kreeg wat hij wilde, ik heb als derde de sheet getest, zijn vraag in het eerste veld is beantwoord, de andere 47 sheets, moet hij zelf maken, en dan de macro aanpassen.
Ik als netwerk / systeembeheerder sta versteld :thumb: van de vrijwillige kennis die hier zo naar voren kwam, best wel 'heavy ships ouwe' ;) (grapje)
Ik ben hier vandaag voor het eerst, heb al een aantal geprobeerd te helpen, en dat is redelijk gelukt, tja ook ik doe mijn best.

Maar leuk met jou kennis gemaakt te hebben...
Btw: Wie is TS?

TS is topic starter , ik krijg wel geen antwoord op mijn vraag hoe jij het aanpakt met die rechter muis klik en de methode om een nieuw doelbereik te bepalen .
Verklaar U nader met jpg ( printscreen hoe en waar deze functie zich in Excel bevindt ) De Topic Starter snapt U uitleg niet > toon het hem dan via jpg , doe ik vaak en het helpt meer dan 1.000 woorden .
In het voorbeeld van TS staat duidelijk een verwijzing naar een cel op een ander tabblad en per toeval heeft hij dit tabblad ook zo genoemd kijk in het voorbeeld bestandje van TS WAAR ='tabbaldnaam 1!' cel C5 staat en deze wil hij voor de volgende tabbladen doortrekken naar ="tabbladnaam 2!' cel C5 , =' tabbladnaam 3!' cel C5 , iets wat met de vulgreep niet lukt .

Laatst bewerkt:
OK, maar later, nu eerst naar Duitsland, daar schijnen ze mij ook nodig te hebben.
(ik ben Systeem / Netwerkbeheerder van beroep.) ;)

OK, maar later, nu eerst naar Duitsland, daar schijnen ze mij ook nodig te hebben.
(ik ben Systeem / Netwerkbeheerder van beroep.) ;)

In meerdere topics dat je gereageerd heb verstaan meerdere mensen jouw uitleg niet , ik lees meerdere malen " versta je me wel " , tussen mijn eerste vraag en je laatste quote nu is er 2 uur verstreken een voorbeeldje maken is 2 min .
Goede reis und fahren sie gezwind .

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan