Age of Empires op netwerk spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

FordGranada

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
M'n broertje en ik proberen al een tijdje AoE II te spelen over het netwerk alleen wil ons dat niet lukken.

Mn broertje speelt via zn laptop op een draadloos netwerk en ik vanaf de pc in de woonkamer.

Als wij een spel starten kan de ander geen spel vinden als die probeert er één probeert te zoeken.

Kan iemand ons helpen hoe wij dit moeten oplossen?

Alvast bedankt

Heb je je firewall niet aanstaan toevallig? Als je een game aangemaakt hebt moet je even Alt+Tab doen, en dan kijken of je een popup hebt van je Firewall die vraagt of je het programma toestemming wilt geven om het netwerk op te gaan.

Hetzelfde voor de computer die de game zoekt; als je in het games overzicht bent ook even Alt+Tab en kijken of het er op zit.

Zijn beide PCs draadloos? Anders zou ook nog kunnen dat jullie op verschillende netwerken zitten en elkaar dus niet kunnen vinden.

Ik speel gewoon via het LAN netwerk en hij via draadloos, dat zou er dan mee te maken kunnen hebben?

Hoe kan ik de pc overzetten op draadloos netwerk? of hij de laptop naar LAN netwerk?

Helemaal niet duidelijk is of je daar een server vanaf Internet voor gebruikt of dat je alleen contact zoekt met elkaar.

Ik krijg het idee dat je er een AoE II server voor nodig hebt, gegeven wat hier staat over portforwarding.
Als dat klopt én die AoE server staat niet op je eigen LAN netwerk, dan gaat het niet lukken, want je kunt niet portforwarden naar 2 pc's tegelijk (als je gewoon 1 ip-adres van je provider krijgt).

Als ik me vergis en het ook mogelijk is om tegen elkaar te spelen zónder een server te gebruiken, dan geldt het verhaal van frats dat er een firewall in de weg zou moeten zitten of de AoE II software is verkeerd geïnstalleerd of verkeerd ingesteld. Het maakt niet uit dat 1 pc/laptop draadloos verbindt en de andere bedraad, zolang het maar hetzelfde (thuis-)netwerk is.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
volgens mij begint de firewal gewoon te zeuren welk os heb je win 7?
zo ja ga naar configuratie scherm> firewall>links in beeld programma toestaan of wijzigen >zoek je spel vink allebij de hokjes aan

Laatst bewerkt:
ik doe dit ook wel eens met mijn broertje en ik weet wel hoe het moet. als je Age of empires 1 hebt dan doe je dat zo.
1. op jouw compter, klik op multiplayer
2. klik op tcp/tcip verbinding voor directplay
3. begin een game en wacht op tegenspelers
voor je broertje's laptop:
1. klik op multiplayer
3. voer het ip-adres van jouw computer (dus niet van de laptop) in (je vind jouw ip adres door op de twee computertjes in de rechterhoek van het scherm te dubbelklikken en klik op de rechtertab, daar zie je jouw ip adres, bijv. 192.168.0.1):thumb::thumb:

Succes!:thumb::thumb:

ik doe dit ook wel eens met mijn broertje en ik weet wel hoe het moet. als je Age of empires 1 hebt dan doe je dat zo.
1. op jouw compter, klik op multiplayer
3. begin een game en wacht op tegenspelers
voor je broertje's laptop:
1. klik op multiplayer
3. voer het ip-adres van jouw computer (dus niet van de laptop) in (je vind jouw ip adres door op de twee computertjes in de rechterhoek van het scherm te dubbelklikken en klik op de rechtertab, daar zie je jouw ip adres, bijv. 192.168.0.1):thumb::thumb:

Succes!:thumb::thumb:

trouwens mijn fout ik zag dat je AoE II:shocked: hebt dit werkt hetzelfde!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan