verschillende snelheden via 1 router

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulSchermer

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2009
Beste Pro's,

Ik heb nog al wat moeilijkheden met mijn gedeelde internet verbinding.
Ziggo geeft ons 20mb down, dat wordt verdeeld via een belkin routertje.

vanaf daar gaat het via wifi naar een laptop, die volgens speedtest.net 19.35mb meet. keurig!
Maar er is toch iets aan de hand:

Op die zelfde router is een PC aangesloten via een netwerk kabel, deze meet op de zelfde website een down van 10 mb. daar heb ik al mijn vraagtekens bij.
Het wordt echter nog vreemder als ik u vertel over de 3e pc die via een draadloze kaart verbinding maakt en een snelheid krijgt van hooguit 7mb.

Gezien ik de laatst genoemde pc gebruik voor download werk is dat bijzonder storend. Voor u het vraagt: wanneer de laptop en bedrade pc uitgeschakeld zijn, gaat de download snelheid van de draadloze pc niet omhoog. het is dus niet zo dat de router het niet juist verdeeld.

Ik heb windows (xp) gevraagd naar een nieuwe driver te zoeken, maar er werd vermeld dat er geen nieuwere stuurprogramma's gevonden kunnen worden.

zoals altijd: Vaagheid al om!
Wie helpt mij?!

De downloadcomputer heeft een 'N' kaart? Ik verwacht van wel, maar ik wil het toch even checken. 7mb is namelijk wat een 'G' kaart kan verwerken, afhankelijk van het type etc.

Draai je AVG oid met internet filter op de computer? dergelijke pakketten kunnen ook je download drastisch verlagen.

vermeld ook even de exacte router die je gebruikt.

de 'download computer" heeft een linksys wireless-G pci kaart. 802.11B/G mix. Wanneer ik mijn muis over de netwerk verbinding in het systeemvak beweeg geeft deze een snelheid van 48Mbps weer. dat is meer dan 7! daar kan het toch niet aan liggen?

ik gebruik op die pc firefox (windows IE gaf de zelfde snelheid), zonder enige vorm van virus of firewall bescherming. af en toe CCleaner er doorheen.

De bedraade PC heeft een broadcom 440x 10/100 ethernet kaart.

Mijn laptop is voorzien van een intel pro/wireless 3945 ABG netwerkverbinding.

het geheel wordt aangestuurd door een Belkin_G_Plus_MIMO_54A12A router. daarin is de firewall ingeschakeld.

56 Mbit is de theoretische snelheid. als de downloadcomputer zo'n meter of 5 van de router staat is dit geen ongewone snelheid. Natuurlijk kan het nog een andere oorzaak hebben, maar veel G routers halen niet meer dan 10-12 Mb zelfs dichtbij

maar veel G routers halen niet meer dan 10-12 Mb zelfs dichtbij
Verrassend dat ik alle routers die ik ken/heb gewoon netjes mijn volledige bandbreedte weet te benutten.
Het natuurlijk onzin wat je daar verteld. mogelijk dat je B met G verward.
Speedtest.net geeft namelijk de snelheden weer in Mbps en dus zou hij om en nabij dezelfde 19 moeten uitkomen als de andere machine.

De bekabelde kan op 10mb zitten als de netwerkkaart op die snelheid staat ingesteld

Waar staan de beide draadloze machines op ongeveer dezelfde plek?

Laatst bewerkt:
De router staat zo'n 10 meter bij de computer (en laptop) vandaan. het verschil zit 'm dus niet in de afstand. rond de antenne van de computer loopt wat bekabeling (logisch) en er staat een luidspreker naast. ik kan me voorstellen dat er hierdoor wat signaal verloren gaat, maar het verschil lijkt me zo groot!

Alle suggesties zijn welkom.

Ohja, waar zou ik die snelheid van de lan verbinding in kunnen stellen dan?

Ik heb het programma gedownload, ingesteld op 20mb, en optimale setting gekozen.

bij de eerste meting gaf 'ie 14, daarna niet meer als 9 of 10.

Zal het zin hebben om de snelheid hoger in te stellen dan werkelijk wordt aangeboden?

Zal het zin hebben om de snelheid hoger in te stellen dan werkelijk wordt aangeboden?

Experimenteren kan geen kwaad... probeer even "een tandje hoger".... maar test ook even "iets lager"....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan