lopend som bedrag

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwaque

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2006
ik heb een tabel met daarin een patient nr, naam, startdatum, einddatum en bedrag.
Nu wil ik weten of een patient in een willekeurige periode van 4 weken een sombedrag van 700 of hoger heeft. de start en eind datum geven de periode aan waarin een patient een bedrag per dag heeft. maar deze wisselt steeds.

Ik zit zelf te bedenken dat ik dan eerst moet weten hoeveel een patient op een dag heeft en vervolgens dit moet groeperen per 4 weken.

Maar ik weet eigenlijk niet hoe ik dit moet gaan aanpakken. Kunnen jullie me op weg. helpen?
Bekijk bijlage test som bedrag.xls

Ik snap na een aantal keren lezen en kijken nog steeds niet wat je bedoelt... Kun je het wat begrijpelijker uitleggen? Want hoe moet de periode van 4 weken bijvoorbeeld worden bepaald?

Beste OctaFish,
Ik ga mijn best doen.
Ik wil weten hoeveel kosten men maakt in een periode van 4 weken (welke 4 weken in een jaar is niet van belang) zodat ik mensen met meer dan 700 aan kosten er uit kan filteren. (daar wil ik vervolgens de totaal kosten van weten maar dat gaat wel lukken) Deze periode kan lopen van 1 jan-28jan of van 2 jan-29 jan en zovoorts maar ook van 5 april-2mei).

probleem1:
Ik heb de kosten echter per periode (welke niet gelijk zijn) en niet per dag.
Mij eerste idee was. Ik reken uit hoeveel iemand per dag verbruikt. Als 1 jan ligt tussen de start en stop datum dan optellen. enzovoorts voor 2 jan t/m 31 dec. Maar dit is natuurlijk niet te doen omdat je vervolgens 1 jan 2011 krijgt en zo meer dan 365 query's krijgt. Ik heb ICT gevraagd of ik ipv de data per periode per dag kan krijgen. zodat ik dat niet hoef te doen.

probleem2:
Maar dan wil ik dus de bedragen van 28dagen optellen maar dit lopend door het jaar doen. dus som 1 jan-28 jan >700? nee? som 2jan-29jan >700 enzovoorts maar dit lijkt me ook niet te doen met losse query's

Ik weet echter niet hoe ik lopend iets kan uitrekenen in access. En ook niet hoe ik kan someren per 4 weken ipv per maand.
Bekijk bijlage lopend bedrag.xlsBekijk bijlage lopend bedrag.xls
Alvast bedankt voor het meedenken.
jikke

In de bijlage heb ik geprobeert het nog eens grafisch weer te geven.

Je uitleg is het probleem niet ;)

inmiddels mijn wens aangepast en som per periodes van 4 weken berekent ipv lopend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan