Explorer.exe start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

moustach12

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
Hoi allemaal,
ik heb een grote en domme fout gemaakt:
Ik heb namelijk in Group Policy Objects verboden dat explorer.exe word opgestart, want ik ging er vanuit dat dit alleen windows verkenner was, en mocht dat niet zo zijn, dan de Administrator account nog wel gewoon dat kon openen, maar dit was niet het geval, ik kan alleen programma's openen met de ".exe" of ".msc" etc, waarvan sommige ook verboden zijn. Als ik dompol.msc start (Group Policy's) kan hij op een of andere manier niet meer verbinden met de domein controller, ik ben nou bezig met mijn bestanden aan het backupen naar een usb stick, want ik het explorer.exe veranderd naar explorer1.exe, dan krijg ik windows verkenner maar geen bureaublad / startbalk. Weet iemand hoe ik alles terug kan draaien?:confused:

taakbeheer starten (Ctrl+Alt+Del) en dan explore.exe toevoegen helpt ook niet ?

dit zou sowieso al moeten helpen ja, maar sneller is (voor windows 7 in iedergeval, en vista en xp ook wel d8 ik): ctrl+leftshift+esc
Daar naar het tablad toepassingen en dan rechts onder klikken op nieuwe taak en dan explorer.exe intikken. Kan je dan wel weer bij dat dompel.msc van je?

Nee, alles van dit werkt niet,
omdat explorer.exe verboden is in de group policy's :o (dom van mij)
ik heb ook geen herstelpunten gemaakt.
Ik ben nou al mijn download en webpagina's aan het opslaan, misschien is dan maar het beste om alles opnieuw te installeren. :confused:

Oja, dat is wel zeer ***lig, maar kan je niet in de veilige modus? Het daar proberen?
Als je dat niet doet:
Hoe heb je het opgelost?

whoops, iets te laat mee :(
Ik heb Windows 2003 gewoon opnieuwe geinstalleerd.
Alles opnieuw doen in ons bedrijfsnetwerk :o
achja! wens me succes!

Wel snel gedaan, maar wacht volgende keer dan even wat langer.

En bij deze Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan