Hallo allemaal,
Ik ben al een paar dagen bezig met een vraagstuk, ik ben bijna klaar met mijn excel cursus, maar ik loop vast op dit vraagstuk.
Ik zal de feiten hieronder neerzetten, misschien wilt iemand mij helpen hiermee:
Een agrariër heeft 1200 hectare land ter beschikking voor het produceren van Mais, aardappelen en suikerbieten.
Per hectare is het aantal manuren voor:
mais: 6
aardappelen: 6
suikerbieten: 2
Zijn investering per hectare is voor:
mais: 36
aardappelen: 24
suikerbieten: 18
De nettowinst is voor:
mais: 40
aardappelen: 30
suikerbieten: 20
De agrariër kan max. 36.000 besteden en heeft 4800 manuren.
De vraag is:
Hoeveel hectare mais, aardappelen en suikerbieten moet hij planten?
Ik denk zelf dat de oplosser gebruikt moet worden, ik heb zelf allerlei waarden die hierboven staan in de oplosser ingevuld, maar hij geeft steeds een foutmelding.
Ik heb "doelzoeken" en "scenario's" geprobeerd maar dat is denk niet de oplossing voor dit vraagstuk.
alvast bedankt
Mvg Mark
Ik ben al een paar dagen bezig met een vraagstuk, ik ben bijna klaar met mijn excel cursus, maar ik loop vast op dit vraagstuk.
Ik zal de feiten hieronder neerzetten, misschien wilt iemand mij helpen hiermee:
Een agrariër heeft 1200 hectare land ter beschikking voor het produceren van Mais, aardappelen en suikerbieten.
Per hectare is het aantal manuren voor:
mais: 6
aardappelen: 6
suikerbieten: 2
Zijn investering per hectare is voor:
mais: 36
aardappelen: 24
suikerbieten: 18
De nettowinst is voor:
mais: 40
aardappelen: 30
suikerbieten: 20
De agrariër kan max. 36.000 besteden en heeft 4800 manuren.
De vraag is:
Hoeveel hectare mais, aardappelen en suikerbieten moet hij planten?
Ik denk zelf dat de oplosser gebruikt moet worden, ik heb zelf allerlei waarden die hierboven staan in de oplosser ingevuld, maar hij geeft steeds een foutmelding.
Ik heb "doelzoeken" en "scenario's" geprobeerd maar dat is denk niet de oplossing voor dit vraagstuk.
alvast bedankt
Mvg Mark