Checking Nvram

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zeddy2009

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo iedereen,

Tijdens het opstarten van mijn computer zag ik een schermpje verschijnen met checking nvram (ik kan me niet herinneren dat ik dit schermpje eerder heb gezien), en het lijkt of er iets staat over mass storage device found and configured geloof ik daarna gaat ie gewoon verder en merk ik er voor de rest niks van en nu is mijn vraag is moet ik me zorgen gaan maken?

Mijn computer moederbord + processor is:

Asus p7p55d-e pro
Intel core i7 870 2933 1156

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Je hoeft je geen zorgen te maken:thumb:
mass storage device found and configured betekend dat hij een (externe)hardeschijf heeft gevonden en dat hij hem geconfigureerd heeft.
Gewoon negeren is een goede optie :cool:
Anders moet je even in je bios kijken, miss staat er een optie om dat uit te schakelen?

Hopelijk heeft dit je geholpen:D

Hallo Westside,

Dank voor de reactie, maar waarom komt ie daar nu dan mee aan? Eerst deed ie dat niet voor zover ik me kan herinneren. Desondanks is het een hele opluchting! :)

Laatst bewerkt:
Heb je misschien nieuwe hardeware geïnstalleerd?
of een externe hardeschijf /usb aangesloten terwijl hij aan het opstarten is?

Heb je misschien nieuwe hardeware geïnstalleerd?
of een externe hardeschijf /usb aangesloten terwijl hij aan het opstarten is?

Geen nieuwe hardware geinstalleerd. Mss dat het mn wlan usb is. Kijken wat er gebeurt als ik em niet aansluit en opstart.

Edit: heeft geen effect, scherm verschijnt nog steeds.

Laatst bewerkt:
Als de computer opnieuw opstart en hij is bij dat schermpje moet je even op de pauze knop van je toetsenbord drukken, Windows wacht dan even met opstarten zodat je de foutmelding kan opschrijven, en hier kan posten(toch voor de zekerheid)

Ok hier wat ik krijg:

Press F8 for BBS Popup

Press Alt + F2 to execute Asus EZ Flash 2

DDR3-1333MHZ

Initializing USB Controllers Done

4095 mb Ok

USB Devices 1 keyboard 1 mouse 2 hubs

Auto detecting Sata 1 IDE Hard Disk
Auto detecting sata 3 Atapi CD Rom
Auto detecting Sata 2 iIDe Hard Disk

Sata 1 Samsung HD103SJ 1aj1001

Ultra DMA mode - 5 smart capable and status ok

Sata 3 YSSTcorp CDDVDW SH S223l SB02

Sata 2 Samsung HD103SJ 1aj1001

Ultra DMA mode - 5 smart capable and status ok

Auto detecting USB Mass Storage Devices

00 USB Mass storage device found and configured

Checking nvram...

Heb je misschien iets in de bios veranderd?
Probeer anders eens je bios naar standaard settings terug te zetten

Heb je misschien iets in de bios veranderd?
Probeer anders eens je bios naar standaard settings terug te zetten

Heb niks in mn bios veranderd en ik zit er liever ook niet aan. Vandaag had ik wel een windows prestatie analyse gedaan met windows 7. Kan het daaraan liggen?

Laatst bewerkt:
Haha oké:)
Als je computer nog gewoon opstart hoef je geen zorgen te maken.
Als je nog garantie op je pc hebt, kan je altijd nog even langs de winkel gaan waar je hem gekocht hebt;) Voorkomen is beter dan verhelpen:d

Haha oké:)
Als je computer nog gewoon opstart hoef je geen zorgen te maken.
Als je nog garantie op je pc hebt, kan je altijd nog even langs de winkel gaan waar je hem gekocht hebt;) Voorkomen is beter dan verhelpen:d

Nou ja, harstikke bedankt voor je hulp! :thumb:

Ik heb een mailtje gestuurd naar de winkel waar ik em heb laten samenstellen (tikkeltje te ver weg voor mij om te reizen en ik heb helaas geen auto) hopelijk kunnen zij mij meer meer vertellen (of gewoon zeggen dat het niks is :p).

Zal ik zeker doen!

EDIT: Dit is wat ik kreeg als antwoord:

Wij raden u aan de optie: 'Lagacy USB Support' op disabled te zetten en het opnieuw te proberen. U kunt ook uw USB componenten zoals USB harde schijf los koppelen en het opnieuw proberen.

Als ik Legacy USB uitzet dan heb ik geen muis/toetsenbord meer, dus zal ik vandaag of morgen is alle USB dingen loskoppelen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan