Vermoeden dat crossfire niet werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deurklink

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2010
Hallo,

Ik heb het idee dat mijn 2e (of 1e videokaart) het niet goed doet. deze horen in crossfire-instelling, maar ik vind dat er een aantal dingen niet kloppen. Ik ben ook al een keer terug geweest naar de zaak waar ik mijn pc in elkaar heb laten zetten voor een defecte videokaart. misschien dat ze hierbij niet de crossfirebrug hebben aangesloten.
Ik heb een aantal feiten op een rijtje:

- bij goed gebruik wordt de ene videokaart rond 65 graden celsius( met goede ventilatie) en de andere videokaart blijft 25 graden celsius
- ik heb het idee dat deze 2 videokaarten (ATI radeon HD 5770) MW2 makkelijk moet kunnen draaien met moeite, maar dat is niet het geval. soms hapert het beeld nogal.
- alles schijnt verder goed te werken, dus met andere hardware kan geen probleem zijn.

Mijn vraag is dan ook: kan uit deze feiten worden geconcludeerd dat een van mijn videokaarten niet goed werkt?
Misschien is er ook een mogelijkheid door dit zelf te kunnen controleren d.m.v. een programma. Ik heb in iedergeval ATI CCC, MSI Afterburner, Everst Ultimate.

Ik hoor graag terug:)

M.v.g. Nick

Laatst bewerkt:
1 HD5770 zou al ruim schoots genoeg zijn voor CoD MW2

hoeveel watt levert jou voeding?
en welk merk voeding heb je?

het kan ook aan verkeerde instellingen liggen
heb je de laatste drivers van internet afgehaald?

als je niet zeker weet of ze de cfbrug aan hebben gesloten open de kast en kijk zelf?

Is je voeding wel sterk genoeg? Of je processor of RAM geheugen voldoende?

1 HD5770 zou al ruim schoots genoeg zijn voor CoD MW2

hoeveel watt levert jou voeding?
en welk merk voeding heb je?

het kan ook aan verkeerde instellingen liggen
heb je de laatste drivers van internet afgehaald?

als je niet zeker weet of ze de cfbrug aan hebben gesloten open de kast en kijk zelf?

Is je voeding wel sterk genoeg? Of je processor of RAM geheugen voldoende?

Ik heb een 700 Watt voeding van OCC alle drivers zijn up to date en alle andere hardware werkt goed. Als ik m'n kast open maak dan vervalt mijn garantie, vandaar.
Ik maak me eigenlijk wel zorgen om de hoeveelheid warmte die mijn videokaart afgeeft. RAM geheugen is 4gb, ik gebruik er er meestal 3gb van, dat moet ruim genoeg zijn. Ik heb een Intel i5 750 processor.

Laatst bewerkt:
Gpu-z 0.4.9 geeft inderdaad aan dat crossfire ''enabled'' is, maar is het dan normaal dat de ene videokaart boven de 60 graden uitkomt en de ander op kamer temperatuur blijft?

haha oke werkt het zo? :)
ik dacht dat ze alles met z'n tweeën zouden moeten doen, maar de een laat de ander dus activeren.

Het klopt dat de ene kaart warmer wordt dan de ander.
1. de "hoofd" kaart doet meer.
2. de tweede kaart houd de luchtstroom wat tegen voor de "hoofd" kaart.

oke dan weet ik nu eindelijk wat er aan de hand is:)

heel erg bedankt:thumb:

Ik heb het zelf ook met mijn SLI opstelling, de tweede kaart sluit bijna de koeling van de hoofd kaart af.

Ik heb het zelf ook met mijn SLI opstelling, de tweede kaart sluit bijna de koeling van de hoofd kaart af.

Ja, maar ...... Is het niet ook zo, dat er onder omstandigheden slechts één kaart actief is ?

60° C is toch niet abnormaal voor een videokaart ?

Laatst bewerkt:
@ Deurklink

Zou je hier een screenshot - Alt- + PrtSC-toets - van GPU-Z -Tab SENSORS - kunnen plaatsen ?

..... soms hapert het beeld nogal.

Bedankt voor de screenshots.
Mogelijk kunnen de deskundigen iets met de gegevens.

Het probleem zal toch niet te maken hebben met de mogelijkheden en/of resolutie van het beeldscherm ?
Wat zijn merk, model en typenummer van de monitor ?

Laatst bewerkt:
Mijn monitor is een Iiyama Prolite E2208HDD.
Het loopt op een resolutie van 1920x1080.
Alleen in game hapert hij een beetje, misschien kan dat te maken hebben met het fei dat de 2e videokaart wordt geactiveerd. Het is in ieder geval helemaal geen groot probleem.

Indien crossfire ingesteld, zal de tweede videokaart altijd voor 3 erbij gebruikt worden, voor 2d wat minder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan