pc upgraden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kosterkeeltsie

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
hallo, ik heb 2 jaar geleden een pc gekocht die voor mijn doen perfect was,
nu speel ik tegenwoordig wel steeds meer games op de computer en wil ik dus wat beters

Budget - 400€
Doel - call of duty modern warfare\black ops etc

Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - dit ga ik zelf doen
Opties: geen eigelijk.
Besturingssysteem - ja, vista
Andere software? - nee gebruik mijn computer alleen voor msn, en cod

Randapparatuur
dit is mijn setup op het moment

Moederbord : Asus V-M2NC61P
Chipset : nVidia GeForce 6100V
Processor : AMD Sempron LE-12020+ @ 2100 MHz
Fysiek Geheugen : 2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430
Harde Schijf : SAMSUNG (320 GB)
DVD-Rom Station : ASUS DRW-2014S1 ATA Device
DVD-Rom Station : KLKF 4H2JK56FCH SCSI CdRom Device
DVD-Rom Station : ERMPUF 2FK9ANO SCSI CdRom Device
Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Premium Home Editie 6.00.6001 Service Pack 1
DirectX : Versie 10.00
NVIDIA Geforce 6150SE nForce 430

daarmee kan ik nu cod mw2 wel aan op lage kwaliteit maar wil toch iets beters, ik hoop dat ik voldoende info heb gegeven!

Laatst bewerkt:
Voor gamen is vooral een zwaardere videokaart belangrijk, bijv. de ATI 5850 http://tweakers.net/pricewatch/246220/club3d-hd-5850-1gb-(cgax-58524idp).html
Bevalt bij mij uitstekend. Ik denk dat dit de kaart met de beste prijs/prestatie-verhouding van het moment is. Denk er wel aan dat je daar een power unit van 550 watt nodig hebt.
Verder 2x2GB geheugen en zo mogelijk een zwaardere processor.
Niet absoluut nodig, maar wel fijn is een grotere en snellere HD, bijv. de Samsung Spinpoint HD103SJ F3 van 1TB. Niet duur en razend snel.

Ik zie dat dit mobo XP-drivers in de download heeft. Ik zou toch overwegen Windows XP erop te zetten. Is sneller dan Vista.

Laatst bewerkt:
.

xp installeren? toen ik de pc in de winkel kocht stond vista er namelijk al standaard op:O!

is het trouwens wel goedkoper om de pc up te graden, of ben ik beter af met een nieuwe?
alleen ligt daar de prijs volgens mij al snel rond de 700 euro

Vertel ook even welk merk en wattage je voeding heeft, kan heel goed zijn dat ook deze vervangen moet worden.

En houdt er rekening mee dat het mobo wellicht niet de ondersteuning biedt voor de prosessor die je zou willen. Als dat gebeurd zou dat ook een nieuw mobo kunnen betekenen en dan zitten we op ee vrijwel geheel nieuwe pc.

upgrade

ik zal zo eventjes kijken, nu zat ik online te kijken , en zag ik een upgrade kit?

als ik het goed begreep koop je dan als het ware een heel nieuw moederbord met alles erop en eraan? zoja kan iemand mij vertellen bij welke ik er goed aan doe te kopen?

dan verkoop ik namelijk gewoon dit moederbord in een andere computer!

Upgrade kit bestaat normaal uit een mobo, geheugen en een processor. Je mist dan nog een videokaart en de voeding (als dat nodig is).

Ik heb het even op een rij gezet:

2x2GB Kingston mem http://tweakers.net/pricewatch/174083/kingston-hyperx-khx8500d2k2-4g.html#tab:prices € 86,00

ATI 5850 videokaart http://tweakers.net/pricewatch/246220/club3d-hd-5850-1gb-(cgax-58524idp).html € 185,00

Antec 550watt voeding http://tweakers.net/pricewatch/172363/antec-basiq-bp550plus.html
€ 69,00

Samsung Spinpoint 1TB HD http://tweakers.net/pricewatch/243926/samsung-spinpoint-f3-hd103sj-1tb.html € 53,00

Totaal: € 393,00

Hier zitten de verzendkosten in.
Geen geld meer over voor een processor upgrade, maar dat lijkt me minder belangrijk.

Oh, en laat dat windows xp maar zitten, want dan moet je een licentie kopen en daar is geen geld meer voor.

.

ok dat ziet er goed uit, en dan heb ik ook echt een góeie game pc? en niet een redelijke?

en vanwaar die hd? ik installeren namelijk toch vrij weinig op m'n pc op wat films na.

ati hd5850 nogal duur en verouderd

ga voor de HD6850 is even snel als de 5850 maar kost rond de 160 euro

ok dat ziet er goed uit, en dan heb ik ook echt een góeie game pc? en niet een redelijke?

en vanwaar die hd? ik installeren namelijk toch vrij weinig op m'n pc op wat films na.

De Samsung die ik noemde is razend snel en dat merk je bij alles wat de PC doet. Alles werkt dan gewoon sneller.

Je wilt toch black ops kunnen doen?

Dan heb je dus wel een processor nodig... Had ik ook al eerder aangegeven.

Verder heb je nu geen upgradekit gekozen waar je het eerst over had, we weten nog steeds niet welke voeding je hebt en of je die uberhaubt moet vervangen.

Lees alles nog eens rustig door en geef daarna eens anwoord op de vragen.

ati hd5850 nogal duur en verouderd

ga voor de HD6850 is even snel als de 5850 maar kost rond de 160 euro

De 5850 is wel degelijk sneller als de 6850
De 6850 is vergelijkbaar met de 5830
de 6870 is vergelijkbaar/ iets sneller als de 5850

Je wilt toch black ops kunnen doen?

Dan heb je dus wel een processor nodig... Had ik ook al eerder aangegeven.

Verder heb je nu geen upgradekit gekozen waar je het eerst over had, we weten nog steeds niet welke voeding je hebt en of je die uberhaubt moet vervangen.

Lees alles nog eens rustig door en geef daarna eens anwoord op de vragen.

ik heb ook niet gezegt dat ik er geen een nodig heb?
ik vroeg me gewoon af op een upgradekit ook een optie was?
en ik zit op mijn telefoon vandaar dat ik niet kan checken welke voeding ik heb, maar ga er maar van uit dat ik die ook moet hebben

Ik zie het al, heb een post van iemand anders voor die van jou aangezien.

Laten we dan eerst eens de huidige voeding afwachten, dan hebben we een beter zicht op de verspreiding van het beschikbare budget.

Hier hebben we niks aan, met die processor heeft een nieuwe videokaart en nieuw ram-geheugen nauwelijks zin. Ook weten we inderdaad niet of je voeding het wel aan kan.

Doe dit even;

Download en installeer Speccy
Open Speccy
Klik op File en selecteer Publish Snapshot

Je krijgt dan een link, zet die link even in je volgende reactie.

Na de link kan ik je pas verder helpen.

Eigenlijk hebben degene hier die zeggen dat voor een up-to-date gaming PC het moederbord en de processor en waarschijnlijk ook de power unit vervangen moeten worden, tenminste als de allernieuwste PC games er goed op moeten presteren.
Maar ja, dan kom je er niet met € 400,00

Hier staan voorbeelden van een zelf samen te stellen gaming PC, een standaard en een super PC: http://tweakers.net/reviews/1868/3/...vember-2010-game-en-high-end-gamesysteem.html

Ik denk dat het verstandigst is om nog wat door te sparen.

Voor 400 heb je ook een leuk systeempje hoor:

648686400.jpg

MObo + Atlon X4 640 + 4GB DDR3 + GTX460 + Be quiet 530W voeding.
Hiermee kun je aardig gamen hoor.

De rest: DVD/cd speler, hardeschijven en behuizing, neem je over van je huidig systeem.

BV Black ops is nieuw, maar dit spel is niet zwaar. Ongeveer hetzelfde als MW2.
BC2, COD BO, MW2 kunnen makkelijk gespeelt worden.

Edit: Tevens kun je in de toekomst heel makkelijk een andere CPU platsen bv een phenom x4 of X6.

Laatst bewerkt:
kijk hier heb ik wat aan!

en dit is een mooie prijs\kwaliteitsverhouding? het ziet er namelijk goed uit!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier hebben we helemaal niks aan, misschien koop je nu een nieuwe voeding, terwijl je het niet nodig hebt, hetzelfde geld voor de rest.

Doe dit even;

Download en installeer Speccy
Open Speccy
Klik op File en selecteer Publish Snapshot

Je krijgt dan een link, zet die link even in je volgende reactie.

Na de link kan ik je pas verder helpen.

En jij denkt dan info over de voeding te zien???:o

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan