Probleempjes met vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn R

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
Hallo,

Ik heb sinds een aantal dagen weer mijn laptop terug van een reparatie. Hierbij is mijn harde schijf vervangen. Nu moet ik alles opnieuw installeren (hiermee bedoel ik alle updates e.d). Echter als mijn laptop SP2 wilt downloaden en installeren, loopt de laptop helemaal vast.. Laden duurt te lang (Ik wacht minimaal 30 min per keer).. Heb al een zelfstandig pakket voor microsoft update gedownload (Windows6.0-KB947821-v11-x86), ook deze lijkt na ongeveer 80% vast te lopen.. Heb al 2x een bluescreen gehad.. Geen idee waarom, heb bijna niets geïnstalleerd staan op deze laptop.. Ik ben ten einde raad.. Heeft iemand advies voor mij?

Alvast bedankt,

Martijn

Nou ik weet niet waar die bsod's vandaan komen, maar je kan in ieder geval altijd het sp2 nog downloaden vanaf een andere pc, en dan overzetten naar je laptop! Het zal wel rond de 500mb bedragen dat service pack. En moet je niet eerst service pack 1 installeren? Of is dit al gedaan?

Ga eens naar apparaatbeheer en vertel ons of daar apparaten staan met uitroeptekens ervoor en of cirkels met kruizen erin.

Misschien moet je er windows 7 op zetten, dat is ook gelijk een stuk sneller.
Zeker wel raar dat je een bluescreen krijgt na het terugkrijgen van reparatie...
Windows 7 kan je zeker in je achterhoofd houden!

@luuknl: SP1 is geïnstalleerd.. Via een andere pc is een mogelijkheid..

@gast0225: Apparaatbeheer geeft geen foutmeldingen weer..

@mrjw1905: Die heb ik liggen.. zou dat een oplossing zijn? Lijkt me toch dat je daar ook die Service Packs voor nodig hebt?

Hee martijnR ik zal ff reactie geven op jou reactie van mrjw1905: Van windows 7 is een tijdje geleden pas het eerste service pack uitgekomen. Ik heb hem nog niet geïnstalleerd, maar ik ga het binnenkort eerst proberen op mijn hobby-pc, en kijken wat er anders is. Als ik zelf niets merk aan de veranderingen overweeg ik het om misschien op mijn echte pc niet eens te doen. Het is natuurlijk wel handig voor de veiligheid, maar verder... Mijn hobby-pc heeft de update van SP1 nog niet eens gevonden trouwens:S Raar, maar op deze pc staat hij als: Microsoft SQL Server 2008 Service Pack 1 (KB968369).

@offtopic: is dat service pack wel voor mijn windows 7 ultimate 64-bits? Er staat namelijk in de naam: Server 2008:O

Hoi !

SP1 voor Win 7 is nog niet uit, alleen een z.g. RC-versie (Release-Candidate).

Maar of je er echt mee op schiet....nu heb je 'n legale licentie, neem ik aan, ,maar van Win 7 ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

SP1 voor Win 7 is nog niet uit, alleen een z.g. RC-versie (Release-Candidate).

Maar of je er echt mee op schiet....nu heb je 'n legale licentie, neem ik aan, ,maar van Win 7 ?

Greetz,

Harry.

Alles is gewoon legaal.. Maar zou het dan helpen om windows 7 over vista heen te doen?

Overheen doen weet ik niet zeker. Maar clean instal zeker weten wel een beetje!

En over de release candidate van sp1 voor W7: Wat is dan de optionele update die ik liet zien. Deze dus: Microsoft SQL Server 2008 Service Pack 1 (KB968369)

Type update: optioneel

Ik draai toch echt geen server, en maak hier ook géén deel van uit. Dacht ik in ieder geval...

Ben nu bezig met een stand-alone installatie (Windows6.0-KB948465-X86). Als dit niet werkt ga ik proberen om windows 7 te installeren. Kijken of ik dan minder problemen/helemaal geen problemen meer heb..

Die bluescreens blijven nog steeds een raadsel..

stand-alone, uhm... wat bedoel je daarmee?

En nog iets: Is dit: Windows6.0-KB948465-X86 Het 2de service pack van vista? Dat is misschien iets duidelijker...

Hoi !

@Luuknl: zoals gezegd: SP1 voor Win 7 is een z.g. RC-versie !

Wil je die uitproberen: niets op tegen, maar uiteraard geen garantie !

Definitieve versie wordt eerste kwartaal 2011 verwacht.

Ik heb dit officieel van @Microsoft,.

Greetz,

Harry.

Oke thanx, maar ik heb hem zelf namelijk niet gedownload en ik las laatst wel in de computer idee dat er al een rc was... Maar wat gek dat hij hem dan als optionele update binnenhaalt. naja pech ik wach wel op de goede versie.

@MartijnR: Is het trouwens al gelukt met je pc?

Oke thanx, maar ik heb hem zelf namelijk niet gedownload en ik las laatst wel in de computer idee dat er al een rc was... Maar wat gek dat hij hem dan als optionele update binnenhaalt. naja pech ik wach wel op de goede versie.

@MartijnR: Is het trouwens al gelukt met je pc?

Nope, kreeg weer foutmeldingen.. Ik ga nu proberen om windows 7 te installeren. Hopelijk gaat dat wel goed. Anders stuur ik de laptop maar op..

Wat raar dan van die foutmeldingen. Ik zou idd ook gewoon terug sturen als windows 7 geen zin heeft. Lukt het al met je installatie?

Zet de status "opgelost" maar het is niet opgelost..

Stuur m naar de fabrikant.. Zelfs windows 7 installatie faalt..

Dat is wel heel raar ja...

Hopelijk is het daarna weer goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan