• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS formule Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plasteez

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2009
LS,

Ik heb de volgende vraag. Ik ben bezig met een "reken" module om kosten te berekenen over een bepaalde hoofdsom. Dit gaat volgens een bepaalde staffel.

ik heb de volgende formule:

=ALS(F19<225;37;ALS(F19<450;75;ALS(F19<1130;150;ALS(F19<2260;300;ALS(F19<3400;450;ALS(F19<4500;600;ALS(F19<10000;700;ALS(F19<19500;800;700))))))))

deze werkt opzich goed. Echter loopt de staffel nog wat verder door, er zouden nog 5 koppelingen in moeten. Alleen werkt dat niet. Als ik nu verder zou gaan met ALS<39000 dan werkt dat niet. Zit er soms een maximum aan het aantal ? Tevens wil ik de laatste zo maken dat alles boven een bepaald bedrag het maximale staffel krijgt, dat is alles boven het miljoen moet 5540 aan kosten betalen. Hoe krijgt ik dit goed verwerkt?

ik hoor graag. Tot de 10.000 werkt alles prime.

Dennis

Bijlagen

Je kunt maximaal 7 ALS-functies nesten. Dus je zult dit op een andere manier moeten oplossen.
Kun je geen tabel maken met daarin de criteria en dan de vert.zoeken functie gebruiken?

een andere mogelijkheid is het toepassen van Boleaanse logica. Als je geabonneerd bent op de nieuwsbrief, vandaag komt er een uit met daarin een artikel over dit onderwerp.

Als. Bedankt.
Krijg ik met verticaal zoeken het zelfde effect? Het gaat mij er om dat ik, als ik een bedrag in toets, direct kan zien welke staffel daar uit komt.

Probeer eens met deze formule of je het gewenste resultaat krijgt:

Code:
=VLOOKUP($F$19;$C$3:$D$16;2)

Ik heb je bestandje een beetje aangepast om met de VERT.ZOEKEN formule te werken.

Cobbe

Dankje.
Ik krijg #NAAM te zien als ik bovenstaande formule plaats.

Ls,

Dan krijg ik 75.

Iedereen bedankt voor de hulp. Ik zal de sheet wel in 2 delen maken. Dan zou het moeten werken.

Dennis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan