een SQL count probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loith

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2010
Hallo,

Ik ben bezig met een registratiesysteem voor me stage.
Ik heb hierbij een tabel met incidenten, hierin staat de naam van het bedrijf het probleem etc.

Ik heb het tot nu toe zo ver gekregen dat ik alle resultaten in een tabel op het scherm kan laten zien. Nu is er natuurlijk ook de kans dat er geen incident isvoor dat bedrijf. in dit geval wil ik een bericht laten weergeven. Ik heb hiervoor een COUNT gemaakt om te tellen of er dus resultaten zijn en dan in een IF gezet om vervolgens dus te bepalen of het een Tabel moet worden of het bericht dat er niks in staat. Op dit moment krijg ik het woord: "Array" uit mijn query Hier volgt mijn code van de pagina:

PHP:
<?php
require_once 'DBconnect.php';
$zoekterm = $_GET['zoek'];

$result = mysql_query("SELECT *
FROM `incidenten`
WHERE BedrijfsNaam = '$zoekterm'");

$resultaat = mysql_query("SELECT COUNT(IncidentNr)
FROM `incidenten` 

$aantal = mysql_fetch_array($resultaat);

echo "$aantal";

//if($aantal > 0){
echo "<table border =0>";
echo "<tr><td>" . 'IncidentNr' . "</td><td>" . 'Bedrijfsnaam' . "</td><td>" . 'PCNaam:' . "</td><td>" . 'Soort Apparaat:' . "</td><td>" . 'Soort Storing:' . "</td><td>" . 'Storings Melding:' . "</td></tr>";
while($row = mysql_fetch_array($result))
  {
  echo "<tr>";
  echo "<td><a href='/implementatie/details.php?id=" . $row['IncidentNr'] . "&naam=" . $row['BedrijfsNaam'] . "'> " . $row['IncidentNr'] . "</a></td><td>" . $row['BedrijfsNaam'] . "</td><td>" . $row['PCNaam'] . "</td><td>" . $row['SoortApparaat'] . "</td><td>". $row['SoortStoring'] . "</td><td>" . $row['StoringsMelding'] . "</td>";
  echo "</tr>";
  }
 echo "</table>";
//}else{
//echo "Er zijn geen incidenten van bedrijf beschikbaar,<br /> mogelijk zijn alle incidenten afgehandeld";
//}

?>

Het gaat dus om dit stukje:
PHP:
$resultaat = mysql_query("SELECT COUNT(IncidentNr)
FROM `incidenten` 

$aantal = mysql_fetch_array($resultaat);

echo "$aantal";
aantal komt dan terug met de waarde: Array

bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Mysql_fetch_row geeft ALTIJD een array terug, ook als er maar 1 rij is met 1 getal er in. Je moet dus in die array kijken en de waarde die je terugkrijgt er uit halen.

Mysql_fetch_row geeft ALTIJD een array terug, ook als er maar 1 rij is met 1 getal er in. Je moet dus in die array kijken en de waarde die je terugkrijgt er uit halen.

Thanks!

Was inderdaad vergeten het getal uit de array te lezen...

Je kunt ook het aantal rijen opvragen dat teruggegeven wordt.
In plaats van "$aantal = mysql_fetch_array($resultaat);" bepaal je het aantal rijen met "$num_rows = mysql_num_rows($result);".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan