Sata Raid probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cownijntje

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2010
In mijn gecrashte PC zaten 2 SATA schijven van 250GB als RAID0. 1 van de schijven is overleden (na 4 jaar) maar de andere schijf wordt wel gezien door het BIOS, maar niet in Windows 7; niet bij de Setup-sectie van de installatie schijf en niet in Windows verkenner. Wat kan ik doen om de schijf te redden??? En is er met de andere, overleden schijf nog iets te doen??? Ik wil de nog werkende schijf gewoon kunnen formatteren en hem in een nieuwe PC zetten.

Laatst bewerkt:
Raid 0 is alleen te recoveren als beide schijven leesbaar zijn.
1 schijf hardwarematig defect = einde verhaal.

Even een aanvulling op AenA. De DATA van een RAID0 set is niet te herstellen. De nog wel werkende schijf kun je natuurlijk gewoon weer gebruiken.

De reden dat Windows geen schijf ziet is waarschijnlijk omdat je BIOS nog staat ingesteld op RAID0. Zet de RAID uit in je BIOS en je kunt de schijf gewoon weer gebruiken en formatteren.

Nope...

Even een aanvulling op AenA. De DATA van een RAID0 set is niet te herstellen. De nog wel werkende schijf kun je natuurlijk gewoon weer gebruiken.

De reden dat Windows geen schijf ziet is waarschijnlijk omdat je BIOS nog staat ingesteld op RAID0. Zet de RAID uit in je BIOS en je kunt de schijf gewoon weer gebruiken en formatteren.

Het BIOS heb ik teruggezet naar AHCI, en de schijf wordt gezien als opstart-medium; Windows ziet hem echter niet...Formatteren gaat dus ook niet!! Meer ideeën???

Dood??

Raid 0 is alleen te recoveren als beide schijven leesbaar zijn.
1 schijf hardwarematig defect = einde verhaal.

Wat kan er eigenlijk stukgaan aan een SATA-schijf??? Er zit niks in...Ik heb hem open gehad, en de contacten schoongemaakt, hoopte dat het zou helpen, maar niet dus. Enig idee????

Wat kan er eigenlijk stukgaan aan een SATA-schijf??? Er zit niks in...Ik heb hem open gehad, en de contacten schoongemaakt, hoopte dat het zou helpen, maar niet dus. Enig idee????

Schijf zelf opengemaakt??
Contacten schoongemaakt??
Dat kan er dus stuk gaan aan een (SATA) schijf.

Eh, hallooooo
Waarom hier dan een vraag stellen over data recovery?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan