Foutmelding verzenden email met foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Ik wilde een email versturen met foto's.
Ik krijg steeds meer tegenstand tegen Windows LiveMail en denk er over om het te verwijderen en weer Outlook Express te installeren als dat gaat bij Windows 7.
Foto's aanklikken en per email verzenden net zoals ik het altijd deed met Outlook Express. Nu dit weer en er staat ook nog een andere vraag op dit forum.

Eerst komt er dan een schermpje met aanmelden bij Windows Live mail maar dat wil ik helemaal niet, dus dat heb ik weg geklikt.
Vervolgens wil ik de email verzenden en dan krijg ik de volgende foutmelding.
Weet iemand wat dat is en hoe ik dat oplos?
Er is een onbekende fout opgetreden.

Server: 'mail.zeelandnet.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x80070057
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee

Hoi,

OE werd geleverd bij WinXP, Windows Mail bij Vista en bij Win7 ..... niks.
Je moet zelf kiezen voor een mailprogramma.
De genoemde versies zijn allemaal vervangen door Windows Live Mail.
Als je geen mailprogramma als standaard voor het verwerken van je mail hebt ingesteld, dan ja: krijg je een 'grijze optie' wanneer je vanuit een ander programma (bijvoorbeeld de verkenner) direct een bestand wilt mailen. Windows weet dan namelijk niet met welk programma dat moet gebeuren .... logisch toch?

Er zijn nog een aantal mogelijke oorzaken:
- Je hebt ook andere mailprogramma's geïnstalleerd.
- Je gebruikt niet Internet Explorer als browser
.... enzonogwatmeer.

Met WLM is helemaal niks mis. Je moet alleen wel je mailaccount van zeelandnet op een correcte manier aanmaken en instellen onder dit mailprogramma.
Je kunt de instructies vinden bij ...... juist: zeelandnet ;)
Eenmaal goed ingesteld ben ik ervan overtuigd dat het helemaal goed gaat werken.
Want je huidige en de vorige topic duiden allebei op onjuiste accountinstellingen.

Als je geen mailprogramma als standaard voor het verwerken van je mail hebt ingesteld, dan ja: krijg je een 'grijze optie' wanneer je vanuit een ander programma (bijvoorbeeld de verkenner) direct een bestand wilt mailen. Windows weet dan namelijk niet met welk programma dat moet gebeuren .... logisch toch?

Dat vind ik niet logisch als je Windows mail als enige programma in je Windows 7 hebt. Er is geen keuze in Windows 7 en Windows mail staat als standaard programma aangemerkt.

Er zijn nog een aantal mogelijke oorzaken:
- Je hebt ook andere mailprogramma's geïnstalleerd.
- Je gebruikt niet Internet Explorer als browser
.... enzonogwatmeer.

Dat is dus niet het geval, Internet explorer, laatste versie en alleen Windwos Live Mail.

Je moet alleen wel je mailaccount van zeelandnet op een correcte manier aanmaken en instellen onder dit mailprogramma.

Ook dat is gewoon goed en het probleem heeft niets met Zeelandnet te maken.
Je kunt de foto's alleen niet, zoals bij Outlook Express, aanklikken en dan vervolgens via email verzenden want dan moet je eerst een acount aanmaken bij Windows Live Mail. Zodra je dat hebt gedaan kun je de foto's verzenden en worden ze opgeslagen op de server van Windows Live Mail. Ik wil helemaal niet dat de foto's daar in een album worden opgeslagen.

Want je huidige en de vorige topic duiden allebei op onjuiste accountinstellingen.

Absoluut niet en het heeft niets te maken met onjuiste accountinstellingen

Hoi,

Sorry dat ik het zeg, maar je kraamt nu écht onzin uit.
Hieruit blijkt dat je een aantal zaken gewoon niet begrijpt en denkt dat WLM net zoiets is als Hotmail.

Nogmaals: WLM is de vervanger voor Outlook Express en een op jou computer werkend mailprogramma.
In WLM breng je je mailaccounts onder van welke willekeurige provider ook, dus ook die van zeelandnet.
De verplichting tot het aanmaken van een 'Windows Live Mail account' wanneer je het programma gebruikt is dus onzin en een dergelijk account bestaat helemaal niet.

Windows Live Mail - tenslotte - is dus geen online draaiend mailprogramma. Van het 'uploaden' van foto's naar één of andere 'server' is helemaal geen sprake.
Uiteraard stuur je wel degelijk een foto naar een server wanneer je per mail een foto verzendt ..... namelijk naar de mailserver van de geadresseerde, maar dat is dan ook alles en dat doe je altijd als je bijlagen met een mailtje verstuurt. Van een 'album' is dus helemaal geen sprake.

PS: als je met IE als 'laatste versie' de bètaversie van IE9 bedoelt zou ik die maar gauw verwijderen, want die zit vol met bugs. De laatste betrouwbare versie is release 8.x

Laatst bewerkt:
Heeft iemand wel een antwoord op mijn vragen want hier schiet ik niets mee op.

Heeft iemand wel een antwoord op mijn vragen want hier schiet ik niets mee op.

Ik ga dit melden! Want je hebt wel degelijk een antwoord op je vragen.

Mijn eerdere reacties komen dus op het volgende neer:
1. OE is niet als programma beschikbaar in Windows7, daarvoor in de plaats is Windows Live Mail beschikbaar als download
2. WLM is als programma vergelijkbaar met OE: het wordt lokaal op je computer geïnstalleerd en mail wordt dus ook via dit programma op je computer beheerd en afgehandeld
3. Er is waarschijnlijk iets mis met de instellingen van je account in WLM, verwijder dit account uit WLM en lees de instructies die je bij zeelandnet kunt vinden wanneer je opnieuw je accountgegevens invoert in WLM.
4. In uiterste geval verwijder je WLM als programma via het configuratiescherm, start je pc opnieuw en download en installeert het opnieuw.

Rechtsklikken op een bestand (mailbericht mag bij zeelandnet niet meer dan 10Mb groot zijn .....) en kiezen voor 'Kopiëren naar ....' >> Email-ontvanger
Of
In de werkbalk van de Verkenner klikken op 'Email...' nadat je het te versturen bestand eenmaal hebt aangeklikt.

Laatst bewerkt:
Sorry dat ik het zeg, maar je kraamt nu écht onzin uit.

Beiden rustig aan aub.

Er is in dit topic prima uitleg gegeven over de problemen van Robertusje.

WLM werkt op alle accounts van welke provider dan ook.
Zelfs importeren van gratis hotmail is nog steeds mogelijk.

@ Robertsje,
kun je een screenshot maken van je huidige instellingen, en een deel van de gegeven verbergen, of een fake naam invullen?
Zolang de provider gegevens en mail-server gegevens maar 100% juist zijn ?

Oh maar ik ben wel rustig hoor alleen kan de vorige respondant blijkbaar niet goed lezen, ik heb op al zijn antwoorden een tegenreactie gegeven.
Als iemand aan mij vraagt hoeveel 1+1 is en ik antwoord 3 dan heb je ook een antwoord alleen niet het juiste.

Het werkt gewoon alleen niet als je de foto's aanklikt zoals ik zei en wil versturen want dan komt er een schermpje op van Windows Live Mail dat je je moet aanmelden of inloggen. Dat is het en dat heeft niets met instellingen te maken. Emails versturen met bijlage gaat wel gewoon uiteraard.
Ik krijg en verstuur vele 10tallen emails per dag, met verschillende accounts, alleen dat ene gaat niet door dat eerder vernoemde inlogschermpje.

Verder gaat ook niet als je op internet zit en je klikt op "pagina" en dan koppeling verzenden.

Windows LIve Mail staat ingesteld zoals het van de fabrikant afkomstig is, ik heb niets toegevoegd en/of veranderd, zou zelfs niet weten waar want ook dat vind ik onduidelijk in Windows Live Mail.

Foto's aanklikken en dan klikken op email werkt alleen als je ingelogd bent met een live account.
Ik heb een live account gemaakt en die toegevoegd en nu logtWindows Live Mail automatisch in en dan kun je foto's versturen.
De account heb ik verwijderd want ik gebruik de live account niet en komt er alleen spam op binnen maar ik blijf aangemeld en dan kun je de foto's versturen en daar was het om te doen.
Instellingen waren goed, dat gaat overigens automatisch bij Windows Live Mail.

Met de aangeboden oplossing sluit ik de topic. Oude topics mogen namelijk met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan