menubalk op desktop weg! help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ammmm202

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2010
Hallo,
Ik heb na een tijdje mijn laptop weer opgestart. Toen wou ik AVG installeren. Dat had ik gedaan, waarna ik allemaal rare vensters kreeg waar in stond: Trojan Horse. Ik heb AVG verwijderd. Nadat ik AVG had verwijderd werkte alles weer optimaal. Toch wou ik een antivirus op mijn laptop hebben dus heb ik NortonAntiVirus geiinstalleerd, de versie die gratis is voor 15 dagen. Nadat ik het geiinstalleerd had moest ik mijn laptop opnieuw opstarten omdat dat volgens het programma handig was. Dat heb ik gedaan, maar toen was de menubalk op het desktop oppeens verdwenen. Kan iemand mij met dit probleem helpen? Alvast bedankt.
Groetjes!

welk progamma staat op je pc ?( windows vista , windows 7 ....)

Bedoel je de taakbalk onderaan?
kijk eens in: rechter muis op start>eigenschappen>taakbalk hoe hier je vinkjes staan.
Kies alleen voor taakbalk vergrendelen.

Laatst bewerkt:
De balk waar 'start' op staat is juist verdwenen.

Laatst bewerkt:
je kan in je documenten gaan en dan op die dunne balk vanboven kun je je configuratiescherm openen zoals bij alle pc's

heb ik ook
ga in je configuratiesscherm en dan taalbalk dan moet je zichtbaar maken

Hoe kan ik bij 'configuratiesscherm' komen als ik op ctrl-alt-delete indruk? Ik weet niet hoe ik anders bij het configuratiescherm kan komen, zonder op 'start' te klikken.

je kan in je documenten gaan en dan op die dunne balk vanboven kun je je configuratiescherm openen

Als ik alles sluit, zie ik alleen mijn achtergrond, geen pictogrammen. Ik kan alleen naar programma's door ctrl-alt-delete te doen en dan 'new task' en dan 'browse'.

oftewel maak je vlug een map naar je configuratiescherm op je tabblad
rechtermuisknop dan nieuw en dan map

Laatst bewerkt:
Druk op windowsvlaggetje op je toetsenbord>configuratiescherm>taakbalk :rolleyes:

Ik kan niet bij mijn docuenten komen en ik kan geen rechtermuisknop klikken op het desktop.

Probeer eens naar taakbeheer te gaan (CTRL+ALT+DEL en dan taakbeheer), dan dit plaatje volgen;

Ga naar ''toepassingen'', en druk dan op ''nieuwe taak''

2n7ftdv.png

Vul dan "explorer.exe" in.

w1ahix.png

Druk nu op "Ok"

Als hij dan een foutmelding geeft, heeft Norton waarschijnlijk je explorer.exe verwijderd, omdat deze geïnfecteerd was/is.

Zoniet, dan zou normaal gesproken je taakbalk weer terugkomen.

Probeer eens naar taakbeheer te gaan (CTRL+ALT+DEL en dan taakbeheer), dan dit plaatje volgen;

Ga naar ''toepassingen'', en druk dan op ''nieuwe taak''

2n7ftdv.png

Vul dan "explorer.exe" in.

w1ahix.png

Druk nu op "Ok"

Als hij dan een foutmelding geeft, heeft Norton waarschijnlijk je explorer.exe verwijderd, omdat deze geïnfecteerd was/is.

Zoniet, dan zou normaal gesproken je taakbalk weer terugkomen.

Bedankt! Ik kreeg een foutmelding. Het bleek dat ik 149 geinfecteerde objecten had. Welk gratis AntiVirus programma raad je mij aan?

Bedankt! Ik kreeg een foutmelding. Het bleek dat ik 149 geinfecteerde objecten had. Welk gratis AntiVirus programma raad je mij aan?

Ik kan je aanraden om even in mijn onderschrift te kijken, maar stel dat je dit allemaal niet kunt uitvoeren, kan je het beste het onderstaande uitvoeren om explorer.exe weer terug te krijgen, zodat je kunt scannen op de pc.

(4) Exlorer.exe is Missing:

If explorer.exe is not in C:\WINDOWS\ then insert your Windows CD and,
using the 'Task Manager' (File -> New Task), run the 'System File Checker'
utility with this command: sfc /scannow

If the 'System File Checker' didn't replace it, boot to the Recovery Console
with the Windows CD and copy explorer.exe manually:

1. Insert the Windows CD and restart.
2. When setup begins, choose the "Repair or Recover" option by pressing "R".
3. Once at the command prompt, enter:
expand D:\i386 /F:EXPLORER.EX_ C:\WINDOWS\explorer.exe /y
(D: is the CD drive letter, C: is the Windows partition, change if necessary
4. To exit the Recovery Console, type: exit.

If the desktop still does not load then, from within the Task Manager, run a new
task to open the Registry Editor:
regedit.exe
and check the registry data from above, adding as necessary if it is missing or
incorrect.
Bron: Klikkerdeklik!

Ik kan je aanraden om even in mijn onderschrift te kijken, maar stel dat je dit allemaal niet kunt uitvoeren, kan je het beste het onderstaande uitvoeren om explorer.exe weer terug te krijgen, zodat je kunt scannen op de pc.

Bron: Klikkerdeklik!

Ik heb alle geinfecteerde bestanden verwijderd. Wat moet ik nu doen zodat de menubalk terug komt? Ik heb geen windows CD. Als ik explorer.exe bij 'nieuwe taak' intyp krijg ik alweer een foutmelding.

Hoeveel bits is je versie van Windows 7? Ik kan dan proberen een nieuwe explorer.exe te regelen voor je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan