ATI driver/ resolutie beeldscherm raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarie747

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
Beste mensen,

ik heb met hulp van iemand hier gelukkig al veel kunnen oplossen aan mijn op hol geslagen laptop maar nog niet alles.
Mijn beeldscherm van mijn monitor is klein als ik windows normaal open. En de kleuren zijn wazig en soort van vakjes.
Ik heb begrepen dat een rootkidd virus?? (weet niet of ik dat goed zeg) iets in mijn instellingen heeft gewijzigd (niet leuk :( )

Ik heb alle scans gedaan die iedereen hier aanraadde, en alles wat er gevonden werd verwijderd. Wel blijft wiondows zeggen dat er een soort van beveiligingsrisico is met mijn kerio personal firewall. ik moet de status checken. Gedaan en hij staat aan dus ik begrijp niet wat nog meer????

Maar nu mijn beeldscherm ik heb geprobeerd de resolutie aan te passen en de kleurkwaliteit, deze staat op 600 bij 480 en kleur op iets van 4 inch, alles het laagste.
ik hoop dat daardoor mijn beeldscherm zo raar is. Maar de schuifjes blijven niet staan.

Maar nu had de helper hier het over het installeren van ATI drivers, blijkbaar stonden die uit. Of zijn gedeinstalleerd (niet leuk).
Alleen hoe kan ik dit alles nu herstellen, geen idee.

iemand??

Hoi,
als je een plausibel antwoord wilt hebben moet je toch echt de specs van je laptop vermelden (merk/type e/o modelnr.)

Hoi, bedankt voor je reactie.

op de laptop zelf staat HP pavilion ze5600.

rechtonder zit nog een stickertje naast designed for windows xp microsoft. daar staat op ze5611ea.

nog iets met een sticker intel processor, rafische ATI mobility radeon processor.
Radeon IGP.

ik heb via iemand hier drivers geprobeerd te installeren maar dan krijg ik van windows de melding dat er een groot risico is.
Ik heb geen idee welke driver ik moet installeren en waarom zowieso ik mijn resolutie en kleur niet gewoon kan aanpassen??

Hoi,

Zou je deze eens kunnen downloaden en installeren deze meld misschien de juiste grafische chip.

driver graphics neem ik aan? sorry maar ik vind het maar ingewikkeld.

En voor zover ik zag gaven de 2 heren van hierboven 2 verschillende mogelijkheden, of zijn de links hetzelfde (zien er niet hetzelfde uit namelijk)?

Neen,zijn totaal 2 verschillende linken.

Je klikt op het zwarte balkje "download" bij de graphics driver

Hoi,

Die van mij was om je type te achterhalen maar de oplossing van dirkie00 is prima dus deze gewoon downloaden en installeren en dan zou alles weer oke moeten zijn

Maare...en die opmerking heb ik al eens geplaatst.

Ik krijg steeds meer het idee dat je vanaf augustus steeds van de regen in de drup komt of in deze tijd van de sneeuw in de ijzel....:confused:

Hoi,

Oke dat is al erg lang ik heb ze niet terug gelezen maar als dit al zo lang en divers van problemen is zou een schone installatie geen kwaad kunnen maar daar zou gezien dit topic hulp bij moeten heb ik z'n idee.

klopt, intussen zijn er alweer een aantal dingen opgelost. Bijvoorbeeld ik heb gescanned met die 2 programma's die hier werden genoemd en alles wat werd gevonden verwijderd.

Ook heeft intussen iemand hier mij geholpen iets meer ruimte te krijgen op mijn c schijf. CC celaner heb ik ook al gedaan maar dat gaf niet zoveel ruimte. Herstelpunten verwijderd en dat gaf meer ruimte. Toch is c nog aardig vol met ???

opnieuw installeren is misschien een optie echter ik weet even niet hoe en begin ik dan met een schone pc?? iemand zei dat ik ook alleen de C schijf kon herinstalleeren en dat D dan bij het oude bleef. Ik weet niet wat beter is.

C en D partitie's heb ik niks van aangepast. ik weet niet of dat kan en mag. mijn C is in ieder geval de helft van mijn D schijf. (heten C en d schijf).

En dat gedoe van nu, raar beeldscherm, resolutie's veranderd, dingen die opeens waren teruggezet naar standaardinstellingen, geen idee hoe dat opeens kwam. MBAM vond alleen een rootkidd. Of het dat was?

Ik probeer nu eerst mijn beeld weer normaal te krijgen.
Scannen heb ik dus gedaan onlangs en alles verwijderd.

Lost een herinstallatie dan alles in 1 keer op?

Hoi,

In 9 van de 10 gevallen wel ja . maar probeer eerst de ati driver maar.

beste mensen,

hoera, het is gelukt om die ati drivers te installeren en ik heb weer normaal beeld. over het hele scherm.

iemand enig idee waar/hoe ik kan kijken hoe mijn beeldinstelling/resolutie nu staat??

Maar toch heb ik nog een aantal problemen.
kort gezegd de laptop is supersloom en ik heb van de 12,4 nog 680 mb over. ik heb gekeken waar het in zit maar dat is volgens mij allemaal van windows. geen idee wat ik zomaar kan verwijderen. :(

En ik wil een foto als bureaublad achtergrond plaatsen zoals eerst maar dat lukt niet, iemand.

Hoe krijg ik mijn laptop sneller???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan