Driver - problemen na windows xp herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartenoolderin

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Hallo,
Ik heb mijn computer helemaal opnieuw geinstalleerd. Nu hij klaar is met het installeren van het besturingssysteem, en ik kijk bij apparaat beheer, zie ik 8 gele vraagtekentjes staan. Ik denk dat ik daarvoor nu de stuurprogramma's moet bijwerken, maar kunnen jullie me vertellen waar ik deze vandaan haal?
Het gaat om de volgende vraagtekentjes, allemaal bij overige apparaten:
2x ethernet controller(1 is nu opgelost),
1x onbekend apparaat,
1x PCI Device,
1x SM-buscontroller,
2x USB-controller en
1x videocontroller(VGA-compatibel).

Ik weet niet wat voor belangrijke informatie er nodig is, maar ivm een defect is er een nieuw moederbord in mijn computer gezet. Ik weet alleen niet welk type dit is.
processor: amd athlon (tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+
videokaart: nVidia Ge-Force 8600 GTS

Voor meer informatie over mijn computer moet je maar even reageren.
Ik weet wel wat van computers maar ik ben niet echt een "pro", dus als het kan zo nederlands mogelijk, haha:rolleyes:

Alvast bedankt,
Maarten

Laatst bewerkt:
Hoi,
Bedankt voor de snelle reactie. Mijn computer is zelfgebouwd door het bedrijf ASCI in Assen. Ik weet dus niet precies wat voor type pc dit is. Ik heb echter geen fijne ervaring met dit bedrijf dus ik wil mijn computer daar niet meer heen brengen, en eerst zoveel mogelijk zelf doen. Ik zal het programma even downloaden vanaf deze laptop en op die pc zetten, want ik heb nu dus ook geen internet op die pc.
:)

Moederbord: MSI K9A2GM V3 (MS-7302)
Chipset: AMD RS690/RS690M
Processor: AMD Athlon 64 X2 4200+ @2200MHz
Fysiek geheugen: 2048 mb (2 x 1024 DDR-2 SDRAM)
80 gb Hitachi HARDE SCHIJF
DVD-rom station: ATAPI DVD A DH20A4P
Netwerkkaart: Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
Netwerkkaart: Realtek Semiconductor RTL8169/8110 Gigabit Ethernet Adapter
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600(32-bits)
DirectX versie: 0.0

is er nog meer informatie nodig?
groet

Laatst bewerkt:
dus daar kan ik alles vinden? Ook voor de netwerkkaart e.d.?
dat zou wel echt supertof zijn.

groet:)

Realtek PCI-E Ethernet Drivers staan ook in die link.

Als ik de driver voor de RS690 download, krijg ik een foutmelding(diagnostisch bericht: onverwacht einde) bij het openen, en vervolgens wil ik het .exe bestand uitvoeren, en dan krijg ik weer een fout(kan het bestand niet uivoeren).
wat moet ik hieraan doen?

Ik heb trouwens de ethernet driver uitgevoerd, en heb nu internet op mijn computer!
edit: de videocontroller is ook opgelost, heb de drivers van nvidia gedownload voor mijn kaart.

De overgebleven problemen zijn nu dus:
1x ethernet controller
1x SM-buscontroller
1x PCI-device

Laatst bewerkt:
Hierbij een goede raad : Als het systeem goed werkt, een backup maken van alle drivers. Bij een nieuwe installatie kan je deze dan weer zo terugzetten, zonder eindeloos te moeten zoeken.

Helemaal met je eens, de drivers die ik tot nu toe heb geinstalleerd heb ik gelijk op een usb stick gezet. Weet je toevallig nog een oplossing voor mijn 3 kleine probleempjes?

Als ik de driver voor de RS690 download, krijg ik een foutmelding(diagnostisch bericht: onverwacht einde) bij het openen, en vervolgens wil ik het .exe bestand uitvoeren, en dan krijg ik weer een fout(kan het bestand niet uivoeren).
wat moet ik hieraan doen?

Is deze nog gelukt?
Volgens mij horen die 3 daarbij.

Er zijn verschillende programma's die dit voor je doen, zoals b.v. Drivermax. Men maakt wel een backup van het systeem, dus waarom ook niet van de drivers?

Hoi,
nee dat probleem is nog niet opgelost. Ik ben nu bezig met updaten tm servicepack 3.
Zou je hier een oplossing voor weten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan