upgraden, maar wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie1

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Beste,

Ik ben van plan om mijn Acer-laptop wat te upgraden. Ik heb met Everest een volledig systeemrapport gemaakt en bekeken. Nu wil ik graag weten: wat kan ik wel upgraden bij deze laptop en wat niet? Het volledige rapport van de systeemanalyse kun je HIER vinden.

Alvast bedankt, Timmie1

een laptop upgraden gaat niet zo makkelijk...!

Dan ben je snel klaar....

Je kan aan die laptop niets upgraden!

laptop upgrade is opzich een mogelijkheid. alleen is het wat lastiger. waarom zou je willen upgraden, te langzaam, kan geen recente games spelen, ik kom steeds werkgeheugen te kort. Het zit ongeveer zo ( correct me if i am wrong) de processor kan worden geupgrade door een van de zelfde socket en het zelfde tdp, het verschil met je huidige processor zou dus zijn dat hij een paar honderd mhz sneller wordt. ram geheugen kan vrij simpel. hardeschijfruimte kan ook gewoon aangepast worden. natuurlijk is het voordehand liggender om een nieuwe laptop te kopen maar als je budget niet zo heel groot is en een kleine snelheidsverbetering goed genoeg is kan het ook zo. ik heb dit verheel zo uitgebreid gemaakt omdat de andere allemaal nog al kort af nee zeggen.

Kan me ook wel voorstellen dat ze beetje kortaf zijn.Als je beetje onderzoek doet naar dit laptopje zal een processor upgrade al geen verbetering geven.Simpelweg... omdat het bordje geen betere processoren aankan.;)
2gb ram zit er al in en is ook al het max.

Oftewel: de tweede regel van Mrmusic is wel een juiste.:D

EDIT:En dan heb ik nog geen woord gerept over de grafische chip.

Laatst bewerkt:
@ frank klopt allemaal was om te zeggen at het niet altijd zo is.

Oei, jammer want het is een fijn dingetje:(. Hij heeft het altijd goed gedaan, terwijl ik nu bij een 1/2 jarige Hp Pavilion-laptop al problemen met hitte en koeling heb. De Aspire blijft btw altijd tussen de 28 graden en de 47 graden:cool:, de andere heeft al na 15 minuten buien van rond de 61 graden:mad:. Daarom dacht ik eraan om deze maar weer te gebruiken. Ik heb voor die Hp nog wel garantie, maar dan moet hij naar Schiphol-Rijk toe en ben ik hem ruim een maand kwijt :confused:.

een laptop upgraden gaat niet zo makkelijk...!

Ik weet dat het niet zo makkelijk gaat, maar ik hoopte toch op een of andere manier nog wat te verbeteren... Helaas heb ik geen plaats en geen ma voor een complete kast+beeldscherm...:p

weet niet of je beetje handig bent met pc's , laptoptje openschroeven , koeling er af halen en uit stoffen wilt nog wel eens helpen, anders kan je je ook eens verdiepen in onder volten.

@Trezor;Ook dat is niet van toepassing bij deze laptop:d

Beperkte bios dus volten??

In het logje is te zien dat er nog maar 669MB vrij is op C:
Als je zorg dat je daar minimaal een aantal GB vrij heb dan zal dat al schelen in snelheid.
Het ram geheugen is ook nog uit te breiden naar 4GB:
erstaat:
Maximale Geheugenmodulegrootte 2048 MB
Geheugenslots 2
Dus per geheugen slot kun je 2048MB plaatsen
Ik twijfel alleen of dat nut heeft met je huidige processor. En de 2GB die er nu in zit wordt nog niet tot de helft gebruikt.(weet niet wat je allemaal (niet) open had staan tijdens logje)
Fysiek geheugen:
Totaal 2038 MB
Gebruikt 770 MB
Vrij 1267 MB
Percentage 38 %

Wisselbestandgrootte:
Totaal 3922 MB
Gebruikt 663 MB
Vrij 3258 MB
Percentage 17 %
Je wisselbestandgeheugen kun je ook wel wat kleiner maken. slechts 17% is gebruikt en je hebt bijna 4GB beschikbaar gesteld als wisselgeheugen. Deze 4GB ben je dus kwijt op je hardeschijf. Maar hier maar wat minder van. 1750MB ofzo

Laptopje kan maar 2gb aan!!

Daarbij is de vraagstelling of die wat kan upgraden.
Wat sneller maken zou kunnen dmv wat opruiming of wellicht eens een schone installatie.Maar daar houdt het mee op

1. Laptopje kan maar 2gb aan!!

2. Daarbij is de vraagstelling of die wat kan upgraden.
1. Misschien heb je gelijk maar uit het logje maak ik iets anders op.

2. Ik vind dit een beetje een negatieve benadering.
Waarom alleen maar zijn ene vraag beantwoorden als je ook verder kunt kijken dan je neus lang is.

Geef mij eens aan waar staat dat de laptop naar 4gb zou kunnen.
Want als je het www opduikt(en ook bij Acer)geeft toch allemaal 2gb.En wat jij aangeeft gaat over totale groote verdeeld over 2 slots.(geheugenCONTROLLER)

Mijn antwoord op punt 2:Wel mij helemaal quoten dan he.Ik geef toch ook aan wat er dan evt aan snelheid gedaan kan worden.Dit staat buiten het upgraden om.

Laatst bewerkt:
weet niet of je beetje handig bent met pc's , laptoptje openschroeven , koeling er af halen en uit stoffen wilt nog wel eens helpen, anders kan je je ook eens verdiepen in onder volten.
Ik oefen mezelf met wat oudere pc's uitschroeven en uitelkaar halen, dus ik ben al geen leek. Ik heb de Hp idd opengemaakt, maar ik kon de koeling niet vinden, zelfs met alle compartimenten open. By het ventileergat zat geen compartiment. Ik neem dus aan(deels uit ervaring) dat ik dan alles open moet maken en los moet maken en dat heb ik nog nooit gedaan met een laptop. Ik heb wel gelijk ook koeling van de acer en een andere kapotte PB eruit gehaald en afgestofd daar had ik ook geen moeite mee. Ik heb in juli toen de pb stukging met die modules geupgraded naar 2x 1gb ipv 2x512mb. Ik weet niet wat volten is, maar ik zal me er zeker in verdiepen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan