google

Status
Niet open voor verdere reacties.

mofra

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
In Windows Vista kun je rechtsboven zoeken met verschillende zoekmachines, nou wil ik google.nl als standaard gaan gebruiken, maar die komt iedere keer in het engels tevoorschijn. Zet ik de instellingen op nederlands dan zet ie het even op nederlands maar maak ik een nieuwe zoekopdracht komt ie weer terug in het engels. Is hier een oplossing voor?

Ik hoor het wel
Prettige dag verder

Mofra

1. Open Internet Explorer (u moet minimaal versie 7 hebben)
2. Klik rechtsboven op het pijltje naar beneden naast het zoekvakje en kies Meer zoekmachines zoeken

Op de webpagina die zich nu opent in Internet Explorer staat Google vermeld, maar dit is de Engelse versie. Wij willen natuurlijk de Nederlandse Google. Daarom maken we zelf een zoekmachine aan.
3. U kopieert in het gele vak rechts op de pagina (bij 'Create Your Own') onder 3. Paste the URL of the Search results URL exact deze regel:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=TEST&meta=
4. In het gele vak vult u onder 4. Specify a name for the search provider Name een beschrijvende naam in zoals bijvoorbeeld:
Google Nederland

Zelf Google Nederland als zoekmachine toevoegen in Internet Explorer
5. Klik nu onder 5. op de knop Install
6. Er opent een venster Zoekmachine toevoegen, hier zet u een vinkje bij Als standaard zoekmachine instellen en klikt u op Zoekmachine toevoegen
Nu is Google Nederland de standaard zoekmachine in het zoekvak van Internet Explorer.

Werk je met een Englse Windows of via een Engelse proxy?

1. Open Internet Explorer (u moet minimaal versie 7 hebben)
2. Klik rechtsboven op het pijltje naar beneden naast het zoekvakje en kies Meer zoekmachines zoeken

Op de webpagina die zich nu opent in Internet Explorer staat Google vermeld, maar dit is de Engelse versie. Wij willen natuurlijk de Nederlandse Google. Daarom maken we zelf een zoekmachine aan.
3. U kopieert in het gele vak rechts op de pagina (bij 'Create Your Own') onder 3. Paste the URL of the Search results URL exact deze regel:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=TEST&meta=
4. In het gele vak vult u onder 4. Specify a name for the search provider Name een beschrijvende naam in zoals bijvoorbeeld:
Google Nederland

Zelf Google Nederland als zoekmachine toevoegen in Internet Explorer
5. Klik nu onder 5. op de knop Install
6. Er opent een venster Zoekmachine toevoegen, hier zet u een vinkje bij Als standaard zoekmachine instellen en klikt u op Zoekmachine toevoegen
Nu is Google Nederland de standaard zoekmachine in het zoekvak van Internet Explorer.

Dit heeft geleid tot de juiste oplossing bedankt voor alle genomen moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan