• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenno

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2007
Zie mijn bestandje.
Het is de bedoeling dat de gegevens uit tabblad 3 automatisch geplaatst worden in tabblad 1.
De locatie en functie zijn doorslaggevend.

Wie kan mij helpen?:o

Groet,

Glenno

Bijlagen

draaitabel waarbij je desnoods kan filteren op locatie zodat je enkel die gewenste overhoudt.

Bijlagen

Levert niet de oplossing

draaitabel waarbij je desnoods kan filteren op locatie zodat je enkel die gewenste overhoudt.

Dank voor je reactie. :thumb:
De oplossing sluit helaas niet voldoende aan bij de behoefte.
De gegevens uit tabblad 3 kunnen per maand qua aantal verschillen. De totalen moeten worden afgezet tegen gegevens uit een ander tabblad. Er moet gerekend en vergeleken worden.
Zijn volgens mij geen dingen die je vooraf kan koppelen aan een draaitabel.

Ik heb het bestand iets aangevuld waardoor er wellicht meer duidelijkheid ontstaat.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Misschien met stukje code.

Edit: bestand iets gebruiksvriendelijker gemaakt (wel/geen hoofdlettergebruik)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Misschien met stukje code.

Edit: bestand iets gebruiksvriendelijker gemaakt (wel/geen hoofdlettergebruik)

Ik kom er toch niet uit.
Heb op kantoor toch een "te grote broek" aangetrokken. :( Dacht wel even een bestandje te kunnen maken om mijn werkzaamheden wat te vergemakkelijken, maar kom er echt niet uit.
Ik heb het bestandje, zoals het zou moeten worden bijgevoegd.
Kan iemand mij uit de brand helpen? De code die HSV heeft gemaakt kan ik niet eens lezen, laatstaan doorvoeren voor de andere rijen/gegevens.

Is er meer info nodig, dan hoor ik het graag.

Glenno

Bijlagen

Waar wil je op zoeken Glenno (op lokatie ws.), in de code stond blad3, maar die is er niet meer zo te zien.

Waar wil je op zoeken Glenno (op lokatie ws.), in de code stond blad3, maar die is er niet meer zo te zien.

Blad 3 = gegevensbestand geworden

Wat een snelle reactie van je

Gr. Glenno

Nieuwjaarsvisite ging net weg, en dacht nog even een kijkje te nemen.

Wil je zoeken op kolom H van 'gegevensbestand'?

Nieuwjaarsvisite ging net weg, en dacht nog even een kijkje te nemen.

Wil je zoeken op kolom H van 'gegevensbestand'?

Klopt.
De locatie en de functie zijn het belangrijkst om te zoeken.
Op elke locatie zitten verschillende functionarissen. ( samenstelling en aantal kan ook per locatie verschillen).

Glenno

de layout nodigt niet precies uit tot het vinden van een eenvoudige oplossing. Samengevoegde cellen zijn nefast !
In bijlage volhard ik even in draaitabellen, dan gooi ik daar tal van lege kolommen tussen (draaitabellen zijn soms wat onvoorspelbaar) en vervolgens ga ik verder vanaf de kolom AA om je gegevens op te halen.
Straks nog enkel eens je subtotalen toevoegen als deze versie je beter afgaat ... .

Bijlagen

Ik denk dat de samengevoegde cellen er even staan voor de uitleg, en normaal niet (weet het niet zeker).

Misschien overbodig maar plaats het maar.
Twee comboboxen aangemaakt voor het zoeken naar de gegevens.

Bijlagen

Ik denk dat de samengevoegde cellen er even staan voor de uitleg, en normaal niet (weet het niet zeker).

Misschien overbodig maar plaats het maar.
Twee comboboxen aangemaakt voor het zoeken naar de gegevens.

Harry,

Excuus voor mijn late reactie. Vanaf zondag te bed met zware griep. Begin nu langzaam "boven water" te komen. Ga morgen kijken naar de geboden oplossing.
Alvast bedankt.

Groeten,

Glenno

de layout nodigt niet precies uit tot het vinden van een eenvoudige oplossing. Samengevoegde cellen zijn nefast !
In bijlage volhard ik even in draaitabellen, dan gooi ik daar tal van lege kolommen tussen (draaitabellen zijn soms wat onvoorspelbaar) en vervolgens ga ik verder vanaf de kolom AA om je gegevens op te halen.
Straks nog enkel eens je subtotalen toevoegen als deze versie je beter afgaat ... .

Cow18,

Excuus voor mijn late reactie. Vanaf zondag te bed met zware griep. Begin nu langzaam "boven water" te komen. Ga morgen kijken naar de geboden oplossing.
Alvast bedankt.

Groeten,

Glenno

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan