overstappen of niet (van kpn internetplus bellen)

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
wie kan mij op weg helpen? heb nu een abonnement bij kpn. dat gaat tarieven wijzigen. en volgens mij verandert er ook iets in abonnement (dat las ik in de krant).
is het verstandig te blijven? of is het beter om een andere (betere, goedkopere) provider te nemen. het gaat om internet en vast bellen (dat laatste steeds minder). of is het verstandiger om een abonnement te nemen met tv?
wie helpt mij op weg? waar kan ik het best kijken/vergelijken?
alvast dank
groet

Uit 43 jaar IT-ervaring weet ik dat het te veel combineren van verschillende technische zaken in één vragen om ellende is.
Om die reden heb ik nog steeds een aparte TV-abonnement, een apart abonnement voor telefoon en ook een voor Internet. Natuurlijk is dat duurder dan zo'n 3-in-1 toestand (overigens in de praktijk scheelt het niet zo veel als de reclames doen lijken), maar veel belangrijker vind ik dat ik nooit technische storingen heb en dat kunnen velen van mijn kennissen die wel gekozen hebben voor 3-in-1 niet zeggen. Kwaliteit kost gewoon iets meer.

dank voor je reactie, zo had ik het nog niet bekeken (bij geluidsapparatuur heb ik vroeger wel altijd voor losse componenten gekozen....)
maar als ik alles bij éen aanbieder haal, bijvoorbeeld kpn of ziggo, dan maakt het allemaal toch niet zoveel uit? of heb jij suggesties voor deelabonnementen voor internet en andere zaken?
graag hoor ik van je!

Ieder z'n eigen ervaringen natuurlijk.

Ik heb nu al een jaar of 8 3in1 bij ziggo en echter nog nooit problemen gehad.
Telefonisch altijd bereikbaar en internet is mooi stabiel.

Ieder z'n eigen ervaringen natuurlijk.

Ik heb nu al een jaar of 8 3in1 bij ziggo en echter nog nooit problemen gehad.
Telefonisch altijd bereikbaar en internet is mooi stabiel.

en de kosten?
en als je helpdesk nodig hebt? een duur 0900-nummer?

dank voor je reactie, zo had ik het nog niet bekeken (bij geluidsapparatuur heb ik vroeger wel altijd voor losse componenten gekozen....)
maar als ik alles bij éen aanbieder haal, bijvoorbeeld kpn of ziggo, dan maakt het allemaal toch niet zoveel uit? of heb jij suggesties voor deelabonnementen voor internet en andere zaken?
graag hoor ik van je!

Ik geloof heilig in het principe dat elk bedrijf, c.q. elke branche, zijn eigen specialiteit heeft, waar ze erg goed in zijn, van huis uit. Anders gezegd: schoenmaker blijf bij je leest.
Zo is Ziggo erg goed in TV, KPN erg goed in telefonie en XS4all de beste internet provider en zie hier, zo heb ik ook mijn abonnementen geregeld :d

Dan over uw opmerking over of het nu wat uitmaakt om alles van één leverancier te nemen. Mijn antwoord is deels wat ik hier boven al stelde: schoenmaker blijf bij je leest. Maar wat minstens zo belangrijk is is dat alle providers van 1-in-3, ongeacht of dat nu Ziggo, KPN, UPC, of welke dan ook is, zijn zich aan het invechten op deze markt. Om die reden bieden ze 3-in-1 aan ongeveer tegen de kostprijs. Dat gaat ten koste van de kwaliteit, maar zeker ten koste van de service dat zich dan vertaalt in nogal dure helpdesken (veel tikken) met personeel die niet meer weet dan wat er in de brochure staat.

Hallo.

Ik heb al een hele tijd alles in een van ziggo.
Internet en tv en bellen geen problemen hoor.
goed beeld goede internet verbinding en geen klage over telefonie.
Geen dure helpdesk en als je alles in 1 hebt kun je gratis met de helpdesk bellen.
En daar staat nog tegen over dat je met andere ziggo abbonee's gratis onderling kunt bellen.

Groetjes Cees.

:cool::cool:

Laatst bewerkt:
Hoi !

Met de meeste consumenten ben ik het eens dat XS4ALL op alle gebied de beste provider is; de consumentenbond heeft het hele bijna afgelopen jaar XS4ALL als no. 1 gekozen !

Combinatie met Digitenne voor 5 euri's extra is mogelijk, vanaf maart a.s. komt ook 'gewone" digitale TV ter beschikking.

Helpdesk is 'n 020-nummer, dus tegen normaal tarief (je hebt ze eigenlijk nooit nodig).

Maar ze zijn niet de goedkoopste......

@srpc: sinds in ieder huishouden 2 of meer mobiele telefoons beschikbaar zijn vind ik je argumenten achterhaald !
En sinds de meeste TV's in ingebouwde kaartlezer hebben helemaal.....

Greetz,

Harry.

ik ben over 14 dagen weg bij kpn , ik heb voor alice.nl gekozen is goekoper en mijn zus heeft die en nooit problemen , voor de tv heb ik digitenne van kpn , prima beeld maar voor de rest vind ik kpn waardeloos en een slecht bedrijf slecht naar de consumenten toe.

Houd er rekening mee dat dit nog steeds over je KPN/telefoon lijntje gaat.
Het is goedkoper als kabel, maar het addertje onder het gras is internet t/m 20Mbit Dit is in een "perfecte" wereld, dat haal je nooit.

AFstand tussen de centrale/lenge lijnen ect. spelen hier een grote rol in.
Meestal haal je maar 12-13Mbit.

Kabel is gegarandeerd de beschreven snelheid.

Maar 12/13 Mbit is nog steeds snel :):thumb:
Ik zou zeggen downloadze :P

Houd er rekening mee dat dit nog steeds over je KPN/telefoon lijntje gaat.
Het is goedkoper als kabel, maar het addertje onder het gras is internet t/m 20Mbit Dit is in een "perfecte" wereld, dat haal je nooit.

AFstand tussen de centrale/lenge lijnen ect. spelen hier een grote rol in.
Meestal haal je maar 12-13Mbit.

Kabel is gegarandeerd de beschreven snelheid.

Maar 12/13 Mbit is nog steeds snel :):thumb:
Ik zou zeggen downloadze :P

je bedoelt dat kabel (ziggo) beter is?

Niet met name Ziggo, maar kabel is in het algemeen beter als ADSL.

bv hier m'n abbo van ziggo (22mbit download en 4 upload)

En dit is net gedaan op m'n laptop / draadloos.
Precies de snelheid die (in mijn geval ziggo) belooft.

bv hier m'n abbo van ziggo (22mbit download en 4 upload)

En dit is net gedaan op m'n laptop / draadloos.
Precies de snelheid die (in mijn geval ziggo) belooft.

dus jouw advies is om toch kpn maar te verlaten?
twee vraagjes: hoe zit het dan met telefonie?
en hoeveel tijd heb ik om al mijn contactpersonen te informeren (ik werk met outlook en het is dus niet zo dat alle adressen ook in lijst contactpersonen komen, niemand die mij vertelt hoe ik dat kan veranderen :confused:)

ben ik het dus niet mee eens , als je nou veel muziek of flims download dan misschien wel dus nee laat mij maar adsl hebben ben er tevreden over.

ben ik het dus niet mee eens , als je nou veel muziek of flims download dan misschien wel dus nee laat mij maar adsl hebben ben er tevreden over.

ik download idd niet zoveel (misschien moet ik het wel gaan doen eens), welke adslprovider is goed en niet te duur? xs4all zou de beste zijn maar er hangt wel een kostenplaatje aan.

twee vraagjes: hoe zit het dan met telefonie?

De Telefoon prik je gewoon in de modem, hier zit een aansluiting voor en de kabels zitten erbij.
en hoeveel tijd heb ik om al mijn contactpersonen te informeren (ik werk met outlook en het is dus niet zo dat alle adressen ook in lijst contactpersonen komen, niemand die mij vertelt hoe ik dat kan veranderen :confused:)

Hoe bedoel je? Je outlook acount verandert niet. Tenminste als je met account instellingen de mail servers / adres verandert. Alle contacten die in je outlook staan. blijven er gewoon staan.
Je kunt voor de zekerheid heel je outlook kopieren de outllook map is standaard: C:\Users\"gebruiker"\AppData\Local\Microsoft\Outlook
En je contact personen kun je exporteren.

En @ comment hierboven.
Ik zeg niet dat ADSL SLECHT is, maar datg ze de snelheid niet halen.
Daarom adviseren ze met t/m 20 mbit ipv van 20 mbit. of iets in die trent.
Darom lijkt het goedkoper, maar je krijgt er ook minder voor terug.

En @ comment hierboven.
Ik zeg niet dat ADSL SLECHT is, maar datg ze de snelheid niet halen.
Daarom adviseren ze met t/m 20 mbit ipv van 20 mbit. of iets in die trent.
Darom lijkt het goedkoper, maar je krijgt er ook minder voor terug.

dus toch maar adsl aanhouden?
wat betreft de telefoon: ik krijg toch ander e-mailadres dat moet ik toch doorgeven aan mijn contactpersonen?

ja als je de mailservers / email hebt verandert kun je iedereen toch mailen : Dit is m'n nieuw E-mail adres? COntactpersonen blijven in outlook staan.
Contacten van Outlook staat op je pc niet ergens op internet.

Ik kan natuurlijk niet in je beurs kijken / internetgedrag zien.
Zelf download ik veel films. games ect. dus dan wil ik ook een goede snelheid.

Ben je een keuken huis en tuin gebruiker. dan is ADSL ook goed genoeg.
Ik snij dit onderwerp alleen mar aan dat je er niet blind vanuit moet gaan dat je 20mbit krijgt. als ze dat toch noemen

ja als je de mailservers / email hebt verandert kun je iedereen toch mailen : Dit is m'n nieuw E-mail adres? COntactpersonen blijven in outlook staan.
Contacten van Outlook staat op je pc niet ergens op internet.

Ik kan natuurlijk niet in je beurs kijken / internetgedrag zien.
Zelf download ik veel films. games ect. dus dan wil ik ook een goede snelheid.

Ben je een keuken huis en tuin gebruiker. dan is ADSL ook goed genoeg.
Ik snij dit onderwerp alleen mar aan dat je er niet blind vanuit moet gaan dat je 20mbit krijgt. als ze dat toch noemen[/QUOTE
\

goed dat je mijn aandacht vestigt op die 20Mb, toch ook weer niet zo belangrijk dus.
dank daarvoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan