laptop scherm aan laptopscherm koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kokkie83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Hallo,
Ik heb een vraag. Ik heb een oude laptop waar het scherm van kapot is ik kan er niets meer op zien (er is iemand op het scherm gaan staan:confused:). Ik heb inmiddels een andere laptop en nu vroeg ik mij af of het mogenlijk is om de oude laptop met de nieuwe te verbinden via een vga kabel en zo mijn nieuwe laptop als scherm te kunnen gebruiken voor de oude zodat ik gegevens op een stick kan zetten.

met vriendelijke groet,

Dennis

antwoord op je vraag: nee, dat kan niet.
Maar als je oude laptop een vga aansluiting heeft, kan je die toch op een monitor aansluiten?

Je kan beter de harde schijf van de oude laptop uitbouwen en via een USB adapter aan de nieuwe laptop hangen om gegevens af te halen.:thumb:

1. Je kan een oude monitor (dus van een desktop) met die blauwe kabel (vga aansluiting) aan je computer hangen. Dan kan je gewoon op je oude laptop

2. Je kan je hardeschijf uit je laptop halen, in een daarvoor bestemd kastje doen en die aan je nieuwe laptop hangen. Zo'n kasje is een hardeschijf behuizing, en je ziet er HIER een voorbeeld van. Nadeel is, waarschijnlijk moet hij dan voor gebruik worden geformatteerd. Niet doen dus. Probeer het dus eerst eens met een andere monitor.

gr.

Laatst bewerkt:
Nadeel is, waarschijnlijk moet hij dan voor gebruik worden geformatteerd. Niet doen dus.

gr.

uhumm nee hoor. heb ook mn oude laptop hdd in een case zitten. Hoefde helemaal niet geformateerd teworden

Ik zit op dit moment met hetzelfe propbleem, de hdd van een desktop die uitgelezen moet worden, maar ik moet hem echt eerst formatteren.

Bedankt voor de antwoorden ik heb idd gewoon een oude monitor gebruikt en heb zo de foto's en bestanden op een schijf kunnen branden en overzetten. :thumb::)

Ik zit op dit moment met hetzelfe propbleem, de hdd van een desktop die uitgelezen moet worden, maar ik moet hem echt eerst formatteren.

@Mbevel: Het is niet handig om op iemand anders draad te zitten. Indien je een harde schijf opnieuw gaat formatteren, dan kan je hem niet meer zo maar uitlezen.

Sluit je de harde schijf van je desktop via USB aan een ander pc aan dan kan je makkelijker je gegevens proberen over te zetten. Je hebt dan namelijk geen ...windows in de lucht...

Success ermee:thumb:

Het was bedoelt als 'voorbeeld' omdat ik er al een vraag over heb gesteld in een ander deel van het forum. Ik bedoel ermee dat je niet altijd zo kan formatteren. En dus zeker niet als je hem nog moet uitlezen om er gegevens af te halen.

En als antwoord op de door jouw 'oplossing', dat werkt niet want de andere pc kan de harddisk niet zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan