Klep dicht, Internet weg... (Voor de echte denkers...)

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerheld

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2010
Hallo,

Ik heb gemerkt dat als ik de klep van mijn Sony Vaio (E-serie 14", geconfigureerd) sluit, mijn verbinding met het netwerk wegvalt.

Ik heb in Windows en de Sony software ingesteld staan dat bij klep sluiten hij 'geen actie onderneemt'. Toch ben ik dan zo goed als meteen mijn verbinding kwijt...

Hoe kan dit?? Het wifi verbindingslampje blijft overigens branden...

Ow, en als je het je afvraagt...
Ja ik wil heel graag verbonden blijven als ik em dicht doe. Het is energiezuiniger, maar m'n downloads lopen door.

Laatst bewerkt door een moderator:
kijk even beter bij jou energie instellingen.
Misschien gaat de laptop wel op standby modus en schakeld hij het wifi uit om stroom te besparen. je kan ook bij je netwerkadapter eigenschappen via configureren instellingen kijken daar vind je ook nog iets met energie instelllingen.

Laptop klep dicht en toch online blijven

Zo werkt het in Windows 7

Geeft een rechter muisklik op het batterij icoontje rechts onder.
Kies de optie Energiebeheer.
Rechts staat een optie, Het gedrag van het sluiten van de deksel bepalen.
Hier kan je e.a. instellen.

kijk even beter bij jou energie instellingen.
Misschien gaat de laptop wel op standby modus en schakeld hij het wifi uit om stroom te besparen. je kan ook bij je netwerkadapter eigenschappen via configureren instellingen kijken daar vind je ook nog iets met energie instelllingen.

Nope, ik heb bij energiebeheer toch echt (overal zelfs) "geen actie ondernemen" staan. En ik weet zeker dat hij niet in stand-by gaat want ik kan gewoon verder werken op m'n extern beeldscherm.

Als het zo gemakkelijk was...

Zo werkt het in Windows 7

Geeft een rechter muisklik op het batterij icoontje rechts onder.
Kies de optie Energiebeheer.
Rechts staat een optie, Het gedrag van het sluiten van de deksel bepalen.
Hier kan je e.a. instellen.

Dan zou ik mijn vraag hier niet posten...

je kan ook bij je netwerkadapter eigenschappen via configureren instellingen kijken daar vind je ook nog iets met energie instelllingen.

Of taakbeheer rechtermuis op je netwerkkaart en eigenschappen >de computer mag de netwerkkaart uitschakelen om energie te besparen.
wie weet

Je hebt het nu over een extern beeldscherm.
Staat de laptop ook nog toevallig in een Docking Station ??

Dan even een testje hoor,
Zet je laptop uit, haal de laptop er dan even af, doe de klep dicht.
Zet hem terug op de docking
Start je laptop opnieuw met de klep dicht.
Nu blijft alles werken, volgens mij. :thumb:

Verandering, maar nog niet opgelost...

je kan ook bij je netwerkadapter eigenschappen via configureren instellingen kijken daar vind je ook nog iets met energie instelllingen.

Of taakbeheer rechtermuis op je netwerkkaart en eigenschappen >de computer mag de netwerkkaart uitschakelen om energie te besparen.
wie weet

Ik heb de energiebeheerinstellingen op mijn netwerkadapter veranderd, en daarna de computer herstart (en update geïnstaleerd). De verbinding blijft nu net behouden, maar ik zit nu met een ping van over de 400ms (normaal 8, gemeten in cmd met google.nl) en een enorm verlies aan pakketjes... dit is dus nog geen internetverbinding te noemen.

zou het kunnen komen dat de deksel het wifi signaal verstoord??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan