Verstreken tijd bereken in dagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

teetje82

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2011
Hallo,

Ik ben een dummy op het gebied van Acces maar heb in Acces 2007 een simpele issuedatabase gemaakt waarin alle ingevoerde info wordt opgeslagen in een tabel en hierin kan ik dan weer zoeken met een zoekformulier op plaatsnaam e.d.
Sommige ingevoerde issues moeten binnen 6 weken worden opgelost en worden dan doormiddel van een combobox aangevinkt met ja of nee.
Nu wil ik graag een rapport maken die aangeeft of de issues die met ja worden aangevinkt ook daadwerkelijk binnen die 6 weken zijn opgelost.
In het invoerformulier wordt een datum geplaatst met wanneer het issue is gemeld en wanneer het issue is opgelost dus volgens mij moet hier wel een berekening op los te laten zijn alleen ik heb totaal geen idee hoe ik dit zou moeten aanpakken.
misschien heeft iemand een voorbeeldje hier van liggen of zo?
Ik heb ook geen verstand van werken met codes in acces dus misschien kan iemand dit op een simpele manier aan me uitleggen?

Please helpmij!

Je hoeft voor je probleem denk ik geen ingewikkelde constructies te bedenken, want datumberekeningen zijn redelijk standaard te doen. Een datum is namelijk in beginsel een getal, en getallen kun je van elkaar aftrekken.

Om te beginnen: maak een query op basis van je tabel. Berekeningen maak je namelijk altijd in een query. In deze query maak je een formule; iets als dit:
VerstrekenTijd:[Datum Opgelost] - [Datum aangemeld].
Hierbij gebruik ik twee veldnamen, die je naar jouw situatie moet vertalen, want die weet ik uiteraard niet. Vermoedelijk moet je de Notatie van het berekende veld nog aanpassen naar Vast, want goede kans dat Access van de berekening een datum maakt, en dat ziet er een beetje vreemd uit. De uitkomst klopt nog wel, maar wordt als een datum uit het jaar 1900 gezien. En dat wil je uiteraard niet. Dat aanpassen doe je met de knop Eigenschappen.