PC Samenstellen Januari 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxscxx

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2006
Beste mensen,

Allereerst een gelukkig nieuwjaar natuurlijk ;) !
In het nieuwe jaar ben ik van plan een nieuw systeem te gaan bouwen met de volgende onderdelen:

30xjspi.jpg

Van jullie zou ik graag tips en advies willen krijgen van de volgende zaken:
- Heeft dit systeem de juiste samenhang heeft wat betreft de hardware. Bevat dit systeem bv. ergens een bottleneck?
- Is de voeding krachtig genoeg? 750 Watt ?
- Koeling in orde?
- tips over het bouwen van het systeem zelf?

Ik heb al een flink aantal uren research zitten in dit systeem, maar het kan natuurlijk altijd zo zijn dat ik een aantal dingen over het hoofd gezien heb. Het is tenslotte mijn eerste keer 8)7 . Daarom zijn tips en adviezen altijd welkom als bepaalde dingen jullie opvallen :) !!

Alvast bedankt voor jullie tijd!

PS: wachten op onderdelen doen we niet graag aan O-) !

Laatst bewerkt:
Met een 650watt voeding red je het ook, aangezien die voeding 130euro is.
Er zijn ook andere merke voeding die net wat goedkoper zijn kijk daar ff naar.

Ikzelf heb een game pc met intel i5 760. Die ook goed voldoet.
Met die i7 860 zou je ook nog kunnen kijken naar 6gb ram, als je veel met videobewerking ect doet.

Op tweakers.net , sorry voor site vermelding. Staat ook een budget/game/ect systeem kijk daar ook even naar. Daar is alles beoordeeld ect

Thanks voor je reactie!

Waarop baseer je dat 650 Watt voldoende is? Uitgerekend of zomaar een gok?

Tweakers heb ik al in acht genomen bij het samenstellen, maar n.a.v. eigen keuzes wil ik daar nog advies op ;-).

6GB zal eens even naar gaan kijken !

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit systeem is geen strom slurper.

Zelfs met een goed 550W draait ie soepel.
Max strrom verbruik kaart is 170W, CPU 95W, rest van je systeem ff ruim genomen 50W

Bv een deze http://azerty.nl/8-1073-260610/cooler-master-gx-rs-550-acaa-e.html
Bespaart je weer 60,- die je bv in iets anders kan stoppen.
bv een zwaarder videokaart of iets degelijks. (5870 / GTX470 / HD 6950)

Nee ik gok niet. Ik heb toevallig zelfde videokaart.

Op amd staat voor de 5850 500watt MINIMAAL! daar ga je dan boven zitten. ze zeggen 600watt aangeraden en dan kun je er alles mee doen. pak je 650watt heb je zeker genoeg voor de videokaart en kande er nog dingen bijprikken. Dus dan zit je altijd veilig.
Ga je nou 2 videokaarten erin zetten dan is het een ander verhaal. Ikzelf hoef de energie rekening thuis niet te betalen maar ik kan je zeggen hoe groter je voeding des te meer het aantikt bij de rekennig.

Ikzelf hoef de energie rekening thuis niet te betalen maar ik kan je zeggen hoe groter je voeding des te meer het aantikt bij de rekennig.

Tuurlijk niet. bv 750W wil niet zeggen dat ie continue 750W verbruikt.
Je kunt er gewoon 750W aan hangen thats it.'

Verbrukt je pc maar 350W. Dan is je energie rekening voor een 500W voeding net zoveel als een 750W voeding. Tis niet zo dat ie dan die 250 verschil "opstookt " :)
(uitgaande van een zelfde rendement)

Bovenstaande heeft het bij het rechte eind.

Had eerst een 350 watt, daarna overgegaan op 600 watt.
Voor de stroomrekening maakt het niets uit, je betaalt wat 'ie verbruikt,
en dat hangt niet van je voeding af maar van je verbruikende componenten.

Het is altijd handig ruimte te hebben voor uitbreiding, maar het is niet nodig om honderden watts over te hebben, zonde van de hogere aanschafprijs.

Maar nogmaals; of je nou 500 of 800 watt voeding hebt, als je systeem bij 500 350 watt verbruikt is dat bij 800 precies eender.

Concluderend in dit geval 650W of 700W of 750W ??

Laatst bewerkt:
650w is ruim voldoende voor deze setup

ik gebruik ook een HD5850 en deze is aangesloten op een 600watt voeding
en ja ik gebruik hem voor zware applicaties

dus 650watt is ruim voldoende

met 750watt kun je 2 x hd5850 in crossfire zetten

Ik zou nog eventjes wachten tot de Sandy Bridge processors in de schappen liggen, sinds vandaag zijn ze uit en de reviews zijn erg positief!

Waarschijnlijk kies ik voor de i7 950 i.c.m. Asus Sabertooth X58, dan kan ik nml. het geheugen ook op Triple Channel laten draaien!

Duurder en hoger dan dat ga ik niet =). Bovendien voel ik er momenteel weinig voor om nog langer te wachten op nieuwere systemen en technieken, zoals Sandy Bridge.
Ik verwacht namelijk dat dit toch weer hogere prijzen gaat opleveren dan de prestaties die mijn huidige configuratie biedt.

Mensen die die gedachte delen met mij :P ?

mwaah
tis wel zonde eigenlijk want met de nieuwe sandy bridge sockets heb je langere support voor cpu's en kun je in de toekomst zeker nog upgraden

en dat in tegenstelling tot de socket 1366 alhoewel die ook nog cpu's hebben maar die zijn juist erg duur 800 euro ofzow maarjah het is jou keuzen

je koopt een computer om er langdurig mee te kunnen werken en niet om volgend jaar nog weer een nieuwe te kopen (niet dat ze volgend jaar traag zijn lol)

En een 1155 processor van de i7 serie is beter dan de 950, dus even wachten op de prijzen :) . De meeste moederbordfabrikanten hebben ook al hun producten klaar liggen dus ik denk dat over een week alles wel beschikbaar is :) .

Toch zal het hele nieuwe gebeuren echt wel wat meer kosten dan de vergelijkbare CPU's en moederborden van nu...

Jullie weten vast wel hoe lang i5 behoorlijk prijzig bleef t.o.v. AMD Phenom en het eigen Core 2 Quad. Nieuwe producten van Intel zijn zelden scherp geprijst. Dus ik zou even kijken hoe duur alles gaat worden, maar als je slim ben pak je een systeem mee zonder Sandy Bridge (Intel Core 2011) en bespaar je veel geld, en mis je weinig prestaties.

Maar aan jou de keus.

Ik denk ook dat de prijzen aardig zullen zijn. Zo zakt intel niet veel.
Heb 2 jaar geleden m'n i7 920 voor 220,- gekocht.
Nu is de opvolger de i7 930 nog steeds 240,-

Maar als ik nu een PC zou assembleren pak ik nog steeds de 1336 socket ipv de 1156.
Op de 1336 kun je over een tijd bv nog steeds de Six-cores op prikken (I7 970/980)
Die nog steeds de snelste CPU van intel is.

En toch is 1366 nu al weer het afdankertje van Intel... Want het draait nu alleen nog maar om Sandy Bridge.

Pc onderdelen zijn besteld, uiteindelijk mooi systeem geworden :).

Thanks voor jullie input !

Heb zelf een CM 750 Watt(gold 80+ modulair). En slurpt geen 750 watt weg (heb zelf ff een stroomverbruik meter tussen gezet, en toen gaan stressen) En met me Asus GTS450 (die toch wat stroom neemt) Komt het gemiddeld verbruik op maximaal 390 watt uit. En idle stand 150 watt. Maximaal kan ik met mij voeding tot 950 (testresulaten PCM) overloaden en dan blijft de 12 volt lijn op 11.8 steken de 5 op 4.65 en de 3 op 2.93. Gezien de resultaten boeit het dus nietzoveel wat voor voeding je erin hangt (natuurlijk niet te licht) maar hij slurpt echt geen (als je een 1200 watt heb) 1200 watt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan